Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
manius

Sprawdzenie wartości podciśnienia modulatora ASB

2008-01-06, 17:54

Witaj mam pytanie czy masz dane jakie powinno być podciśnienie sterujące skrzynię z silnika i jak to sprawdzić, oraz który to wężyk jakiś rysunek ,mam ostatnio problemy przy mrozie ze skrzynką, raz mam wszystkie biegi za chwile nie ma zadnego do przodu i potem po wyłaczeniu znowu są.Możesz na maila lub na forum wstawić takie dane ok
Aby to sprawdzić, rozłącz linię podciśnienia przy zespole membrany i podłącz do niego manometr próżniowy.Przy silniku pracującym na luzie, manometr powinien wskazywać 0,08 Mpa. Gdy wartość podciśnienia jest zbyt niska, sprawdź system na szczelność,
lub silnik na przyczynę słabego podciśnienia. Gdy odczyt podciśnienia jest w normie, przyspiesz obroty silnika raptownie. Odczyt podciśnienia musi spaść gwałtownie podczas
przyspieszenia, a powrócić natychmiast do poprzedniej wartości po zwolnieniu
pedału. Gdy wskazania przyrządu nie zmieniają się, lub zmiana odbywa się wolno,
linia podciśnienia jest zapchana, zanieczyszczona albo nieszczelna.
Załączniki
a4l..jpg
a4l..jpg (43.02 KiB) Przejrzano 13088 razy

Mikado
Posty: 990
Rejestracja: 2007-07-10, 20:31
Lokalizacja: Polska

Re: Sprawdzenie wartości podciśnienia modulatora ASB

2008-01-06, 18:57

manius na Boga a skąd wziąźć manometr próżniowy??? :-D

jeśli masz takie rzeczy w garażu to jesteś wielki ;-)

a pytanie w temacie: dlaczego po dodaniu gazu podcisnienie ma spaść gwałtownie? jak to się ma do sterowania chociażby pompy paliwa, hamulcowej?

Awatar użytkownika
wajc83
Posty: 444
Rejestracja: 2007-08-20, 08:34
Lokalizacja: łódź

Re: Sprawdzenie wartości podciśnienia modulatora ASB

2008-01-06, 19:51

na allegro 40zł kosztuje podcisnienie inaczej

[ Dodano: 2008-01-06, 19:52 ]
po dodaniu gazu gwałtownie położenie przepustnicy sie zmienia i podciśnienie z wolnych obrotów ginie.

Awatar użytkownika
Shogun
Posty: 93
Rejestracja: 2007-07-19, 23:34
Lokalizacja: Łódź

Re: Sprawdzenie wartości podciśnienia modulatora ASB

2008-01-06, 22:13

A jaki ten trójnik ten węzyk ma ze 3 mm średnicy

manius

Re: Sprawdzenie wartości podciśnienia modulatora ASB

2008-01-07, 10:48

...dlaczego po dodaniu gazu podcisnienie ma spaść gwałtownie?...
taka nomenklatura, :-|
wez pod uwage ze to vakum (-) a nie cisnienie atmosferyczne (+)
czyli jak spada to znaczy ze podcisnienie sie zwieksza 8)
...po dodaniu gazu gwałtownie położenie przepustnicy sie zmienia i podciśnienie z wolnych obrotów ginie.
oj :eek: nie ginie tylko wzrasta/zwieksza sie (inaczej spada)
im wiecej obrotow tym wieksze podcisnienie 8)

Mikado
Posty: 990
Rejestracja: 2007-07-10, 20:31
Lokalizacja: Polska

Re: Sprawdzenie wartości podciśnienia modulatora ASB

2008-01-07, 12:06

zapędziłeś mnie w kozi róg :584: :-D

coś jak spada temperatura i rośnie mróz :-P
Załączniki
smile.gif
smile.gif (51.63 KiB) Przejrzano 13034 razy

Awatar użytkownika
Boni
Posty: 636
Rejestracja: 2007-09-04, 21:20
Lokalizacja: Grodzisk Maz

Re: Sprawdzenie wartości podciśnienia modulatora ASB

2008-01-07, 13:35

Żeby skomplikować, to mam wrażenie, że jest nieco inaczej, w funkcji rosnących obrotów ciśnienie na kolektorze najpierw spada, potem rośnie z powrotem ;) bo tak naprawdę to jest w funkcji dwu rzeczy - obrotów i otwarcia przepustnicy, o ile wzrost obrotów zwiększa podciśnienie, to otwarcie przepustnicy je zmniejsza (jakby zdjąć filtr i cały kolektor i zostawić tylko dół i wtryskiwacze, to przecież silnik może pracować, a ciśnienie przed zaworami dolotowymi będzie wtedy równe atmosferycznemu ;) )

manius

Re: Sprawdzenie wartości podciśnienia modulatora ASB

2008-01-07, 15:50

....o ile wzrost obrotów zwiększa podciśnienie, to otwarcie przepustnicy je zmniejsza...
tylko ze to idzie w parze :-P
ale ogolnie sie zgadza, ze wzraz ze wzrostem obrotow maleje cisnienie ladunku,
co jest jednoznaczne z obnizeniem wartosci λ wspolczynnika napelniania cylindra
.jakby zdjąć filtr i cały kolektor i zostawić tylko dół i wtryskiwacze, to przecież silnik może pracować, a ciśnienie przed zaworami dolotowymi będzie wtedy równe atmosferycznemu ;) )
hehe
i tak i nie :eek: (nie ma punktu odniesienia cylinder do ~ nieskończoności)

bo bez względu na ciśnienie atmosferyczne silnik zaciąga ogromne masy powietrza :eek:

przykład:
silnik ma 4000cm3=4L pojemności czyli na cylinder wypada 666cm3=0,66L
na wolnych obrotach +/- 800 o/min 1 cylinder zaciągnie 266400cm3=266L/minute
400*666=266400
razy 6 cylindrów = 1598400 cm3 = 1,6m3 = 1590L na minute :eek:

jest to obliczenie czysto teoretyczne w rzeczywistosci
te wartości sa mniejsze
wspolczynnik napelniania λ=m1/ms
m1 masa ładunku rzeczywiście doprowadzonego do cylindra
ms masa ładunku który przy norm. ciśnieniu i temp. wypełniłby
cala objętość skokowa

no to komplikujemy jeszcze bardziej :-P

przy 4000o/min do 7980L = ~ 8m3 na minute

ale trzeba jeszcze wziąć pod uwagę prędkość przepływu i średnice przepustnicy
czyli opory przepływu,
im opory te są większe, tym współczynnik napełniania mniejszy (ciśnienie spada)
wiec poprzez przymkniecie przepustnicy, a tym samym zwiększenie oporów
przepływu pogarsza się napełnianie cylindrów (ciśnienie wzrasta)
Załączniki
s62.gif
s62.gif (4.05 KiB) Przejrzano 12993 razy
Ostatnio zmieniony 2008-01-07, 19:04 przez manius, łącznie zmieniany 3 razy.

Wróć do „SILNIK I UKŁAD NAPĘDOWY”