Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Alternatywna pompa wspomagania Ex OHV

2012-08-21, 22:35

Pewnie nie jednego z was wkurza awaryjność i nieprzyjemne dźwięki jakie się wydobywają z pomp wspomagania montowanych w komplecie z silnikiem OHV. Mnie bardzo dlatego zdecydowałem się tam wstawić pompę od SOHC, trochę przycinania kombinowania było, ale się udało i wreszcie cisza i normalne działanie. Zrobiłem to między innymi dlatego, że kupienie sprawnej pompy do OHV graniczy z cudem, a wiadomo jacy sprzedawcy części są uczciwi i prawdomówni - szkoda nerwów.

Robota zajęła w sumie jakieś 6 godzin bez przerwy, przeróbka demontaż i montaż pompy.
Niezbędne narzędzia to szlifierka kontowa, wiertarka, komplet kluczy. Niezbędne części pompa od SOHC wraz ze zbiorniczkiem, przewody gumowe wystarczą te dwa co odchodzą od zbiorniczka w SOHC - reszta pasuje, kawałek blachy śruby.

Pompę demontujemy odkręcając cztery śruby na sprężarce klimatyzacji, trzy z przodu trzymające samą obudowę pompy i luzujemy blachę która jest przymocowana przed pompą (dwie śruby) - żeby nie uszkodzić uszczelki pod klawiaturą.
Ściągamy wąż, który idzie od pompy do chłodnicy (przy chłodnicy nie będzie nam już potrzebny) i odkręcamy drugi wąż - grubszy, który jest zamocowany do pompy.
Pompę wyciągnąłem skręcając na maksa koła w lewo, ściągając gumowy fartuch i luzując nadkole.
Odkręciłem starą pompę od obudowy.

"Nową" pompę zamocowałem nico z boku żebym nie musiał wycinać dziury na przewody dochodzące do pompy:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Kółko pompy trzeba założyć odwrotnie, żeby było równo z paskiem, trzeba zeszlifować zabezpieczenie przed odwrotnym założeniem ;-) :
Obrazek

A tak pompka wygląda po zamontowaniu do obudowy:

Obrazek

A tu widać z drugiej strony przykręcony przewód - taki sam jak w starej pompie:

Obrazek

Obrazek

Montaż pompy w drugą stronę jak demontaż ;-)

Po zamontowaniu jest jeden minus, kółko się oddaliło i potrzeba więcej paska, przez co napinacz jest bardziej napięty, w sumie nie przeszkadza ale może założę coś dłuższego.
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: Alternatywna pompa wspomagania Ex OHV

2012-08-21, 22:39

Super robota, przenoszę do bazy informacji
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Wróć do „ZAWIESZENIE I UKŁAD KIEROWNICZY”