Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
fynn
Posty: 583
Rejestracja: 2007-07-22, 12:19
Lokalizacja: pomorze

OLEJE, PŁYNY, ILOŚCI I SPECYFIKACJE

2007-11-13, 10:52

Tego oto szukam od 1,5 godziny - Manius co Ci przyszło do głowy by nadać temu topic "INSPEKCJA" i w dodatku zamieścić to w FAQ :eek:

krotki opis co i kiedy wymienic
wedlug listy warsztatowej forda
(a bedzie wam jezdzil dlugo i szczesliwie)

olej w silniku
co <10tkm (najlepiej z filtrem)*
OHV=5L,
SOHC 4.0=4,7L
SOHC 4.0 po 2001 roku=4,7L
V8 4,6 litra =5,7L
tylko (5W30, 10W30, 5W40, 10W40)*

olej w ASB + filtr
co 40-70tkm od stylu jazdy
A4LD 4biegi (XP1 silnik OHV 165KM rok 93-94) 9,5 litra FORD MERCON' XT-2-ODX
(Ford: ESP-M2C166-H)
zamiennik Dexron IIIG*

4R55E 4biegi (XP2 silnik OHV 156KM rok 95-96) 9,5 litra FORD MERCON SQM-2C 9010-AA / XT-2QDX albo -DDX
(Ford: ESP-M2C166-H)
zamiennik Dexron IIIG*

5R55E 5biegow (XP2 silnik SOHC 204,205,207KM rok >1997) 9,3 litra FORD MERCON V' Fluid XT5-QM
(Ford: WSS-M2C202B lub A97SXM2C202AB wczesniej....202AA)
zamiennik Dexron IIIH



olej w reduktorze
1,2L w explo do 8/96 co 60tkm
od 9/96 co 90tkm
1,4L w explo po 2001
ford podaje Ford MERCON SQM-2C 9010-AA / XT-2QDX
(czyli ATF jak do skrzyni ale moze byc zwykly Mercon, Dexron II albo III)*

olej w przednim moscie
3,3L w explo do 8/96 co 100tkm
1,2L od 9/96 co 150tkm
1,7L od 2002 SAE 80W-90
olej przekladniowy np. GL-5 75W/90
ford podaje F1TZ-19580-A (WSL-M2C191-A oder SQM-2C 9002-AA

olej w tylnym moscie
2,6 L w explo do 8/96 co 100tkm od 9/96 co 150tkm
1,7L w explo od 2002 (bez LSD)
1,5L w explo od 2002 (z LSD)
olej przekladniowy np. GL-5 80W/90 z dodatkiem LS**
(albo np. syntetyk 75W140 +LS)*
ford podaje E0AZ-19580-A bzw. XY-80W90-QL (ESP-M2C154-A bzw. WSP-M2C197-A)
+ 80g dodatku LS F3TZ-19B546-MA albo rownoznaczny z Ford WSP-M2C196-A

olej w przekladni kierowniczej
co 100tkm 0,75L zwykly ATF
(ja uzywam oleju pozostalego po wymianie ASB, no jesli nie jest spalony)*

plyn hamulcowy
DOT-4 co 3lata (wazne)*

filtr powietrza
co 40tkm (zawsze mozna go wytrzepac i troche jeszcze pojezdzi)*

filtr paliwa
do 8/96 co 40tkm od 9/96 co 150tkm

plyn chlodzacy
8L co 60tkm/2lata

pasek klinowy+napinacz
co 100tkm (widac jak jest zużyty)*

swiece zaplonowe
co 90tkm ford zaleca Motorcraft AGSF22PP
(moga byc inne, najlepiej platynowe odstep elektrod 1,2/1,3 mm)*

odpowietrznik skrzyni korbowej, tzw. zaworek PCV
co 90tkm



* dopiski maniusia

** dodatek do oleju do przekładni mostów wyposażonych w sprzęgło cierne o ograniczonym poślizgu typu LSD (Limited Slip Differential)
Ostatnio zmieniony 2010-06-09, 10:56 przez fynn, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
BliG
Posty: 1067
Rejestracja: 2007-07-16, 09:55
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt: Strona WWW

Re: OLEJE, PŁYNY, ILOŚCI I SPECYFIKACJE

2007-11-13, 13:54

Bo przeglady okresowe czasami nazywa sie inspekcjami :-) a manius podal co nalezy wymieniac w jakich interwalach czasu/kilometrow :pada: tego mi wlasnie trzeba bylo, bo lubie miec w aucie zrobione wszystko tak jak ASO zaleca (ale niekoniecznie w ASO :evil: ).
Pozdrawiam,
Adrian

Wróć do „OLEJE I PŁYNY EKSPLOATACYJNE”