Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Opony - kilka pytań

2015-03-29, 23:22

Kolega Piekarz już wie że do jego celów i wymagań najlepsze będą AT. Więc niebawem sam da sobie odpowiedź na to putanie.
Aby na nie odpowiedzieć trzeba tym samym autem pokonywać tą samą górkę, na takim samym ustawieniu napędów, na takiej samej wilgotności i najbardziej to z tym samym kierownikiem.

Ja pewnego razu zdobyłem fajną górk, było lato sucho, ale za tydzień jak dalej nie padało, piasek głębiej się wysuszył i bokiem się z niej zsunąłem nie zdobywając szczytu, autko zjeżdżało jak na lodzie, potem 1,5 godziny ręcznego wykopywania...

Opony BFG AT
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
Susel_125
Posty: 850
Rejestracja: 2010-09-13, 19:39
Lokalizacja: Zielona Góra
Model Explorera: Ford Explorer 1997 SOHC (207KM)

Re: Opony - kilka pytań

2015-03-30, 10:13

Ja jak miałem MT to byłem zaskoczony jak Ford sobie świetnie radził w terenie na samym tylnym napędzie, ale na asfalcie jeździłem z prędkością 60 do maksymalnie 80km/h.
Radzenie w podjeżdzie pod górkę zależy od wielu czynników czy atmosferycznych, kierującego i opon.
Kiedyś na nowych Yokohama AT-S latem w lesie bez problemu podjechałem pod górkę i to nawet stromą. Nawet między drzewami po mchu podjeżdżałem. Ale kiedy zimą tam pojechałem i było 30cm śniegu to zabrakło mi 10m z całego odcinka może ok100m. Ale podjeżdżałem powoli aby się nie ześlizgnąć na bok ze skarpy. Po czym musiałem cofnąć i mały rozpęd i podjechał. Po czym musiałem cofnąć i mały rozpęd i podjechał. Nie wiem czy to ci pomoże.

Piekarz tutaj masz większość pokazane:
-jakie opony
-jaki ciśnienie
-jakie auto najlepsze
-jaka musi być moc silnika aby podjechać pod górkę
-jak dozować gaz
-jaka pogoda
-itd. itd.
oglądaj ...


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=KCMtVawd_Vo[/youtube]

Awatar użytkownika
SZCZooR
Posty: 1609
Rejestracja: 2012-01-26, 13:54
Lokalizacja: Zamość
Kontakt: Strona WWW

Re: Opony - kilka pytań

2015-03-30, 13:17

Na klubowej stronie byl artykul o oponach.
And if you're not down with that I got two words for ya...
SUCK IT !!!

Awatar użytkownika
Piekarz
Posty: 39
Rejestracja: 2014-08-22, 09:26
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: Opony - kilka pytań

2015-03-30, 22:14

oglądaj ...
Aż miło popatrzeć :-)
Pozdrawiam serdecznie

Piekarz
tel. 505 566 800

Awatar użytkownika
BliG
Posty: 1067
Rejestracja: 2007-07-16, 09:55
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt: Strona WWW

Re: Opony - kilka pytań

2015-04-02, 15:47

1) jeżeli mamy różne typy opon (zwykłą zimówkę szosową i MT lub AT) ale w takim samym rozmiarze (w przypadku mojego Explorera jest to 255/70R16) to czy te opony będą miały taką samą wysokość i szerokość?
Nie - nawet w przypadku opon tego samego typu. Dla przykładu: General Grabber AT 245/70/17 mają 790 mm (31.1") średnicy, natomiast Cooper Discoverer A/T3 245/70/17 mają 774 mm (30.48").
Pozdrawiam,
Adrian

Awatar użytkownika
Piekarz
Posty: 39
Rejestracja: 2014-08-22, 09:26
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: Opony - kilka pytań

2015-04-02, 21:16

1) jeżeli mamy różne typy opon (zwykłą zimówkę szosową i MT lub AT) ale w takim samym rozmiarze (w przypadku mojego Explorera jest to 255/70R16) to czy te opony będą miały taką samą wysokość i szerokość?
Nie - nawet w przypadku opon tego samego typu. Dla przykładu: General Grabber AT 245/70/17 mają 790 mm (31.1") średnicy, natomiast Cooper Discoverer A/T3 245/70/17 mają 774 mm (30.48").
Adrian,

Wielkie dzięki. Tak myślałem.
Pozdrawiam serdecznie

Piekarz
tel. 505 566 800

Wróć do „Kącik OFFROAD-OWY”