Strona 2 z 3

Re: ex1 swap diesel

: 2016-05-18, 21:52
autor: pszczola1818
po uno edytuj posty ( prawy górny róg posta masz ikonkę ołówka )
po duo poczytaj forum
z mojej strony na razie eot ;)

nowy tu jestem wiec sory za błedy

Re: ex1 swap diesel

: 2016-05-18, 21:56
autor: Kojot
jak mi napiszesz definicje terenówki to ci powiem czy to jest terenówka czy nie :P :D

Re: ex1 swap diesel

: 2016-05-19, 12:15
autor: Dawid
Na starytm forum ktoś przerabiał na diesla...nie pamiętam kto i jak się to skończyło....
Nie mniej nie widzę sensu przerabiania ....Chyba że tak jak Albriht pisał 7,2.... ja jeździłem....tfu...przejechałem się kiedyś takim chevim salonką z 3 biegowym automatem...No.....ciekawe doświadczenie. :D

Re: ex1 swap diesel

: 2016-05-19, 13:25
autor: pszczola1818
no ja wiem ze takie coś by było najlepsze , ale cena silnika :-o i myśle ze z tym momentem obr. ford 8.8 długo by nie pociągnoł

Re: ex1 swap diesel

: 2016-05-19, 17:24
autor: Dawid
Waga tego silnika niweczy trochę plan o fajnym momencie w terenóce......

Re: ex1 swap diesel

: 2016-05-19, 20:12
autor: albricht

Re: ex1 swap diesel

: 2016-05-19, 20:20
autor: Kojot
no prawie jak pasek 1.9 tdi :P :D

Re: ex1 swap diesel

: 2016-05-19, 21:03
autor: Dawid
Z pustą paką to tak polonezem robiłem.... 16 gli lpg super chargered :D

Re: ex1 swap diesel

: 2016-05-19, 22:20
autor: duch_gdansk
no ja wiem ze takie coś by było najlepsze , ale cena silnika :-o i myśle ze z tym momentem obr. ford 8.8 długo by nie pociągnoł
Fordowski 8,8 to akurat jeden z lepszych dyferków do którego jest masa gratów, Mustangi Foxy do dragu mające po 600-700 kucy spokojnie śmigają na 8,8.
A dieselek to i wolnossak dobrze jara gumy np. mój biedny Vandura 6,5d ;-)
https://www.youtube.com/watch?v=KvcQnSAKCgs

Re: ex1 swap diesel

: 2016-05-19, 23:48
autor: Kamyk.
Momentu ci brakuje w naszym czy jak ? Maksymalny moment miedzy 2400 - 2800 w zależności od danych 310nm. Powyżej 1600 obrotów masz już 230nm...
Nowe świece, przewody, filtry, oleje syntetyczne, wywal kata i będzie śmigał aż miło ;)
Krowę w błocie ciągnął i szedł momentu mu nie brakuje ;) A zapinasz LOW i jest silny jak wół.

Re: ex1 swap diesel

: 2016-05-20, 08:32
autor: pszczola1818
wiem o tym ze silnik 4.0 to bardzo udana konstrukcja , niezawodna itd. zwłaszcza ohv. martwi mnie jedynie skrzynia automatyczna , wiem ze jest dużo ex. w ogłoszeniach z uszkodzoną. wiec możę lepiej do off road manual tylko jaka jest wytrzymałość tej od explorera? ma ktoś jakąś wiedze...

Re: ex1 swap diesel

: 2016-05-20, 10:36
autor: Kamyk.
Skrzynia jest Mocna. Tylko zakładamy chłodniczkę oleju i kit wzmacniający do płyty sterującej. Jak mamy skrzynię od 95 + to nowe elektrozawory. Pamiętamy o częstszej wymianie oleju w skrzyni. Te padnięte padają z 3 powodów najczęściej. 1 nie wymienianie oleju. 2. Zagotowanie skrzyni. 3. Zaniedbanie elektrozaworów.

Re: ex1 swap diesel

: 2016-05-20, 13:30
autor: pszczola1818
u mnie jak narazie skrzynia pracuje bez zarzutów , ale z tego co wiem po 95' były wzmocnione :-x czyli jak ja mam 94' to nie mam tych elektrozaworów...? myśle ze moja nie była przegrzana olej jest ładny bez przykrych zapachów auto sprowadzone z niemiec o przebiegu 200 tys.

znalazłem taki link http://www.prnd.pl/new/skrzynia-biegow- ... ,4,25.html

Re: ex1 swap diesel

: 2016-05-20, 14:24
autor: Dawid
Miałem manuala .....ciężko się jeździ na rondach :D
Poważnie to ew tych manualnych skrzyniach też się coś uwalić może...np. sprzęgło szybciej się zużywa. Lepjej automat i dbać o niego należycie. W moijej dwójce wymieniuałem olej 2 razy do roku bo był tytłany w terenie co jakiś czas....i żył długo i szczęśliwie.....czego nie mogę powiedzieć o reduktorach....trzech w sumie.

Re: ex1 swap diesel

: 2016-05-20, 16:18
autor: Kojot
kamyk chyba zapomniałeś że pszczoła ma a4ld :P :D