Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: wisko - wentylator elektryczny

2013-06-20, 21:51

acha :-D tak czy siak przekaźnik 40 A . to dużo ;-) na 300 W . założyłbym zabezpieczenie 25A. teraz tylko jak ci to podłączyć jak na schematach słabo sie znasz a ja czsu w tygodniu ni chu chu nie mam ? :roll:

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: wisko - wentylator elektryczny

2013-06-20, 21:55

dam radę :) rozrysuj mi tylko schemacik i daj opis które piny gdzie :) dalej sobie poradzę, jakoś na dachu świeci i nic nie spaliłem jeszcze, wincha też podpiąłem z heblem przerabiając oryginał :)
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: wisko - wentylator elektryczny

2013-06-20, 21:58

dobra na jutro oki? dzisiaj to sobie na karteczce nakreśliłem i sie zmęczyłem myśleniem :-P :-D jutro wcześniej zaczne to i w kompie to zrobie ;-)

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: wisko - wentylator elektryczny

2013-06-20, 22:01

fajnie :) dzięki wielkie.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: wisko - wentylator elektryczny

2013-06-20, 22:04

Radek ja może usiądę nad schematem ale cholera dopiero w sobotę będę miał czas :/
Generalnie to jest proste :)
na włącznik podajesz napięcie przez jakiś malutki bezpiecznik 5A
z pozycji I idzie przez czujnik na cewkę przekaźnika
z pozycji II idzie bezpośrednio na cewkę
przez większy bezpiecznik 20A podajesz napięcie na przekaźnik a z przekaźnika na wentylator

to wszystko razy dwa dla każdego wentylatora osobno

jak mi pokarzesz przekaźnik to napiszę ci co gdzie
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: wisko - wentylator elektryczny

2013-06-21, 16:30

dobra panowie - sterowanie robić po plusie czy minusie ? zakupiłem dzisiaj graty, peszelki, podstawki :P i jestem gotowy do działania.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: wisko - wentylator elektryczny

2013-06-21, 19:00

po plusie ;-)

Awatar użytkownika
Klubowicz Speedo
Klubowicz
Posty: 1109
Rejestracja: 2010-05-16, 15:05
Lokalizacja: lubuskie
Model Explorera: 2001 Sport Trac

Re: wisko - wentylator elektryczny

2013-06-21, 19:13

po minusie
Pozdrawiam
Speedo

Obrazek

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: wisko - wentylator elektryczny

2013-06-21, 19:19

to może po zerze :P panowie, a ciut bardziej konstruktywnie ? :)
Kojocie uda Ci się z tym schematem ? z grubsza mi się wydaje jak to podłączyć, ale.. lubie patrzeć na obrazki jak coś robię przy aucie :D
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Klubowicz Speedo
Klubowicz
Posty: 1109
Rejestracja: 2010-05-16, 15:05
Lokalizacja: lubuskie
Model Explorera: 2001 Sport Trac

Re: wisko - wentylator elektryczny

2013-06-21, 19:23

na wentylator dajesz stały plus a żeby się włączył zasterowujesz masą, po drodze przekaźnik, czujniki temp jakie tam masz robią w minusie jak znam życie, nie wiem na wuj ten przełącznik w tym wszystkim, mogę się mylić bo nie wczytywałem się dogłębnie w temat bo jestem fanem wiskozy ;)
Pozdrawiam
Speedo

Obrazek

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: wisko - wentylator elektryczny

2013-06-21, 21:32

musiałem poprawić więc tak cyferki z dolnego przekaźnika przenosisz na górne te nie opisane ;-) a i jeszcze mała korekta :-D bezpiecznik 25A załóż na + ;-) a nie jak jest na schemacie na -
Załączniki
wariaty.jpg
wariaty.jpg (28.82 KiB) Przejrzano 4495 razy
Ostatnio zmieniony 2013-06-22, 09:51 przez Kojot, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: wisko - wentylator elektryczny

2013-06-22, 13:02

Dzięki Kojocie :) jak doturlam się na zlot to browara przywiozę :D
znikam w garażu działać dalej...
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

alvar4
Posty: 32
Rejestracja: 2008-03-19, 15:55
Lokalizacja: Łódź

Re: wisko - wentylator elektryczny

2013-06-22, 19:32

Matko, ale namieszane :). To nie będzie działać tak jak sobie wyobraziłeś. Zawsze będą się włączać 2 wentylatory. Musiał byś je odseparować żeby każdy przekaźnik był na jeden wiatrak.

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: wisko - wentylator elektryczny

2013-06-22, 20:25

racja przekaźnik z cyferkami trzeba zdublować :-)

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: wisko - wentylator elektryczny

2013-06-22, 20:33

czyli łącznie 4 przekaźniki ?

jeden pod czujnik dla wiatraka 1
drugi pod czujnik dla wiatraka 2
trzeci i czwarty pod wiatrak 1 i 2 dla ręcznego załączenia obydwu.

czy tak ?

a nie dałoby rady wykorzystać przekaźnika z pięcioma pinami i nim zrobić sterowanie automat/ręcznie ? w pozycji podstawowej sterowałby czujnik, w pozycji uruchomienia prądu na cewkę przekaźnika następowałoby ręczne załączenie wiatraków

Obrazek

Wtedy można by zrobić układ na dwóch przekaźnikach. Dobrze kombinuję ?

Normalnie prąd szedłby z czujnika przez pin 87a, załączenie ręczne powodowałoby uruchomienie cewki i przejście prądu na pin 87 - wymuszone załączenie.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Wróć do „Kącik OFFROAD-OWY”