Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Ford Explorer UNIKAT na EUROPE!

2016-08-12, 21:27

Piękny sport, i sztywno twardy bo to sport, ale przede wszystkim ma zegarek i.... termometr :D
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Ford Explorer UNIKAT na EUROPE!

2016-08-12, 21:43

Aha czyli luz..... Adrian a Ty w ogóle komukolwiek kiedykolwiek podniosłeś ciśnienie ;) :D :P
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Ford Explorer UNIKAT na EUROPE!

2016-08-12, 22:14

Aha czyli luz..... Adrian a Ty w ogóle komukolwiek kiedykolwiek podniosłeś ciśnienie ;) :D :P
Nie no ja nie mógłbym :)

Wracając do tego exa jestem zainteresowany V8 IIką, ponieważ potrzebuje ciągnika do kempingu, takiego gdzie się zmieszczę w 3,5 tony, 2ka SOHC jest za ciężka, OHV za mułowata. Rozglądam się też za jakimś bronkiem, lub sportem - tylko nie takim wsiowym jak ten srebny. Co masz do zarzucenia skrzyni i silnikowi w V8 II?
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
Northools
Posty: 327
Rejestracja: 2016-04-26, 12:24
Lokalizacja: Trojmiasto
Model Explorera: Czarny Ex III 4.6 V8 - tzw pomnik.

Re: Ford Explorer UNIKAT na EUROPE!

2016-08-12, 23:09

No wlasnie, nie bardzo rozumiem o co chodzi z silnikiem i skrzynia? Mam I smiga bez zarzutu. Akurat jesli o to auto idzie to silnik i skrzynia sa najlepsza czescia tego pojazdu. Bardziej problematyczne jest opanowanie napedow, a w moim przypadku juz wiem, ze zapewne wisko sie skleilo. Uwazam, ze po opanowaniu tego tematu moj V8 znow bedzie 4x4 hehe. A wiesz Adrian z II w V8 na naszej szerokosci to jest problem. Do mojego ustawila sie kolejka, a ja poki co nie zamierzam go oddawac. Nie mam niczego na oku w V8. A te IV po 50 tys. PLN to jakas masakra!! Auto z 2006 roku i za taka kase. Z czego on jest, ze zlota? Jesli to jest taki dobry interes to moze trzeba z US pociagnac kilka sprawnych sztuk?
Kur....a! Gdzie jest moja szaro-zielona skora? :shock:

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: Ford Explorer UNIKAT na EUROPE!

2016-08-12, 23:31

Northools,jak pewnie się domyślasz,wszystko jest ok dopóki działa tak jak powinno,twój napęd nie działa i wiesz że osiągalność części zamiennych jest nieco ograniczona,to samo dotyczy silnika i skrzyni biegów,V8 w II jest po prostu egzotycznym samochodem w Europie i nie ma do nich części :)
co nie zmienia faktu że V8 to nie jest V6 i jest po prostu fajniejsze.
pozdr.
tel. 606414212

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Ford Explorer UNIKAT na EUROPE!

2016-08-12, 23:37

V8 spokojnie można z Niemiec pociągnąć, ostatnio był taki zielony wychodziło coś koło 6,5PLN, teraz stoi kość słoniowa z twojego rocznika za 3T EUR, jakbym miał za 2kę dać więcej niż 10t to wolę dorzucić do czegoś bardziej klasycznego, tak jak pisałem bronco full size mi chodzi po głowie, tyle że boje się trochę komfortu jazdy na tym moście nożycowym. Zresztą stopuje z wydatkiem na fordowski złom dopóki Andrzej nie ogranie mojej IIIki, w nim nadzieja.
Co do cen IV no cóż, jakoś od 8 lat się nie bardzo zmieniają, choć auta się starzeją, pewnie to głównie wina kursu. Ja za swojego 9latka dałem 14t, teraz trzeba by dać za IV 4.0 pewnie coś koło 35-40, tyle że wtedy dolar był po 2PLN.
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
Northools
Posty: 327
Rejestracja: 2016-04-26, 12:24
Lokalizacja: Trojmiasto
Model Explorera: Czarny Ex III 4.6 V8 - tzw pomnik.

Re: Ford Explorer UNIKAT na EUROPE!

2016-08-16, 18:44

Adrian nie chce byc czepliwy, ale przelecialem cale mobile I jakos ani jednego V8 II generacji tam nie widzialem. Nie wydaje mi sie, aby byl to taki latwy w europie zakup. Moj po remoncie przekladni i uszczelnieniu wszystkiego zaczal sie domagac remontu pompy wspomagania ukladu kierowniczego. Jutro z rana odstawiam go na serwis i za dwa dni pompa bedzie po remoncie.

Pozdrawiam
Kur....a! Gdzie jest moja szaro-zielona skora? :shock:

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Ford Explorer UNIKAT na EUROPE!

2016-08-16, 20:57

ja go wczoraj widziałem nie chce mi się teraz grzebać ale ja widziałem wczoraj 3 v8 na niemcowni ps. kilka lat temu ludzie szerokim łukiem omijali na forum 5l. bo był problem z gratami do tego silnika ( w porównaniu do 4l.) teraz jest ich mało bo się zwyczajnie silniki wykończyły a nikt tego nie naprawia bo koszta, koszta :P jeżeli o mnie chodzi to taki rarytas jak pomarszczony tyłek babci :D wystarczy kupić całe flaki od jeepa 5,2 przeszczepić i fura jak marzenie ;D

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: Ford Explorer UNIKAT na EUROPE!

2016-08-16, 22:09

racja z tymi gratami,tylko dlatego go nie kupiłem :)
tel. 606414212

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Ford Explorer UNIKAT na EUROPE!

2016-08-16, 22:19

Adrian nie chce byc czepliwy, ale przelecialem cale mobile I jakos ani jednego V8 II generacji tam nie widzialem. Nie wydaje mi sie, aby byl to taki latwy w europie zakup. Moj po remoncie przekladni i uszczelnieniu wszystkiego zaczal sie domagac remontu pompy wspomagania ukladu kierowniczego. Jutro z rana odstawiam go na serwis i za dwa dni pompa bedzie po remoncie.

Pozdrawiam
https://www.mobile.de/pl/Samochod/Ford- ... 31614.html

Są bez problemu do kupienia, wystarczy dobrze szukać i czesto bliżej niż w pl ...
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Ford Explorer UNIKAT na EUROPE!

2016-08-16, 22:20

i na pewno jest gdzieś czarny i jeszcze jeden ale nie pamiętam koloru :)

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Ford Explorer UNIKAT na EUROPE!

2016-08-16, 22:35

i na pewno jest gdzieś czarny i jeszcze jeden ale nie pamiętam koloru :)
Ten jasny ładniejszy od czarnego ;) Napisałem do niego - z pytaniem o dmc, tyle że po angielsku - umiejętności wladaniem językiem wroga niestety nigdy nie posiadlem;)
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
Northools
Posty: 327
Rejestracja: 2016-04-26, 12:24
Lokalizacja: Trojmiasto
Model Explorera: Czarny Ex III 4.6 V8 - tzw pomnik.

Re: Ford Explorer UNIKAT na EUROPE!

2016-08-16, 23:40

Trzeba brac jak jest. Z tymi gratami to chyba troche demonizujecie. Mam na oku III, 4.0 V6 w wersji bida z napedem tylko na tyl. Ma znikomy przebieg 34000 km (nie dyskutujemy o tym, ok). Pytanie nastepujace, ile kosztuje przerobienie z 2WD na 4WD? I czy to jest mega problem czy raczej plug&play?

Pozdro
Kur....a! Gdzie jest moja szaro-zielona skora? :shock:

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: Ford Explorer UNIKAT na EUROPE!

2016-08-17, 00:21

gdzieś już na forum było o przeróbce 2WD na 4WD,nie pamiętam tylko czy dotyczyło to III czy II.
tel. 606414212

Awatar użytkownika
Northools
Posty: 327
Rejestracja: 2016-04-26, 12:24
Lokalizacja: Trojmiasto
Model Explorera: Czarny Ex III 4.6 V8 - tzw pomnik.

Re: Ford Explorer UNIKAT na EUROPE!

2016-08-17, 01:18

Teoretycznie temat nieoplacalny. Ale gdy sie kupi V6 ze znikomym przebiegiem z 2005 roku za jakies 20 tysi, to pozostaje pytanie czy dalej nie jest to oplacalne? Boli mnie tylko ten material w srodku. Lecz jak znam zycie i to mozna opanowac.

Ehhh

Pozdrawiam
Kur....a! Gdzie jest moja szaro-zielona skora? :shock:

Wróć do „SAMOCHODY Z OGŁOSZEŃ”