Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

2012-12-18, 08:31

czyli nie pozostaje nic innego jak wymieniać, dla świętego spokoju obydwa :)
czy jednokierunek rewers składa się z dwóch łożysk ? bo w tym dużym pierścieniu są wprasowane dwa

Obrazek
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

2012-12-18, 09:09

przy okazji jakby ktoś chciał sobie zakupić trochę special tools :) do naszych skrzyń to tu znajdziecie wszystko:
http://www.etoolcart.com/fordc3a4ld4r44 ... 5r55n.aspx
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

albricht
Posty: 885
Rejestracja: 2010-09-03, 21:33
Lokalizacja: Wa-wa
Model Explorera: Jeep

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

2012-12-18, 12:12

Wydłubujesz tylko to co na wierzchu. A najlepiej kup jedno kierunki a później wydłubuj
Exploiler I 93r całe szczęście się wyleczyłem
Jeep Grand Cherokee 5,2
Honda Accord 2,7l wersja USA
Masz problem z EX dzwoń śmiało 505 673 189
We wsi gadają że specjalista od ASB
Pier..... mam już dosyć explorerów nie naprawiam.

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

2012-12-18, 13:11

A najlepiej kup jedno kierunki a później wydłubuj
to jasna sprawa, póki co nie ruszam :) a nie masz w czeluściach warsztatu na zbyciu takich łożysk ? :) zresztą w tym wypadku to już pewnie i tak do Was na praskę podjadę bo uwalić łożysko za tyle kasy trochę szkoda :P
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez Rad-T, łącznie zmieniany 1 raz.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

2012-12-18, 19:53

No i mam zagwozdkę teraz...
Nie dawały mi spokoju te hamulce/łożyska, poszedłem je pomęczyć jeszcze teraz i pokręcić nimi. O ile tylne działa cały czas prawidłowo - hamuje jak należy, to teraz udało mi się "uruchomić" hamulec w łożysku OD. Przyjrzałem mu się jeszcze raz dokładnie i było w pozycji jakby "rozpłaszczonej", ale poruszałem bieżnią jakby ją "prostując" i zaczęło działać prawidłowo. Pytanie jak trzymają się "ząbki" tego łożyska w nim ? Bo jeden jest dość luźny i swobodnie wychodzi z bieżni kiedy nie jest osadzony w nim wałek. Czy są wsunięte po prostu czy trzyma je jeszcze jakaś sprężynka ? Ale hamuje idealnie teraz :roll: :eek:
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

2012-12-18, 20:19

Delikatnie podtrzymuje je sprężynka. Jak już raz się zablokowało, to nie wiadomo kiedy nastąpi to po raz kolejny. Różnica pomiędzy nowym, a takim już wypracowanym jest ogromna. Jak założysz nowe to poczujesz różnicę w zachowaniu "hamulców". Praska nie jest konieczna do wprasowania, :-)
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

2012-12-18, 20:30

Delikatnie podtrzymuje je sprężynka. Jak już raz się zablokowało, to nie wiadomo kiedy nastąpi to po raz kolejny. Różnica pomiędzy nowym, a takim już wypracowanym jest ogromna. Jak założysz nowe to poczujesz różnicę w zachowaniu "hamulców". Praska nie jest konieczna do wprasowania, :-)
OK nie będę kombinował, jakoś przeczekam ten koniec świata :D a potem święta, a potem pewnie nowy rok i zrobię już jak należy wszystko jak przylecą łożyska, nie prędko będę miał wszystkie bebechy na wierzchu znowu (mam nadzieję) ;)
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

2012-12-24, 22:16

Przy składaniu skrzyni należy zwrócić szczególną uwagę na montaż taśm hamulcowych, a dokładnie na element zakładany na bolec do regulacji naciągu. Niestety lubi uciekać, trzeba go dość umiejętnie przytrzymywać. :-)
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

2012-12-25, 00:35

Przy składaniu skrzyni należy zwrócić szczególną uwagę na montaż taśm hamulcowych, a dokładnie na element zakładany na bolec do regulacji naciągu. Niestety lubi uciekać, trzeba go dość umiejętnie przytrzymywać. :-)
taaa przećwiczyliśmy to u Huberta na skrzyni :) patent na druciki, sznureczki, etc :P
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

2012-12-25, 10:22

:-D [smilie=clap.gif] :thumright:
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

2012-12-29, 19:44

Wracam z kolejnymi pytaniami :)

Rozebrałem dzisiaj płytę sterującą, uszczelki nawet w miarę odeszły, elementów nie pogubiłem :) - teraz jak ją wyczyścić ? Tak samo benzynka itd ? Nie zaszkodzi żadnym elementom ?

Przygotowałem sobie też zestaw upgrade'u - wydaje się, że wszystko dość prosto się wymienia, zastanawiam się tylko nad rozwiercaniem jednego kanału - trochę mam obawy :)

Druga sprawa - chciałem zdjąć pozycjoner z obudowy skrzyni, żeby ją karcherem umyć porządnie i odkręciłem blaszkę od mocowania linki, odkręciłem dwie śruby, a pozycjoner ani drgnie - czy tam jest jeszcze jakieś zabezpieczenie ?
Załączniki
5r55e_rebuild_pozycjoner.jpg
5r55e_rebuild_pozycjoner.jpg (61.66 KiB) Przejrzano 4986 razy
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

2012-12-29, 19:51

Pewnie długo nie był zdejmowany i napchało się tam trochę drobinek ziemi i innych śmieci, delikatnie to wszytsko rozruszaj i podważaj a zejdzie, najlepiej jak by się udało podłożyć coś cienkiego pod ten jasny element i delikatnie podważać od spodu. Płytę wystarczy umyć benzynką a uszczelkę zdjąć za pomocą skrobaka (tylko ostrożnie).
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

2012-12-29, 20:00

łytę wystarczy umyć benzynką a uszczelkę zdjąć za pomocą skrobaka (tylko ostrożnie)
uszczelki zeszły nawet przyzwoicie - bo mam już płytę rozebraną :) nawet powyjmowałem część elementów, które będą zmieniane w procesie upgrade'u :)
pierwsza uszczelka zeszła cała, druga trochę się trochę rozsypała, ale to nie problem, w zestawie są w końcu nówki sztuki :)

ok w takim razie popróbuję z tym pozycjonerem, zasyfiony jest paskudnie, do tej pory myślałem, że to linka w pancerzu powoduje tak ciężką pracę wajchy, a to właśnie syf w pozycjonerze tak skutecznie go blokuje.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

2012-12-29, 21:50

łytę wystarczy umyć benzynką a uszczelkę zdjąć za pomocą skrobaka (tylko ostrożnie)
uszczelki zeszły nawet przyzwoicie - bo mam już płytę rozebraną :) nawet powyjmowałem część elementów, które będą zmieniane w procesie upgrade'u :)
pierwsza uszczelka zeszła cała, druga trochę się trochę rozsypała, ale to nie problem, w zestawie są w końcu nówki sztuki :)

ok w takim razie popróbuję z tym pozycjonerem, zasyfiony jest paskudnie, do tej pory myślałem, że to linka w pancerzu powoduje tak ciężką pracę wajchy, a to właśnie syf w pozycjonerze tak skutecznie go blokuje.
To się ciesz ja swoją zdrapywałem pół dnia - noże śrubokręty papiery ścierne ...
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

2012-12-29, 22:33

delikatnie to wszytsko rozruszaj i podważaj a zejdzie
delikatnie to się nie dało :) ale z wyczuciem siłą w końcu zaczęło schodzić. Wiem już co jest przyczyną takiej ciężkiej pracy pozycjonera - jest pęknięcie na tym plastikowym oringu i syf dostawał się do środka, pewnie jest tam jakieś łożysko. Jak to oczyściłem chodzi luźno i lekko, ale zastanawiam się czy jest jeszcze jakieś dodatkowe uszczelnienie żeby syf nie szedł do środka elektroniki. Wtedy bym to zakleił jakimś poxipolem i byłoby po problemie.

Skończyłem też rozkładać do końca obudowę, zdjęte jest w pełni okablowanie z wtyczkami i czujnikami, zdemontowana pompa i serwa. Jutro mycie z zewnątrz. Fotki jutro :)
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Wróć do „SKRZYNIE AUTOMATYCZNE ASB”