Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Explorer_byd
Posty: 9
Rejestracja: 2014-10-06, 18:27
Lokalizacja: Bydgoszcz

Wajcha biegow blokuje sie na P, problem przy kierownicy

2014-10-15, 16:16

Witam,
problem prawdopodobnie z elektronika przy kierownicy.
Znajduje sie tam elektromagnes ktrory steruje bolcem blokujacym wachje na P. Wyglada na to ze nie dochodzi jakis sygnal z czujnikow co powoduje ze elektromagnes sie nie zalacza i nie zwalnia blokady przez co nie moge ruszyc wajchy biegow z pozycji P.
Gdy recznie rozblokuje to wszystko jest ok, przewidzieli nawet specjalna zaslepke w dolnej obudowie stacyjki w razie awarii. Gdy wajcha sie zblokuje wystarczy wsadzic tam jakis bolec i blokada pusci.

Obrazek

Obrazek

zota strzalka to bolec blokujacy z elektromagnesem
zielona to miejsce gdzie mozna to rozblokowac recznie

Mial ktos moze juz z tym problem? gdzie szukac przczyny? Wajcha biegow styka sie z dwoma przelacznikami. Jakie one maja zadanie?

Obrazek

Czy aby przelaczyc z P na D trzeba trzymac wcisniety hamulec? bo juz nie pamietam a przy hamulcu tez jest jakis przelacznik.
Ostatnio zmieniony 2014-10-15, 16:18 przez Explorer_byd, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
stiopen
Posty: 163
Rejestracja: 2008-11-15, 19:27
Lokalizacja: Ciermięcice

Re: Wajcha biegow blokuje sie na P, problem przy kierownicy

2014-10-15, 19:17

Tez tak miałem,a problemem był czujnik stopu w EXII.Po zamianie wszystko wrociło do normy,to tylko jeden z objawów.
Cadillac Eldorado 1976
Iveco 2007
Bmw L6 635 CSI Automat 1987
Jaguar 1996
EXII OHV 1996
EXI Mertz 1994

Explorer_byd
Posty: 9
Rejestracja: 2014-10-06, 18:27
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Wajcha biegow blokuje sie na P, problem przy kierownicy

2014-10-15, 20:28

faktycznie, winny byl czujnik/przelacznik przy pedale hamulca. Przeczyscilem i dziala.

Pytanie jeszcze jakie zadanie ma przelacznik gorny przy kierownicy pod obudowa stacyjki. Moj jest uszkodzony i nie wiem na co ma to wplyw. Oznaczony na zdjeciu jako 1. Jego pozycja zalezna jest od pozycji wajchy biegow, podobnie jak i pozycja przelacznika nr 2.
Pozdr

Obrazek

Awatar użytkownika
stiopen
Posty: 163
Rejestracja: 2008-11-15, 19:27
Lokalizacja: Ciermięcice

Re: Wajcha biegow blokuje sie na P, problem przy kierownicy

2014-11-01, 13:35

No widzisz ;-) ,dobrze ze wajchy nieurwałeś :-P ..to dotyczy tylko EXII w EXI nawet ze zepsutym czujnikiem mozna zmieniac biegi.
Cadillac Eldorado 1976
Iveco 2007
Bmw L6 635 CSI Automat 1987
Jaguar 1996
EXII OHV 1996
EXI Mertz 1994

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: Wajcha biegow blokuje sie na P, problem przy kierownicy

2014-11-01, 14:42

dotyczy nie tylko exa II,w wielu samochodach jest takie rozwiązanie,Jaguar xj też to ma. :-P
tel. 606414212

Awatar użytkownika
stiopen
Posty: 163
Rejestracja: 2008-11-15, 19:27
Lokalizacja: Ciermięcice

Re: Wajcha biegow blokuje sie na P, problem przy kierownicy

2014-11-01, 14:47

Mam xj-6 ale jeszcze sie nie zepsuło;).Zresztą Jaguar to tez Ford był ;-)
Cadillac Eldorado 1976
Iveco 2007
Bmw L6 635 CSI Automat 1987
Jaguar 1996
EXII OHV 1996
EXI Mertz 1994

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: Wajcha biegow blokuje sie na P, problem przy kierownicy

2014-11-01, 14:51

raz na rok muszę czyścić ten włącznik,najczęściej po jakimś dłuższym postoju.
tel. 606414212

Awatar użytkownika
stiopen
Posty: 163
Rejestracja: 2008-11-15, 19:27
Lokalizacja: Ciermięcice

Re: Wajcha biegow blokuje sie na P, problem przy kierownicy

2014-11-02, 07:30

Mam zapasowy ten czujnik w razie W.Niech sobie lezy. :-)
Cadillac Eldorado 1976
Iveco 2007
Bmw L6 635 CSI Automat 1987
Jaguar 1996
EXII OHV 1996
EXI Mertz 1994

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Wajcha biegow blokuje sie na P, problem przy kierownicy

2014-11-02, 08:30

Tyle razy rozbierałem obudowę kolumny kierownicy i nie widziałem takich...
Może nie zwracałem uwagi bo co innego wymieniałem / naprawiałem.
A za co one odpowiadają konkretnie ?
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Wróć do „SKRZYNIE AUTOMATYCZNE ASB”