Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
michaltbg
Posty: 12
Rejestracja: 2015-04-24, 08:39
Lokalizacja: tarnobrzeg
Model Explorera: EX1 i U2 SOHC

A4LD dziwna praca po wymianie modulatora i awaria

2016-03-23, 16:11

Witajcie,

Taki temat.

Moja skrzynia jadała olej, ale mało tak 1 litr na 2 miesiące i nie było wycieków zewnętrznych.

Ostatnio zjadło mi 2 litry oleju w miesiąc i postanowiłęm zmienić modulator podciśnienia. Stanu oleju bardzo pilnowałem.

Przed zmianą modulatora skrzynia pracowała prawidłowo. Brak szarpnięć, przeciągania itp.

Wczoraj wymieniłem modulator na nowy (ze starego się lało) i po wymianie modulatora skrzynia zachowywała się inaczej - dla mnie gorzej:
- pomiędzy 2 i 3 biegiem na chwilę wzrastały obroty - takie krótkie wycie silnika
- miałem wrażenie jakby generalnie była mulona - tak jakbym miał mniejszą moc silnika.

No nic, pomyślałem, że będę z tym żyć.

Dzisiaj jednak zboczyłem z asfaltu i musiałem powalczyć tak z 10 minut w błocie, ale jakoś ekstremalnie nie butowałem. Normalne buksowanie na reduktorze na obrotach około 3000, a jak już nie szedł to odpuszczałem.

No i w tej zabawie wyczułem smród palonego oleju. Wyciekał (prawie sikał) z obudowy konwerterem. Wyciekł prawie cały i się gotował. Dalej byłem zaholowany.

Teraz w aucie na zapalonym silniku bagnet ledwo zamacza olej (który stracił czerwony kolor ATF i jest prawie przeźroczysty), ale daje radę przetoczyć się do przodu i do tyłu. Jakbym dolał więcej oleju to cały wyleci.

Jak mam to wszystko interpretować w kontekście zmienionego nowego modulatora?


Dodam, że nie przesadzałem w tym błocie i nie wydaje mi się, że skrzynia powinna się spalić, gdyby działała prawidłowo. Mam dodatkową całkiem sporą chłodnicę oleju. Nowy modulator, który kopiłem , miał taką jakby śrubkę regulacyjną na imbusa. Nie ruszałem jej.

pozdrawiam

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: A4LD dziwna praca po wymianie modulatora i awaria

2016-03-23, 17:42

Krótko i na temat, w czasie kiedy był modulator zepsuty "podpaliło skrzynię" teraz po założeniu nowego modulatora należało przedmuchać podciśnienie w celu usunięcia resztek oleju. Po wjechaniu w błoto dopełniłeś spustoszenie, ponieważ kręciłeś go po około 3tyś/obr bez chłodzenia. Teraz trzeba rwać skrzynię i robić naprawę. Nie radzę jeździć, z każdym kilometrem będą rosły koszty naprawy.
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

michaltbg
Posty: 12
Rejestracja: 2015-04-24, 08:39
Lokalizacja: tarnobrzeg
Model Explorera: EX1 i U2 SOHC

Re: A4LD dziwna praca po wymianie modulatora i awaria

2016-03-23, 19:39

Dzięki za przykrą wiadomość.

Ze skutkami się zgadzam.

Ale jeszcze nie rozumiem jak się ma modulator podciśnienia i przedmuchanie wężyków z oleju do chłodzenia ASB?
Przed wjechaniem w błotko na 100% miałem olej w skrzyni w stanie prawidłowym, ponieważ przed wyjazdem sprawdzałem.

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: A4LD dziwna praca po wymianie modulatora i awaria

2016-03-23, 21:12

Trzeba tu rozgraniczyć pewne kwestie. Przedmuchanie wężyka od podciśnienia w celu usunięcia resztek oleju który został zassany w czasie kiedy stary modulator był niesprawny (pęknięta membrana). Wynikiem tego mogła być nieprawidłowa praca nowego modulatora ponieważ w układzie był olej i uniemożliwiał prawidłowe działanie nowego modulatora. Teraz druga sprawa chłodzenie, po wjechaniu w błoto prędkość auta była zerowa a obroty silnika znaczne, co za tym idzie i skrzyni. W błocie wzrosła temperatura oleju w skrzyni przez już wcześniej podpalone podzespoły, (co powodowało poślizg elementów w skrzyni a w wyniku poślizgu wzrost temperatury oleju) co spowodowało przegrzanie simeringu konwertera i rozszczelnienie, dlatego wyciek oleju.
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
Klubowicz tomgrodzisk
Klubowicz
Posty: 187
Rejestracja: 2011-03-22, 17:23
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Model Explorera: ford explorer 4.0 1999r.

Re: A4LD dziwna praca po wymianie modulatora i awaria

2016-03-23, 21:14

Przedmuchać wężyk ten od modulatora.
fanexplor tel.668357337

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: A4LD dziwna praca po wymianie modulatora i awaria

2016-03-23, 21:15

Tak dokładnie ten, ale teraz to już za późno. Teraz trzeba zdjąć skrzynię i zrobić w środku porządek.
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

technolog1
Posty: 8
Rejestracja: 2016-03-21, 18:09
Lokalizacja: Olsztyn
Model Explorera: Explorer I 4.0 '94
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: A4LD dziwna praca po wymianie modulatora i awaria

2016-04-29, 10:38

Witam, może ktoś mi podpowiedzieć, czy w tej skrzyni samodzielna wymiana podzespołów jest skomplikowana?

Awatar użytkownika
Hubi
Posty: 4159
Rejestracja: 2007-08-14, 13:07
Lokalizacja: Warszawa/Świnoujście
Model Explorera: EX I 1994 hotwheels

Re: A4LD dziwna praca po wymianie modulatora i awaria

2016-04-29, 15:50

na takie pytanie nie ma prostej odpowiedzi. Jest i jednocześnie nie jest skomplikowana.
Pytanie ile będziesz miał zapału i cierpliwości jeśli będziesz musiał skrzynię zrzucić ze trzy razy z auta jeśli coś źle poskładasz?

Proponuję rozważyć mechanika
w EXI nie ma rzeczy trudnych - czasem tylko są czasochłonne :chillout: 517015460

technolog1
Posty: 8
Rejestracja: 2016-03-21, 18:09
Lokalizacja: Olsztyn
Model Explorera: Explorer I 4.0 '94
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: A4LD dziwna praca po wymianie modulatora i awaria

2016-05-04, 10:31

Off topic: jakie oznaczenia są na skrzyni A4LD?

Wróć do „SKRZYNIE AUTOMATYCZNE ASB”