Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Mikado
Posty: 990
Rejestracja: 2007-07-10, 20:31
Lokalizacja: Polska

Re: skrzynia automat - problem z przełączaniem z 2 na 3

2007-11-08, 14:51

życzyłbym Ci właśnie żeby to autoadaptacja, ale czyszczenie brałbym pod uwagę
być może coś w płycie siedzi...

czarnyy

Re: skrzynia automat - problem z przełączaniem z 2 na 3

2007-11-08, 15:58

Żadnych błedów nie wyrzuciło na diagnostyce ? Objaw jaki opisujesz sugeruje usterke lockup-u . Ślizganie sie biegów na zimnym padniete zaworki albo zatkany któryś kanał na płycie. Czy podczas zmiany wszystkich biegów obroty rosną , spadają , stoja na tej samej wartosci (opisz bieg po biegu bo to wiele wyjasnia) , bo to może świadczyc o jeszcze innych usterkach skrzyni .

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: skrzynia automat - problem z przełączaniem z 2 na 3

2007-11-08, 16:03

a czyszczenie plyty ile moze kosztowac ? ewentualnie naprawa zwiazana z zaworkami ? u mnie na bank sie cos zatyka (objawy jak pisalem slizganie przy zimnej skrzyni i po rozgrzaniu wszystko ok)
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

czarnyy

Re: skrzynia automat - problem z przełączaniem z 2 na 3

2007-11-08, 19:15

W obu przypadkach trzeba sprawdzic po koleji elektrozawór , sprawdzenie kanałów w płycie , sprawdzenie taśmy hamulca koszy(to nie będzie dotyczyło problemu Rad-T) . Lockup w przypadku tej skrzyni odpada bo jest on tylko na ostatnim biegu także ten problem odpada . Rad-T sprawdz dokładnie jakie są objawy co i jak , bo twój przypadek jest dość dziwny. Co do kosztów to zależnie od warsztatu ale sama robota koło 200-300 zł + ewentualne części . Jeśli to nie pomoże to pozostaje grubsza robota i spore koszty związane z naprawą .

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: skrzynia automat - problem z przełączaniem z 2 na 3

2007-11-08, 19:33

ok to moj przypadek od poczatku:

podczas ostatniej wymiany oleju (statycznej) zalali mi skrzynie Dexronem III i zmieszali go z tym co mialem w skrzyni czyli Merconem V (operuje na specyfikacjach bo sama marka juz teraz nie ma znaczenia).

Zauwazylem to juz nastepnego dnia a po kolejnych 3 wszystko zostalo spuszczone i zalane po dynamiczniej wymianie Fordowskim Mercon V.

Juz na tej mieszance skrzynia slizgala sie jak byla zimna a dokladnie:

Odpalam rano auto (nawet takie z garazu czyli temp okolo 15-18 st) chwilke pracuje nigdy odrazu nie ruszam i po okolo 1-2 min wrzucam wsteczny - bieg wchodzi bez problemu po czym w trakcie wyjezdzania z garazu wyslizguje sie, podskakuja obroty auto nie jedzie dalej. Wrzucam P, potem ponownie R i juz jedzie normalnie. Chwile stoi zanim zaladuje rodzinke, otworze brame, zamkne dom, ruszam jeszcze na R i jest OK, wrzucam D - jest OK po czym po 30m. znowu wyslizg... i za chwile wchodzi spowrotem D i juz od tego momentu jest wszystko super. Nie slizga, zmienia ladnie.

Gorzej jak zostawie auto na caly dzien "pod chmurka" - szczegolnie teraz jak jest 2-3 stopnie, wtedy takich uslizgow jest wiecej bo tez dluzej musi sie skrzynia rozgrzac. Sprawdzalem i uslizgi wystepuja na wszystkich biegach. Wiec np jak ruszalem zimnym autem z 2 tez wyslizgiwal sie bieg.

Z maniusiem kombinowalismy ze pewnie po tej mieszance zostal jakis glut i zatyka cos a jak sie rozgrzeje to rozpuszcza sie. Startowalem w jakims tam rajdzie gdzie skrzynka ostro dostala temperatury ale i tak to nic nie dalo - problem wystepuje nadal. Szykuje sie do ponownej wymiany calosci oleju z przesianiem tego starego zeby zobaczyc co wyleci.

I ot caly moj przypadek :)
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

czarnyy

Re: skrzynia automat - problem z przełączaniem z 2 na 3

2007-11-08, 19:44

No to w twoim przypadku wszystko wskazuje na jakiegoś "gluta" tak jak to nazwałeś , w najgorszym wypadku powinno skończyć się na wymianie elektrozaworu .

manius

Re: skrzynia automat - problem z przełączaniem z 2 na 3

2007-11-08, 20:08

w najgorszym wypadku powinno skończyć się na wymianie elektrozaworu .
ze co :eek:
przeciez Rad-T napisal ze uslizgi wystepuja na wszystkich biegach

@Radek
poczytalem troche o tych objawach, i powoli dochodze do wniosku
ze masz nieprawidlowe cisnienie lini (tak na 95%)
(musze sie tylko zorientowac jak i gdzie mozna to sprawdzic)
i w tym wypadku nie obejdzie sie bez sciagania miski i dolnej plyty
no zeby przeplukac wszystkie kanaliki i wymienic filtr wewnetrzny
(bedzie na pewno syf)
Załączniki
asb2.JPG
asb2.JPG (49.19 KiB) Przejrzano 5668 razy
asb.JPG
asb.JPG (77.39 KiB) Przejrzano 5668 razy
Ostatnio zmieniony 2007-11-08, 20:10 przez manius, łącznie zmieniany 1 raz.

Mikado
Posty: 990
Rejestracja: 2007-07-10, 20:31
Lokalizacja: Polska

Re: skrzynia automat - problem z przełączaniem z 2 na 3

2007-11-08, 20:19

dokładnie TAK, będę się trzymał tego co napisałem wcześniej - kanalik w płycie zatkany
gdybyś czyścił sam to jak z jajkiem :-D

czarnyy

Re: skrzynia automat - problem z przełączaniem z 2 na 3

2007-11-08, 20:55

czarnyy napisał/a:
w najgorszym wypadku powinno skończyć się na wymianie elektrozaworu .

ze co
przeciez Rad-T napisal ze uslizgi wystepuja na wszystkich biegach


Również uważam , że to kwestia zanieczyszczenia kanałów . Jednak warto przy okazji sprawdzic zawór . Piszę z doświadczenia i posiłkując się doświadczeniem znajomego który ma serwis aut z usa i specjalizuje sie w skrzyniach automatycznych . Wyrywkowe analizowanie mojej wypowiedzi powoduje , że zmieniasz jej sens .
No to w twoim przypadku wszystko wskazuje na jakiegoś "gluta" tak jak to nazwałeś , w najgorszym wypadku powinno skończyć się na wymianie elektrozaworu .
Glut oznacza zanieczyszczenie kanału w płycie .

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: skrzynia automat - problem z przełączaniem z 2 na 3

2007-11-08, 21:14

eee chlopaki nie kloccie sie :)

kazda sugestia jest wazna i milo ze ktos mysli nad problemem innego :)

teraz pytanie na ile ktos musi znac sie na skrzynkach zeby to zrobic - sam sie chyba jednak nie podejme... tym bardziej ze juz bez kanalu to nie podzialam.

mam warstat w ktorym robie rozne rzeczy ale chlopaki automatow nie rozbierali jeszcze i pytanie czy im na tyle zaufac... ?

kurcze nawet nie mam pomyslu kto jeszcze moglby to zrobic - nie ufam juz zadnym specom od skrzyn w wawce bo gdzie by nie czytac opinii same porazki a i moje doswiadczenia nie wnosza nic dobrego w tym temacie :(
Ostatnio zmieniony 2007-11-08, 21:16 przez Rad-T, łącznie zmieniany 1 raz.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Mikado
Posty: 990
Rejestracja: 2007-07-10, 20:31
Lokalizacja: Polska

Re: skrzynia automat - problem z przełączaniem z 2 na 3

2007-11-08, 21:18

manius kolejny raz pokazał bardzo dobre zdjęcie, na którym widoczne są nie tylko kanaliki ale i mały filterek siatkowy...
do zadań rozejść się i meldować co w skrzyni
spocznij :-D

Radek bez kanału nawet o tym nie myśl, a jak umówisz się z tymi Twoimi fachowcami to bądź przy tym cały czas...
no wiesz ufać tzn kontrolować... :evil:
Ostatnio zmieniony 2007-11-08, 21:21 przez Mikado, łącznie zmieniany 1 raz.

czarnyy

Re: skrzynia automat - problem z przełączaniem z 2 na 3

2007-11-08, 21:40

Spokojnie ja napewno nie mam zamiaru się z nikim kłócic jestem bardzo daleki od tego. Sugestie i zdjęcia Manius-a i Mikado są bardzo trafne i rozwiążą twoj problem . To czy masz zaufać swoim mechanikom to trudno powiedzieć , niby to nie jest nic trudnego , ale zepsuć można wszystko jak sie nie wie co sie robi , a to że ktoś zna sie na mechanice ogólnie nie oznacza się poradzi sobie ze skrzynią jak nie wie co i jak .
Powodzenia :)

manius

Re: skrzynia automat - problem z przełączaniem z 2 na 3

2007-11-08, 21:50

Wyrywkowe analizowanie mojej wypowiedzi powoduje , że zmieniasz jej sens .
nie mam najmniejszego zamiaru zmieniać sensu twojej wypowiedzi,
i jak byś się dobrze przyjrzał to zrozumiał byś
ze zaznaczyłem tylko cześć która uważam za błędna,
a to dlatego ze na 100% przyczyna tych zaburzeń nie jest elektrozawór
w skrzyni 5R55E mamy 6 elektrozaworów,
i każdy pełni jakaś tam swoja funkcje
(w zależności od biegu jest włączony lub nie czasami 2 lub 3)
i jeżeli uważasz ze któryś e-zawór jest zepsuty to na pewno
objawem tego nie byłby uslizg ktory zanika jak olej sie nagrzeje
(tylko brak ktoregos biegu + mrugajaca kontrolka OD)
Ostatnio zmieniony 2007-11-08, 21:52 przez manius, łącznie zmieniany 1 raz.

manius

Re: skrzynia automat - problem z przełączaniem z 2 na 3

2007-11-08, 21:59

teraz pytanie na ile ktos musi znac sie na skrzynkach zeby to zrobic - sam sie chyba jednak nie podejme... tym bardziej ze juz bez kanalu to nie podzialam.
no bez kanalu to niemozliwe

a tak w ogole to bym ja wyciagnal, i dokladnie przemyl/przeplukal


mam warstat w ktorym robie rozne rzeczy ale chlopaki automatow nie rozbierali jeszcze i pytanie czy im na tyle zaufac... ?
no jesli jeszcze nigdy nie rozbierali, to raczej nie,
:mrgreen: a z drugiej strony to kiedys musi byc pierwszy raz :eek:

no ale na serio,
w zasadzie nie ingerujesz zbytnio w skrzynie, demontujesz tylko płytę sterującą
i ja czyścisz, zakladasz uszczelkę i skręcasz jak bylo
Ostatnio zmieniony 2007-11-08, 22:00 przez manius, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: skrzynia automat - problem z przełączaniem z 2 na 3

2007-11-08, 22:05

Manius jak bys mial gdzies w swoich archiwach fotki ewentualnie schematy jak sie je ten temat wciagania plyty to zapodaj prosze - Karol kumaty facet jest a jak dostanie jeszcze schemat w lapy to juz na 100% sobie poradzi :)

Czym plukac ? jakis rozpuszczalnik ? benzyna ? inne swinstwo ?
a tak w ogole to bym ja wyciagnal, i dokladnie przemyl/przeplukal
mowisz oczywiscie o plycie sterujacej ?
czy to wszystko da sie od strony miski zrobic ?

milion pytan ale tego jeszcze nie przerabialem :)
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Wróć do „SKRZYNIE AUTOMATYCZNE ASB”