Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
brocozaur

Re: EX1 jak zimna jest tylko pierwszy bieg.

2010-03-07, 00:42

Modulator ciśnienia nie jest odpowiedzialny za ten problem.Najprawdopodobniej jest to związane z odśrodkowym regulatorem ciśnienia czyli tzw.(governerem).W skrzyni A4LD jest on mechaniczny,więc jest możliwość że się po prostu zacina.

brocozaur

Re: EX1 jak zimna jest tylko pierwszy bieg.

2010-03-07, 00:51

Mam jeszcze jedno pytanie do Kolegów z forum-co to za (WIZJA) żeby poziom oleju w skrzyni sprawdzać po przejechaniu np.10-ciu kilometrów?.
Ostatnio zmieniony 2010-03-07, 00:53 przez brocozaur, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: EX1 jak zimna jest tylko pierwszy bieg.

2010-03-07, 10:15

brocozaur, ta wizja to to że olej powinno się mierzyc na rozgrzanej skrzynce, czyli w temperaturze roboczej oleju ok 80 st. A uzyskac to można najszybciej przejeżdżając około 10 km :mrgreen:
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Awatar użytkownika
BrakNicku
Posty: 36
Rejestracja: 2010-02-14, 13:05
Lokalizacja: K.S.M. Kraków

Re: EX1 jak zimna jest tylko pierwszy bieg.

2010-03-08, 13:14

Brocozaur - dzięki za sugestię. Mam tylko pytanie, przerabiałeś już ten temat empirycznie czy tylko podejrzewasz winę governona?

Wrzuciłem temat na google i okazało się, że 4HP22 ZF cierpią na dosłownie to samo i mają tożsame objawy ... Tak więc czas dobrać się do skurczybyka.

Panowie czy ktoś z Was dobierał się już do governona i dysponuję wiedzą praktyczną na ten temat ??

brocozaur

Re: EX1 jak zimna jest tylko pierwszy bieg.

2010-03-08, 22:23

rafbor1973 - Dlaczego uważasz, że olej w skrzyni powinno się sprawdzać przy rozgrzanej skrzyni jeżeli na bagnecie masz zaznaczone jak "byk" poziom na zimnej i rozgrzanej skrzyni.Zimna to temperatura otoczenia czyli ok.20 C.Olej ATF ma bardzo dużą rozszerzalność cieplną, dlatego na bagnecie jest taka duża różnica między olejem ciepłym a zimnym. Im starszy olej bez wymiany, tym jego rozszerzalność jest większa, oraz obniża się jego temperatura wrzenia. Dlatego powtarzam, skąd ta WIZJA, żeby sprawdzać poziom oleju na rozgrzanej skrzyni? Wg Twojej teorii, może się okazać, że po zapaleniu zimnego auta, poziom oleju będzie poniżej dolnego wskazania na bagnecie. Co Ty na to ?

BrakNicku - Niestety mam pojęcie na ten temat, ponieważ od wielu lat zajmuję się naprawą skrzyń automatycznych.

Jeżeli chodzi o skrzynię 4HP22, występuje ona w dwóch odmianach - wersja hydrauliczna oraz elektroniczna. Jeżeli chodzi o pierwszą - występuje wyżej opisany odśrodkowy regulator ciśnienia, natomiast w drugiej - zastępuje to elektronika, czyli tzw. modulator ciśnienia.

Awatar użytkownika
BrakNicku
Posty: 36
Rejestracja: 2010-02-14, 13:05
Lokalizacja: K.S.M. Kraków

Re: EX1 jak zimna jest tylko pierwszy bieg.

2010-03-09, 07:32

Brocozaur - jeszcze raz dzięki za odpowiedz - odezwę się na PW

Ps. Swoją drogą nie chciałem się wcześniej w temacie pomiarów oleju w ASB wypowiadać ponieważ z lektury forum wywnioskowałem że panuję tutaj wyrobiona opinia na ten temat - ale u mnie na bagnecie jak "byk" :smile: jest pomiar oleju na skrzyni ciepłej i zimnej... może europejczyki nie mają takiego podziału - nie mam pojęcia :-D

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: EX1 jak zimna jest tylko pierwszy bieg.

2010-03-09, 08:14

Nie chce być złośliwy, owszem bagnety mają pomiar ciepła/zimna, tylko jakoś tak w naszej strefie klimatycznej:
Zimna to temperatura otoczenia czyli ok.20 C
Owe 20 st. C niewiele osób będzie miało bo trzebaby trzymać auto w garażu ogrzewanym. Więc chyba nie pozostaje nic innego jak sprawdzanie poziomu oleju na rozgrzanej skrzyni :)

i mały cytacik:

Latem średnia temperatura to od 17° na wybrzeżu do 19,3° na Dolnym Śląsku i w okolicach Tarnowa. Zimą od około 0° w Świnoujściu, -1° na Nizinie Śląskiej, Ziemi lubuskiej i wybrzeżu, -3° w Warszawie do poniżej -5 stopni na Suwalszczyźnie. Średnia roczna temperatura waha się od ponad 9° w okolicach Wrocławia, Legnicy i Zielonej Góry do około 6° na Suwalszczyźnie.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Hubi
Posty: 4159
Rejestracja: 2007-08-14, 13:07
Lokalizacja: Warszawa/Świnoujście
Model Explorera: EX I 1994 hotwheels

Re: EX1 jak zimna jest tylko pierwszy bieg.

2010-03-09, 10:04

rafbor1973 - Dlaczego uważasz, że olej w skrzyni powinno się sprawdzać przy rozgrzanej skrzyni jeżeli na bagnecie masz zaznaczone jak "byk" poziom na zimnej i rozgrzanej skrzyni.Zimna to temperatura otoczenia czyli ok.20 C.Olej ATF ma bardzo dużą rozszerzalność cieplną, dlatego na bagnecie jest taka duża różnica między olejem ciepłym a zimnym. Im starszy olej bez wymiany, tym jego rozszerzalność jest większa, oraz obniża się jego temperatura wrzenia. Dlatego powtarzam, skąd ta WIZJA, żeby sprawdzać poziom oleju na rozgrzanej skrzyni? Wg Twojej teorii, może się okazać, że po zapaleniu zimnego auta, poziom oleju będzie poniżej dolnego wskazania na bagnecie. Co Ty na to ?
ja odpowiem cytatem z pierwszego lepszego podręcznika dotyczącego serwisowania auta wyposażonego w automatyczną skrzynię biegów
Automatyczna skrzynka przekładniowa - sprawdzanie poziomu oleju
Do uzupełniania należy stosować olej ATF (ATF - Auto- matic Transmission Fluid).
• Rozgrzać olej w skrzynce przekładniowej do temperatury +50° C do +80° C, jadąc samochodem w ruchu miejskim przez około 5 minut.

Uwaga. Podczas nagrzewania silnika na postoju olej w skrzynce przekładniowej osiągnie tempera- turę tylko od +30° C do 50° C.

• Ustawić samochód na równej powierzchni.
• Pozostawić silnik pracujący na biegu jałowym. Włączyć hamulec awaryjny, przełączyć wszystkie zakresy jazdy i ustawić dźwignię wyboru biegów w położeniu P.

Uwaga. Nie należy sprawdzać poziomu oleju, gdy skrzynka przekładniowa jest zbyt mocno nagrzana, na przykład po dłuższej jeździe z dużą prędkością, po jeździe w ruchu miejskim w upalny dzień lub po holowaniu przyczepy. W takich przypadkach skrzynka przekładniowa powinna ochłodzić się przez około 30 minut.

Co Ty na to ?
:roll:
w EXI nie ma rzeczy trudnych - czasem tylko są czasochłonne :chillout: 517015460

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: EX1 jak zimna jest tylko pierwszy bieg.

2010-03-09, 10:26

Proponuję żeby kolega brocozaur, sie nie zapowietrzał tak od razu :mrgreen: . To że od wielu lat naprawiasz ASB nie znaczy że masz monopol na wiedze. Fajnie że chcesz sie dzielić z nami swoją wiedzą i dzięki wielkie za to, ale nalezy teży brac pod uwagę zdanie innych :mrgreen:

BrakNicku, masz racje. Panuje tutaj wyrobiona opinia na ten temat, a może nawet spisek :-P
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Awatar użytkownika
tomb2
Posty: 696
Rejestracja: 2009-06-02, 23:36
Lokalizacja: Warszaw/Błonie

Re: EX1 jak zimna jest tylko pierwszy bieg.

2010-03-09, 10:59

stanowczo opóźnia zmianę biegów na wyższe, co ciekawe przy dynamicznym przyśpieszaniu potrafi w ogóle nie zmienić biegu i obroty ochoczo wchodzą na czerwone pole i nic....:(

BrakNicku, moja skrzynia podobnie zachowywała się na kilka dni przed...kiedy poleciał mi rozrząd.
Bardzo późno zmieniała na wyższy bieg co najmniej tak jakbym miał opcje sport :)
Jeżeli dobrze wtedy zrozumiałem kolegę który robił auto :
"przeskoczył trochę rozrząd" dlatego ten efekt sport-skrzyni.
Ale w tamtej sytuacji cały silnik dawał znać ze jest coś nie tak :)
Ostatnio zmieniony 2010-03-09, 11:05 przez tomb2, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Hubi
Posty: 4159
Rejestracja: 2007-08-14, 13:07
Lokalizacja: Warszawa/Świnoujście
Model Explorera: EX I 1994 hotwheels

Re: EX1 jak zimna jest tylko pierwszy bieg.

2010-03-12, 09:58

Dlatego powtarzam, skąd ta WIZJA, żeby sprawdzać poziom oleju na rozgrzanej skrzyni? Wg Twojej teorii, może się okazać, że po zapaleniu zimnego auta, poziom oleju będzie poniżej dolnego wskazania na bagnecie. Co Ty na to ?
ostatecznie kończąc "dyskusję" polecam lekturę - http://www.explorerfanklub.org.pl/forum ... 5573#75573
w EXI nie ma rzeczy trudnych - czasem tylko są czasochłonne :chillout: 517015460

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: EX1 jak zimna jest tylko pierwszy bieg.

2010-04-26, 09:25

Hmmm, ja mam teraz podobny problem...... ktos może rozwiązał to u siebie??? Wymienialiście ten governer???
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

cooki531
Posty: 615
Rejestracja: 2010-01-16, 20:31
Lokalizacja: Warszawa i Góry

Re: EX1 jak zimna jest tylko pierwszy bieg.

2010-08-29, 17:19

mi udalo sie rozwiazac problem:) zmienilem olej na mineralny i zmienia bez problemow, wczesniej mialem polsyntetyczny :-D
Piesek

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: EX1 jak zimna jest tylko pierwszy bieg.

2010-09-23, 00:42

przez ostatnie kilka dni obserwuję jak moja asb zmienia biegi i zauważyłem że jak jest zimna(po nocy) to biegi zmienia trochę później niż jak jest ciepła i dodatkowo jakby "lekko się ślizga"podczas samej zmiany biegów.zacząłem to obserwować po przeczytaniu kilku postów w sprawie oleju, przeczytałem że jak asb jest zimna to może się zachowywać "nerwowo"przy eksploatacji na syntetyku,a na takim oleju jeżdżę,zachowanie takie ma miejsce od niedawna-chyba od momentu jak zrobiło się chłodniej,po rozgrzaniu czyli po około 5 min jazdy zaczyna pracować normalnie i zmienia biegi w sposób niemal niezauważalny.czy to rzeczywiście może być wina oleju? :roll: :?:
tel. 606414212

cooki531
Posty: 615
Rejestracja: 2010-01-16, 20:31
Lokalizacja: Warszawa i Góry

Re: EX1 jak zimna jest tylko pierwszy bieg.

2010-09-23, 01:59

moim zadniem moze byc sprobuj zmienic olej na mineralny powinno byc lepiej, ja teraz tez bede musial zmnienic znowu olej bo niestety jak mialem wyciek spory to dolewalem syntetyka i problem ze zmiana na zimnej znowu wrocil
Piesek

Wróć do „SKRZYNIE AUTOMATYCZNE ASB”