Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

EXI automat (A4LD)

2010-01-29, 20:20

Wykończyłeś ją podczas tych zimowych wypraw czy później? Napisz co się stało, jakie masz objawy i jak doszło do tego że padła. może coś podpowiemy bo patrząc na twoje fotki to tej nowej ASB też nie wróżę długiego żywota. Miałęś założony czujnik temperatury? Podejrzewam, że przegrzałeś olej i stąd problemy.
Ostatnio zmieniony 2010-01-30, 07:38 przez RAFBOR, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Awatar użytkownika
Prezes FMC
Posty: 472
Rejestracja: 2010-01-05, 23:40
Lokalizacja: Godzisz

automat

2010-01-29, 20:38

wczoraj ją zmęczyłem....olej gdzieś wysadziło (jescze dokładnie nie patrzyłem skąd olej wywaliło) no i oczywiście w związku z tym lekko ją przyjarałem....wlałem olej na próbe to jescze żyje ale szarpnęła wiec odstawiłem do odtajenia i będe oceniał...myslałem o tarczkach bo wyrażnie je poczułem ale dojścia niemam.....a co do czujnika to już dokupiłem ale śnieg za wcześnie spadł więc ...niebyło czasu.... :lol: Dzięki za zainteresowanie...faktycznie razem cos może wymodzimy
Ostatnio zmieniony 2010-01-29, 20:43 przez Prezes FMC, łącznie zmieniany 3 razy.
Nie kłóć się z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem. Poza tym stojący z boku nie zauważą różnicy.

Awatar użytkownika
Prezes FMC
Posty: 472
Rejestracja: 2010-01-05, 23:40
Lokalizacja: Godzisz

automat

2010-01-29, 20:50

...Wczoraj zamęczyłem mojego EX... wyciekł olej (bardzo szybko no i oczywiście biegi wcięło....może ktoś wie którędy olej może tak szybko się wypompować ze skrzyni .... jescze niepatrzyłem ponieważ musi najpierw odtajeć a ja dla uspokojenia unerwienia pojawiłem się na forum....ale powiem krótko zaje...... było,warto było!!! :-)
Załączniki
V280110_15_c004.jpg
V280110_15_c004.jpg (6.03 KiB) Przejrzano 6540 razy
Nie kłóć się z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem. Poza tym stojący z boku nie zauważą różnicy.

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: EXI automat (A4LD)

2010-01-29, 20:53

Nie bardzo rozumiem co masz na myśli mówiąc że poczułeś tarczki...... Olej napewno ci wywaliło standardowo z uszczelnienia pomiędzy silnikiem i skrzynią, jak ostygła to już nie powinno cieknąć. Chłopaki kiedys pisali że latem im olej tamteędy wywaliło, ale po wystygnięciu i uzupełnieniu oleju było OK. Widzę że masz wersję USA a czy masz dodatkową chłodniczkę z przodu do ASB? jeżeli nie to proponuję wstawić i to baaardzo szybko. jeżeli uzupełniłeś olej i biegów dalej brak to niestety bez rozbierania skrzynki się nie obędzie. jezeli masz fachowca od ASB to części możesz poszukać np tu
http://midparts.com.pl/
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: EXI automat (A4LD)

2010-01-29, 20:54

pare watkow nizej masz opisane potencjalne miejsca wycieku...
http://www.explorerfanklub.org.pl/forum ... 1567#71732
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Prezes FMC
Posty: 472
Rejestracja: 2010-01-05, 23:40
Lokalizacja: Godzisz

Re: EXI automat (A4LD)

2010-01-29, 21:59

Nie bardzo rozumiem co masz na myśli mówiąc że poczułeś tarczki...... Olej napewno ci wywaliło standardowo z uszczelnienia pomiędzy silnikiem i skrzynią, jak ostygła to już nie powinno cieknąć. Chłopaki kiedys pisali że latem im olej tamteędy wywaliło, ale po wystygnięciu i uzupełnieniu oleju było OK. Widzę że masz wersję USA a czy masz dodatkową chłodniczkę z przodu do ASB? jeżeli nie to proponuję wstawić i to baaardzo szybko. jeżeli uzupełniłeś olej i biegów dalej brak to niestety bez rozbierania skrzynki się nie obędzie. jezeli masz fachowca od ASB to części możesz poszukać np tu
http://midparts.com.pl/
Zaleciało odpowiednio przez moment spalenizną....potem wystygło,nalałem olej ale wywala od razu....masz rację że bez rozbierania nie da rady...a chłodniczka jest....dzisiaj wystygło i też próbowałem nalać to owszem skrzynia reaguje ale od razu olej jest pod samochodem...czekam jak odtaje w warsztacie po ostatnich manewrach a potem zobacze gdzie i co ....no i oczywiście się odezwe
:roll:
Ostatnio zmieniony 2010-01-29, 22:04 przez Prezes FMC, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie kłóć się z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem. Poza tym stojący z boku nie zauważą różnicy.

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: EXI automat (A4LD)

2010-01-29, 22:24

To jak tak, to napewno poleciał uszczelniacz z przodu. Hubi o tym pisał w innym poście. Swąd spalenizny nie koniecznie musiał oznaczać spalone tarczki. Przegrzany olej tez pachnie niezbyt ładnie.
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Awatar użytkownika
Marcin Koło
Posty: 632
Rejestracja: 2007-10-04, 12:22
Lokalizacja: Koło

Re: EXI automat (A4LD)

2010-01-29, 22:47

Swąd spalenizny nie koniecznie musiał oznaczać spalone tarczki. Przegrzany olej tez pachnie niezbyt ładnie.

poprostu
skrzynka przegrzana i przezto spaliły się uszczelniacze w tłokach koszy jak i na łączeniach
hehehe miałem tak

koszt zestawu uszczelniaczy jakieś 300,- ale przy takim upalaniu bez kontroli temperatury niema się co dziwić

tarczki i przekładki pewno też dostały więc następne 300,-

życzę ci żeby jedynie skończyło się na uszczelniaczach.

chociaż i tak jeżeli planujesz dłużej jeździć tym autem będziesz musiał dokładnie wyczyścić każdy element skrzynie ze spalonych resztek uszczelniaczy

Awatar użytkownika
Prezes FMC
Posty: 472
Rejestracja: 2010-01-05, 23:40
Lokalizacja: Godzisz

Re: EXI automat (A4LD)

2010-01-30, 09:35

Hej Marcin,możesz mi dać namiar na uszczelniacze i te tarczki....kurde bede nim jezdził chćby niewiem co....to moje marzenie było przed dziesięciu laty a że zrealizowane troche póżniej to już inna sprawa..... :lol:
Załączniki
V280110_15_c007.jpg
V280110_15_c007.jpg (5.56 KiB) Przejrzano 6508 razy
Ostatnio zmieniony 2010-01-30, 09:37 przez Prezes FMC, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie kłóć się z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem. Poza tym stojący z boku nie zauważą różnicy.

Awatar użytkownika
Hubi
Posty: 4159
Rejestracja: 2007-08-14, 13:07
Lokalizacja: Warszawa/Świnoujście
Model Explorera: EX I 1994 hotwheels

Re: EXI automat (A4LD)

2010-01-30, 10:03

Prezes FMC, tu znajdziesz wszystko http://midparts.com.pl/A4LD-k30-0-3-default.html
można kupić oddzielne uszczelniacze i pojedyncze tarczki lub też kompletne zestawy
w EXI nie ma rzeczy trudnych - czasem tylko są czasochłonne :chillout: 517015460

Awatar użytkownika
Prezes FMC
Posty: 472
Rejestracja: 2010-01-05, 23:40
Lokalizacja: Godzisz

Re: EXI automat (A4LD)

2010-01-31, 21:09

Dzięki Hubi,twoje informacje są wyczerpujące.Jutro wyrywamy skrzynię bo wali olej spod uszczeniacza pompy...ale przepatrzę ją całą bo może być jeszcze przypalona na tarczkach.No i jeszcze pytanko czy wiesz może coś na temat manuala (gdzie uderzyć w tej sprawie)? :-)
No i rozebrałem okazało się że i tarczki są nadpalone ale towar jest już zamówiony....Dziękuję wszystkim którzy zechcieli mi pomóc :smile:
Ostatnio zmieniony 2010-02-01, 15:24 przez Prezes FMC, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie kłóć się z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem. Poza tym stojący z boku nie zauważą różnicy.

Awatar użytkownika
Hubi
Posty: 4159
Rejestracja: 2007-08-14, 13:07
Lokalizacja: Warszawa/Świnoujście
Model Explorera: EX I 1994 hotwheels

Re: EXI automat (A4LD)

2010-02-02, 09:31

światny manual jest dostępny pod tym adresem

http://www.therangerstation.com/tech_li ... manual.pdf

POLECAM!

Prezes FMC, nie mam dużego doświadczenia ze skrzynkami, ale wydaje mi się, że taka "przepalona" skrzynka wymaga dokładnego przeczyszczenia (z dużym naciskiem na płytę sterującą - valve body)

Nie wiem jakie masz plany co do tego auta, ale zrób przy okazji przegląd pozostałych części - skoro już masz skrzynkę na stole to warto poświęcić jej więcej uwagi aniżeli później na nowo ją zdejmować.
Taki drobiazg jak panewka pompy kosztuje ledwie 22zł ;) elektrozawory też można sprawdzić i przeczyścić. Są też fajne zestawy naprawcze do płyt sterujących, które poprawiają kilka błędów popełnionych przez inżynierów Forda (najtańszy kosztuje jakieś 24usd, ale trzeba sprowadzić z USA).
Rzuć okiem na stan pasów hamulcowych itd itp ;)

Awatar użytkownika
julek1270
Posty: 345
Rejestracja: 2009-03-08, 20:11
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie

Re: EXI automat (A4LD)

2010-02-02, 18:50

Witam i przepraszam że się podpinam pod temat ale moje pytanie jest związane z ASB A4LD , konkretnie chodzi mi o temperature pracy skrzyni.
Czy skrzynia biegów tak jak silnik do normalnej pracy potrzebuje odpowiedniej np. 80*C ? .Zamierzam zamontować dodatkową chłodniczkę oleju , lubię trochę pokatować EX-a i pewnie w tym wypadku lepsze chłodzenie się przyda ale nie w większości jeździ się spokojnie .Mimo że mam EX-a już ponad 2 lata to cały czas się jego ucze (a szczególnie ASB)i właśnie jeżeli ,podkreślam jeżeli (bo nie wiem ) potrzebuje odpowiedniej temp. to czy przy dwóch chłodnicach przy spokojnej eksploatacji wszystko będzie działać jak należy?
A i jeszcze jedno , chłodnica dodatkowa jest orginalna , chciałbym podłączyć ją szeregowo do układu , czy dobre kombinuje?
Tylko prosze się nie śmiać :roll:

Awatar użytkownika
Prezes FMC
Posty: 472
Rejestracja: 2010-01-05, 23:40
Lokalizacja: Godzisz

Re: EXI automat (A4LD)

2010-02-02, 22:46

światny manual jest dostępny pod tym adresem

http://www.therangerstation.com/tech_li ... manual.pdf

POLECAM!

Prezes FMC, nie mam dużego doświadczenia ze skrzynkami, ale wydaje mi się, że taka "przepalona" skrzynka wymaga dokładnego przeczyszczenia (z dużym naciskiem na płytę sterującą - valve body)

Nie wiem jakie masz plany co do tego auta, ale zrób przy okazji przegląd pozostałych części - skoro już masz skrzynkę na stole to warto poświęcić jej więcej uwagi aniżeli później na nowo ją zdejmować.
Taki drobiazg jak panewka pompy kosztuje ledwie 22zł ;) elektrozawory też można sprawdzić i przeczyścić. Są też fajne zestawy naprawcze do płyt sterujących, które poprawiają kilka błędów popełnionych przez inżynierów Forda (najtańszy kosztuje jakieś 24usd, ale trzeba sprowadzić z USA).
Rzuć okiem na stan pasów hamulcowych itd itp ;)
Te wszystkie rzeczy o których piszesz już przepatrzyłem i oczyściłem i co trzeba powymieniałem...natomiast co do tego zestawu to napewno bede zainteresowany tylko jak zwykle zapytam gdzie go znalezć lub do kogo się zwrócić....bardzo dużo mi pomogłeś i wielkie dzięki ci za to,jesteś równy GOŚĆ!!!
Załączniki
V280110_15.470001-6.jpg
V280110_15.470001-6.jpg (9.37 KiB) Przejrzano 6383 razy
Ostatnio zmieniony 2010-02-02, 23:00 przez Prezes FMC, łącznie zmieniany 2 razy.
Nie kłóć się z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem. Poza tym stojący z boku nie zauważą różnicy.

Awatar użytkownika
Prezes FMC
Posty: 472
Rejestracja: 2010-01-05, 23:40
Lokalizacja: Godzisz

Re: EXI automat (A4LD)

2010-02-02, 22:58

Witam i przepraszam że się podpinam pod temat ale moje pytanie jest związane z ASB A4LD , konkretnie chodzi mi o temperature pracy skrzyni.
Czy skrzynia biegów tak jak silnik do normalnej pracy potrzebuje odpowiedniej np. 80*C ? .Zamierzam zamontować dodatkową chłodniczkę oleju , lubię trochę pokatować EX-a i pewnie w tym wypadku lepsze chłodzenie się przyda ale nie w większości jeździ się spokojnie .Mimo że mam EX-a już ponad 2 lata to cały czas się jego ucze (a szczególnie ASB)i właśnie jeżeli ,podkreślam jeżeli (bo nie wiem ) potrzebuje odpowiedniej temp. to czy przy dwóch chłodnicach przy spokojnej eksploatacji wszystko będzie działać jak należy?
A i jeszcze jedno , chłodnica dodatkowa jest orginalna , chciałbym podłączyć ją szeregowo do układu , czy dobre kombinuje?
Tylko prosze się nie śmiać :roll:
Witaj,swoją skrzynię zjarałem bo tak jej dałem że nie bardzo da się opisać no i olej wyrzuciła a następnie się przypaliła ale wiem jedno że jak normalnie eksploatujesz i ma dobre chłodzenie to nic nie powinno się dziać (dodatkowa chłodnica nie zaszkodzi,ja montuję jeszcze mały wiatrak do nawiewu taki od motocykla)...ja też montuję czujnik temperatury i skaluję go wstępnie do 100 stopni ale to jescze bedzie wymagalo sprawdzenia....A najlepiej jak ci Hubi podpowie bo Gość się orientuje bardzo dobrze co i jak.....Pozdro
Nie kłóć się z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem. Poza tym stojący z boku nie zauważą różnicy.

Wróć do „SKRZYNIE AUTOMATYCZNE ASB”