Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
jash
Posty: 329
Rejestracja: 2007-07-12, 20:35
Lokalizacja: Poznań

biegi się dupcą

2007-11-21, 21:21

nie wiem co jest, nic z biegami nie grzebałem oprócz wymiany oleum. Jak ja sobie dość szybko, powiedzmy rozpędzam auto do 100 to po drive wrzuca mi overdrive - normalka. Ale już normalką nie jest że po wrzuceniu OD lekko zaczyna autem szarpać. Niby dalej rozpędza ale jednak szarpie. Sprawdzałem poziom oleum i wydaje się, że jest na OK - pomiędzy dwoma dziurkami na bagnecie. Co może być przyczyną? Zaczyna mnie to wszystko męczyć. Uwielbiam gmerać przy explo ale ##!*#$*#@*! nie może mi to zabierać całego mojego wolnego czasu! :634:
Jash

Awatar użytkownika
Boni
Posty: 636
Rejestracja: 2007-09-04, 21:20
Lokalizacja: Grodzisk Maz

Re: biegi się dupcą

2007-11-22, 07:05

Ale sprawdzałeś poziom oleju na stojącym poziomo, nagrzanym i pracującym?

Awatar użytkownika
jash
Posty: 329
Rejestracja: 2007-07-12, 20:35
Lokalizacja: Poznań

Re: biegi się dupcą

2007-11-22, 08:57

No Boni, qrna, tyle się w tym dziadostwie grzebię, że sprawdzałem tak jak Boch przykazał. Zawsze jak się coś dupcy to zabieram się za oleum - najprościej to sprawdzić. A tu oleum jakby dobrze. Ciekawe jest że jak go rozpędzę do takiej samej prędkości (a sami wiecie ile to zim trwa) na Drive to nie szarpie. Dopiero jak na OD przerzucę to zaczyna taniec-szarpaniec.
Jash

wąsio

Re: biegi się dupcą

2007-11-22, 09:13

Sprawdź regulacje taśmy hamulcowej OD. Czujnik prędkości pojazdu.Szarpie regularnie czy nie?

manius

Re: biegi się dupcą

2007-11-22, 09:15

hmm,
jesli szarpie to wg. wademekum ASB
masz nieprawidlowe cisnienie linii
czyli jak w twoim poscie o cieczy w kolektorze
Boni juz napisal moze byc ten zawor sterowania walniety
i dlatego glupieje :roll:
Ostatnio zmieniony 2007-11-22, 09:15 przez manius, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
jash
Posty: 329
Rejestracja: 2007-07-12, 20:35
Lokalizacja: Poznań

Re: biegi się dupcą

2007-11-22, 09:21

Taa, po kolei,
szarpie raczej regularnie, ale, powiedzmy, z umiarem.
Jeśli sterownik o którym pisaliśmy jest powiązany z OD i ma wpływ na to czy szarpie czy nie to coś mi się wydaje że to padło. Ale dzisiaj sprawdzę jak się między jego rozchylone kółka położę.

Qrna. gdzie ja włożyłem te płyty z microcata?!! Szlag mnie trafi. Gdzieś coś robiłem w garażu i wrzuciłem - kij wie gdzie. Nie lubię gadać o czymś technicznym bez wiedzy. A ta wiedza to między innymi schematy z microcat. Qrna!! Nawet nie wiem jak się to gówno nazywa po angielsku jakby chcieć zamówić. Fuck. Taa, fuck to ja wiem, ale nic bardziej mądrego.
Jash

Awatar użytkownika
Boni
Posty: 636
Rejestracja: 2007-09-04, 21:20
Lokalizacja: Grodzisk Maz

Re: biegi się dupcą

2007-11-22, 10:23

Modulator może mieć wpływ na OD, ale to dość pośrednie, są inne "popularniejsze" przyczyny dziwnego OD, tylko że praprzyczyną może być po prostu wymiana oleju :? A jaki wlałeś olej?

Modulator to vacuum modulator, modulator valve, po bardzo fachowemu "7A377 Diaphragm Assembly - TV Control"

Awatar użytkownika
jash
Posty: 329
Rejestracja: 2007-07-12, 20:35
Lokalizacja: Poznań

Re: biegi się dupcą

2007-11-23, 09:01

Wczoraj do późna siedziałem pod maszyną, nie chciało mi się juz pisać o tym co zaobserwowałem ale dzisiaj to co innego ...
A zatem - jest oleum w wężyku biegnącym ze skrzyni do kolektora. Jak ściągnąłem wężyk z uchwytu na skrzyni, oleum się zaczęło z niego wylewać. Znaczy - jest. Wniosek drugi - spartolony czujnik. Trza kupić.
Co wlałem? Automatic transmission fluid ATF-Q f-my Carlube. Dextron II. Jest polecany do zastosowań w których powinien być GM Dextron II. Hm, tylko nie mam żadnej informacji o normach jakie spełnia - poza tym że dextron II. Napisane ogólnie na stronie producenta, że spełnia lub przewyższa standard dextron II.

[ Dodano: 2007-11-23, 09:06 ]
A przy okazji jak już wczoraj wlazłem pod to bydlę, to patrzyłem sobie jak ten modulator wymontować. I qrna, chyba nie da się bez demontażu katalizatorów. Ma ktoś jakiś pomysł? Boni, Ty to wymieniałeś? Rozbierałeś pół podwozia żeby się do tego "czegoś" dostać?
Załączniki
Dextron2_S.jpg
Dextron2_S.jpg (5.09 KiB) Przejrzano 6563 razy
Jash

Awatar użytkownika
Boni
Posty: 636
Rejestracja: 2007-09-04, 21:20
Lokalizacja: Grodzisk Maz

Re: biegi się dupcą

2007-11-23, 09:43

W Explo tego nie wymieniałem, bardzo możliwe, że kat przeszkadza, pamiętam że tam ciasno jest.
Ten olej ogólnie może być, więc temat OD odstaw do czasu koniecznej wymiany modulatora, przy okazji grzebania pod spodem wyreguluj taśmy OD i środkową, to jest łatwe. Jak wymienisz modulator i ustawisz taśmy, i OD się nie poprawi, to będziemy końbinować dalej (niestety - głębiej...)

Awatar użytkownika
jash
Posty: 329
Rejestracja: 2007-07-12, 20:35
Lokalizacja: Poznań

Re: biegi się dupcą

2007-11-23, 09:45

Boni, zaraz, zaraz, jakie taśmy wyreguluj? O co chodzi? Jak to zrobić - powiedz a zrobię. A zaworek to chyba trzeba wymienić, co?
Jash

Awatar użytkownika
mastan
Posty: 551
Rejestracja: 2007-08-18, 22:40
Lokalizacja: Kwidzyn, pomorskie

Re: biegi się dupcą

2007-11-23, 11:33

nie wiem co jest, nic z biegami nie grzebałem oprócz wymiany oleum. Jak ja sobie dość szybko, powiedzmy rozpędzam auto do 100 to po drive wrzuca mi overdrive - normalka. Ale już normalką nie jest że po wrzuceniu OD lekko zaczyna autem szarpać. Niby dalej rozpędza ale jednak szarpie. Sprawdzałem poziom oleum i wydaje się, że jest na OK - pomiędzy dwoma dziurkami na bagnecie. Co może być przyczyną? Zaczyna mnie to wszystko męczyć. Uwielbiam gmerać przy explo ale ##!*#$*#@*! nie może mi to zabierać całego mojego wolnego czasu! :634:

Poziom pomiędzy dwoma dziurkami na bagnecie jest prawidłowy przy zimnym oleju ,prawidłowy poziom na rozgrzanej skrzyni to zakratkowane pole na bagnecie .

Z manuala :
When checking fluid at normal operating temperature, the fluid
level should be within the crosshatched area on the dipstick.
When the vehicle has not been driven, and outside temperature
is above 50°F (10°C), the fluid level should be between the holes
on the dipstick.
Samochód będzie ci służyć do końca życia,jak będziesz nim bardzo szybko jeździł.

Awatar użytkownika
Boni
Posty: 636
Rejestracja: 2007-09-04, 21:20
Lokalizacja: Grodzisk Maz

Re: biegi się dupcą

2007-11-23, 12:08

Boni, zaraz, zaraz, jakie taśmy wyreguluj? O co chodzi? Jak to zrobić - powiedz a zrobię. A zaworek to chyba trzeba wymienić, co?
Przecież napisałem "koniecznej wymiany modulatora", proszę cię czytaj co piszę, bo jak będę musiał wszystko po dwa trzy razy powtarzać, to mi się znudzi. Regulacja taśm, hm, tu jest wszystko a nawet jeszcze więcej ;)
http://www.explorerforum.com/forums/sho ... p?t=158160

Awatar użytkownika
jash
Posty: 329
Rejestracja: 2007-07-12, 20:35
Lokalizacja: Poznań

Re: biegi się dupcą

2007-11-24, 00:52

Boni, bracie,
ja zmęczony jestem i czytam jak czytam. A że ten modulator mam zmienić to wiem doskonale z Twojej lektury. Mimo iz mam laptopa w garażu, leżę między fantastycznymi kołami mego explo i tylko czasem zerknę na wieści, które mi piszesz. Oczywiście zastosuję się do wskazówek. Jutro, jejku to już dzisiaj, oczekuj wieści. A nóż się poprawi co nieco?

A co do za małego poziomu oleum to coś mi się nie wydaje, choć przyznam, że nie pamiętam w jakich warunkach to sprawdzałem. A wątpliwości mam dlatego, iż przy D czyli wyższych obrotach ciągnie dobrze, a jak spadną (po włączeniu się OD) to już szleje. Gdyby oleum było za mało to raczej biegał by jak zwariowany przy niższych obrotach, o wyższych już nie wspominając. A może sie mylę, ale już późno jest.
Jash

Awatar użytkownika
Boni
Posty: 636
Rejestracja: 2007-09-04, 21:20
Lokalizacja: Grodzisk Maz

Re: biegi się dupcą

2007-11-25, 20:57

Gdyby oleum było za mało to raczej biegał by jak zwariowany przy niższych obrotach, o wyższych już nie wspominając. A może sie mylę, ale już późno jest.
Przy automatach starszej konstrukcji, tj, hydraulicznych bardziej jak elektrycznych, nie ma reguły, obroty silnika/pompy jedno, sterowanie drugie, to trzeba by jakieś głębokie studia robić, np. który element D i OD wali się bardziej przy niskim poziomie oleju niż inne. Naprawdę, lepsza rada to mieć właściwy poziom ;)

Wróć do „SKRZYNIE AUTOMATYCZNE ASB”