Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
jarq
Posty: 83
Rejestracja: 2007-07-18, 01:46
Lokalizacja: Kraków

Regulacja taśm w ExI

2010-08-13, 00:54

Dzisiaj zabrałem się za regulację taśm w skrzyni biegów i zgodnie z zaleceniem powinienem
wkręcić je obie do samego końca, po czym wykręcić każdą o 2 obroty wstecz.
U mnie obie taśmy udało się wkręcić tylko po 1,5 obrotu, każda.

Myślałem, że w skutek zużycia okładziny na taśmie, będzie się ją dało wkręcić o 2,5 lub 3 obroty
a potem wykręcić zgodnie z zaleceniem. Natomiast u mnie, jak pisałem,
dało się je wkręcić tylko po 1,5 obrotu, każda.

Czy spotkaliście się z czymś takim?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
karol449
Posty: 210
Rejestracja: 2008-06-29, 10:30
Lokalizacja: Kutno

Re: Regulacja taśm w ExI

2010-08-13, 10:02

Obie sruby regulacyjne tasm powinny byc wykrecone o 1,5 obrotu , dotarlem ostatnio do danych regulacyjnych.
604 652 172

jarq
Posty: 83
Rejestracja: 2007-07-18, 01:46
Lokalizacja: Kraków

Re: Regulacja taśm w ExI

2010-08-13, 16:16

A co powiecie na to ? - obrazek ściągnąłem z postu kra
Chyba że Ex I i Ex II mają różne wartości regulacji taśm w skrzyni.
Obrazek

Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: Regulacja taśm w ExI

2010-08-13, 16:19

bo jedynak ma zupełnie inną skrzynię niż dwójka :D
to nawet dwójki mają dwa rodzaje skrzyń :D
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

Awatar użytkownika
karol449
Posty: 210
Rejestracja: 2008-06-29, 10:30
Lokalizacja: Kutno

Re: Regulacja taśm w ExI

2010-08-13, 19:18

604 652 172

Awatar użytkownika
mastan
Posty: 551
Rejestracja: 2007-08-18, 22:40
Lokalizacja: Kwidzyn, pomorskie

Re: Regulacja taśm w ExI

2010-08-14, 00:06

Manual do A4LD podaje 2 obr. dla biegów średnich oraz 3,5 obr. dla taśmy OD tzw. podwójnej ,która występowała w latach 90-92 .
Pozatym wszystkie taśmy czyli biegów średnich i OD popuszczamy o 2obr. oprócz taśmy biegów średnich z roczników 95-98 ,które popuszczamy 2,5 obr .
Informacja dotyczy skrzyń A4LD i R55E.
Samochód będzie ci służyć do końca życia,jak będziesz nim bardzo szybko jeździł.

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: Regulacja taśm w ExI

2012-11-10, 19:55

Dobra.... dzisiaj z braku zajęcia znów wlazłem pod tego mojego gamonia i przeregulowałem taśmy zgodnie z zaleceniami Mastana i .......

Mastan i albricht do tablicy :evil: . Po jeździe próbnej okazało się że skrzynka grzeje sie bardziej niż powinna. Miernik pokazuje temperature 90-100 st C :shock:

czy mądrzejsi ode mnie koledzy mogą cos na ten temat powiedzieć?? Czy możliwe jest że jednak dwa obroty do tyłu to zxa mało dla mojej tasmy OD?? Jak było 3,5 obrotu do tyłu to skrzynka sie nie grzała, ale nie było 4.... Teraz skrzynka się grzeje i chyba dalej pierdzielonej 4 nie ma.... porabię chyba ta skrzynkę i będzie spokój..

Czy możliwe jest np że tasma musi sie ułożyć? Bo już w końcu nie wiem ile tych obrotów odpuścić na OD. Aha i dodam że dociągałem śruby kluczem dynamometrycznym 14 Nm.

Pomóżcie chłopaki bo juz nie wiem gdzie szukać tej 4. jak dałem napięcie 12V na kabelki przy małej wtyczce to przekaźniki się załanczają, ale mniałem wrażenie że to gdzieś wyżej, tak że nie wiem czy to elektrozawory cykają. Kabelki były trzy, dwa czezrwone i jeden jakiś kolorowy i na wszystkich taki sam efekt. jakby przekaźniki w komorze silnika czy coś podobnego. Albricht, masz jakiś pomysł żeby zdiagnozować brak 4 biegu?

poniżej wstawiam fotkę moich taśm. Z tego wynika że jednak mam te nowsze
Załączniki
ASB kosz1.JPG
ASB kosz1.JPG (101.27 KiB) Przejrzano 7453 razy
ASB kosz2.JPG
ASB kosz2.JPG (103.23 KiB) Przejrzano 7453 razy
Ostatnio zmieniony 2012-11-10, 19:58 przez RAFBOR, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Awatar użytkownika
Klubowicz Speedo
Klubowicz
Posty: 1109
Rejestracja: 2010-05-16, 15:05
Lokalizacja: lubuskie
Model Explorera: 2001 Sport Trac

Re: Regulacja taśm w ExI

2012-11-10, 20:05

modulator masz sprawny i podłączony szczelnym wężem?
Pozdrawiam
Speedo

Obrazek

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: Regulacja taśm w ExI

2012-11-10, 20:08

Modulator połączony szczelnie i chyba sprawny, bo olej z niego nie cieknie, ale chyba jakby to był problem modulatora to niższych biegów by tez nie było co?
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Awatar użytkownika
Klubowicz Speedo
Klubowicz
Posty: 1109
Rejestracja: 2010-05-16, 15:05
Lokalizacja: lubuskie
Model Explorera: 2001 Sport Trac

Re: Regulacja taśm w ExI

2012-11-10, 20:12

hm to może "co do czwartego biegu, należy sprawdzić tłok spięcia taśmy kosza OD. Bardzo częstą przyczyną braku właśnie czwartego biegu jest stwardnienie lub uszkodzenie wargi tłoka."
Pozdrawiam
Speedo

Obrazek

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: Regulacja taśm w ExI

2012-11-10, 20:18

Myślałem o tym, ale jakoś nie udało mi się go wygrzebać, nie mam co prawda katalizatora, ale mam tam trochę rzeźby z wydechem....
Ale jak te taśmy ogarnę to zostanie chyba tylko ten tłok...
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Awatar użytkownika
kizio 730
Posty: 252
Rejestracja: 2008-02-16, 22:13
Lokalizacja: Pomorskie

Re: Regulacja taśm w ExI

2012-11-11, 14:37

rafbor1973 odłącz na 15- 20 min. akumulator potem podłącz i jedz na próbę rozpędz autko do 90-100 km i przejedz tą prędkością kawałek jeżeli 4 ty bieg znajdzie się na chwilkę to będzie problem z przepływomierzem powietrza lub czujnikiem położenia przepustnicy ale stawiam bardziej na przepływke miałem podobny problem w niebieskim i po czyszczeniu przepływki wszystkie biegi się znalazły
Ostatnio zmieniony 2012-11-11, 14:51 przez kizio 730, łącznie zmieniany 1 raz.

morfeusz453
Posty: 468
Rejestracja: 2008-11-04, 20:58
Lokalizacja: Nowy Dwór
Kontakt: Strona WWW

Re: Regulacja taśm w ExI

2012-11-11, 16:20

a co ma wspulnego przepływka z skrzynią że się tak zapytam :-? bo nie kumam może w wyższych modelach lecz nie w 94ohv . Za czwarty bieg są odpowiedzialne taśma /tłok/elektrozawór/uszczelka na koszu/płyta sterujaca/ tochyba wszystko ;-)
Ostatnio zmieniony 2012-11-11, 16:21 przez morfeusz453, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kizio 730
Posty: 252
Rejestracja: 2008-02-16, 22:13
Lokalizacja: Pomorskie

Re: Regulacja taśm w ExI

2012-11-11, 20:29

a elektrozawory to poco w a4ld są 2 ale akurat od 4 i lock-up jeżeli nie będzie odpowiednich warunków czyli prędkość przepustnica za bardzo wychylona i przepływ powietrza nie prawidłowy to parametry z tych czujników za bardzo się różnią i komputer nie puści prądu i na elektrozawory i albo nie będzie lock upa albo 4 i lockupa

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: Regulacja taśm w ExI

2012-11-11, 21:35

u mnie lock-up jest :-D , czwórka tylko gdzieś się zapodziała :-/... Ech głupi człowiek chociaz stary. jakby wiadomo było co po kolei pospraedzać to bym se posprawdzał. A jak te czujniki mozna posprawdzać miernikiem? Przepływka chyba OK, bo by chyba silnik kulał nie? a silnik chodzi jak zegarek. Może ten czujnik przepustnicy faktycznie sprawdzić.... tylko jak? Jakies pomysły? jakies opory powinien mieć czy jak?
Ostatnio zmieniony 2012-11-11, 21:39 przez RAFBOR, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Wróć do „SKRZYNIE AUTOMATYCZNE ASB”