Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Damian
Posty: 709
Rejestracja: 2010-10-23, 03:49
Lokalizacja: Piła

Re: Accusump - zbiornik akumulacyjny oleju

2013-05-23, 22:32

Radek nie wymieniaj rozrządu tylko dlatego ze coś sobie postukuje, zrób to dopiero jak zacznie ostro napierdzielać :-)

Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: Accusump - zbiornik akumulacyjny oleju

2013-05-23, 22:34

Damian, to już jego trzeci raz to wie kiedy pora :)
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

Awatar użytkownika
Damian
Posty: 709
Rejestracja: 2010-10-23, 03:49
Lokalizacja: Piła

Re: Accusump - zbiornik akumulacyjny oleju

2013-05-23, 22:39

Albo nie lubi jak coś mu stuka :roll:

PS Nie neguje znajomości tematu przez Radka, tak dla jasności.
Ostatnio zmieniony 2013-05-23, 22:48 przez Damian, łącznie zmieniany 1 raz.

frankotech
Posty: 306
Rejestracja: 2010-06-20, 21:10
Lokalizacja: zach-pom

Re: Accusump - zbiornik akumulacyjny oleju

2013-06-02, 14:24

Witam,

Łańcuch płytkowy więc średnicy rolki nie ma co mierzyć :)

Kasety całe ale łańcuchy zajechane.

Będę miał prośbę o wykonanie pomiarów porównawcze:
rozciągnięcie łańcuchów;
średnica zew koła łańcuchowego;
średnica wewnętrzna koła łańcuchowego - dół zęba.

Chętnie bym obejrzał łańcuchy i koła - mogę podesłać kuriera :)

Mam teorie dotyczącą wytrzymałości rozrządów - rozsypane kasety to chyba raczej skutek a przyczyna leży gdzie indziej.

Pozdrawiam

frankotech
Posty: 306
Rejestracja: 2010-06-20, 21:10
Lokalizacja: zach-pom

Re: Accusump - zbiornik akumulacyjny oleju

2013-06-02, 14:52

Stawiam - tylko teoretycznie - na słabej jakości łańcuchy oraz koła łańcuchowe. Prawdopodobnie materiały z których są wykonane nie mają dużej odporności na pracę w wysokich, różnych temperaturach, przy utracie filmu olejowego, "podpracowanym" oleju lub co gorsza zbyt duże różnice w twardości elementów.

Raczej grubsza sprawa.

Ciekawi mnie również stan pompy olejowej bo mniej kłopotliwe byłoby częstsze jej wymienianie a co za tym idzie ochrona rozrządu.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Accusump - zbiornik akumulacyjny oleju

2013-06-02, 15:00

Stawiam - tylko teoretycznie - na słabej jakości łańcuchy oraz koła łańcuchowe. Prawdopodobnie materiały z których są wykonane nie mają dużej odporności na pracę w wysokich, różnych temperaturach, przy utracie filmu olejowego, "podpracowanym" oleju lub co gorsza zbyt duże różnice w twardości elementów.

Raczej grubsza sprawa.

Ciekawi mnie również stan pompy olejowej bo mniej kłopotliwe byłoby częstsze jej wymienianie a co za tym idzie ochrona rozrządu.

Pozdrawiam
Dlaczego pytam - jak pogrzebiesz dobrze na forum, mieliśmy temat wzmocnienia rozrządu, zmiany materiału ślizgów, etc. Zestaw rozrządu pojechał nawet na politechnikę :) do badania.

Natomiast co do pompy oleju - idę tym samym tropem, że napinacze dostają zbyt niskie ciśnienie oleju i na łańcuchach pojawia się pewien luz, który może finalnie doprowadzić do zniszczenia. Dlatego teraz pompa będzie wymieniona (wcześniej przy rozrządach nikt jej nie ruszał). Stąd też był mój temat odnośnie tego zbiornika ciśnieniowego do oleju, który by przy odpalaniu i przy niskich stanach uzupełniał układ do odpowiedniego ciśnienia oleju.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

frankotech
Posty: 306
Rejestracja: 2010-06-20, 21:10
Lokalizacja: zach-pom

Re: Accusump - zbiornik akumulacyjny oleju

2013-06-02, 15:42

Stawiam - tylko teoretycznie - na słabej jakości łańcuchy oraz koła łańcuchowe. Prawdopodobnie materiały z których są wykonane nie mają dużej odporności na pracę w wysokich, różnych temperaturach, przy utracie filmu olejowego, "podpracowanym" oleju lub co gorsza zbyt duże różnice w twardości elementów.

Raczej grubsza sprawa.

Ciekawi mnie również stan pompy olejowej bo mniej kłopotliwe byłoby częstsze jej wymienianie a co za tym idzie ochrona rozrządu.

Pozdrawiam
Dlaczego pytam - jak pogrzebiesz dobrze na forum, mieliśmy temat wzmocnienia rozrządu, zmiany materiału ślizgów, etc. Zestaw rozrządu pojechał nawet na politechnikę :) do badania.

Natomiast co do pompy oleju - idę tym samym tropem, że napinacze dostają zbyt niskie ciśnienie oleju i na łańcuchach pojawia się pewien luz, który może finalnie doprowadzić do zniszczenia. Dlatego teraz pompa będzie wymieniona (wcześniej przy rozrządach nikt jej nie ruszał). Stąd też był mój temat odnośnie tego zbiornika ciśnieniowego do oleju, który by przy odpalaniu i przy niskich stanach uzupełniał układ do odpowiedniego ciśnienia oleju.
Czytałem ten temat ale wydaje mi się że pęknięcie ślizgu, kasety to jest skutek rozciągnięcia łańcucha oraz zbyt niskiego ciśnienia oleju przy niskich obrotach pompy (za długi łańcuch).

Na zdjęciach widać, że łańcuchy są dość mocno powycierane

Ślizgi pewnie są wykonane zgodnie z oznaczeniami z PA66. Jest to bardzo dobry materiał, lepszy tylko jest z dodatkiem włókna szklanego lub bardziej czysty wytwarzany inną metodą ale posiadający większą odporność na starzenie termiczne.

Zastosowanie zbiornika akumulacyjnego oleju na pewno pomoże ale zbiornik tłokowy oraz elektrozawory sterujące.

U siebie zauważyłem, że po zastosowaniu większego filtra oleju, łańcuch przy odpalaniu mniej klepie.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Accusump - zbiornik akumulacyjny oleju

2013-06-03, 08:15

Panowie mody - poproszę o wydzielenie części dyskusji o ciśnieniu oleju do tego wątku:
http://www.explorerfanklub.org.pl/forum ... hp?t=11917

Frankotech - chętnie dalej podyskutuję nad pomysłami ze zbiornikiem w tamtym wątku :) niech nas tylko mody przeniosą. A tu dopisuję kolejny dzień dłubania w silniku :)
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Accusump - zbiornik akumulacyjny oleju

2013-06-03, 14:48

Podziękować zielonym :)

A wracając do meritum. Myślałem nad prostym patentem pod tytułem gaśnica 1 kg. Gdyby tak system oprzeć o zwykłą poduszkę powietrzną i wypełnić taką bańkę po gaśnicy np. 200 ml oleju a pozostałe 80% objętości byłoby sprężone powietrze, tak aby ten układ miał jakieś 2 atmosfery - to taki system mógłby zadziałać. W końcu do wzrostu ciśnienia w silniku tego oleju nie potrzeba litra czy dwóch, tylko niewielką ilość, w końcu silnik trzyma jakieś tam ciśnienie bez pracy też, zatem dodanie do tego układu dodatkowej niewielkiej porcji oleju spowodowało by oczekiwany efekt - wzrost ciśnienia oleju przed odpaleniem auta. Trzeba by tylko dokładnie sprawdzić jaki zawór jednokierunkowy zastosować (aby bańka napełniała się potem olejem w trakcie pracy silnika) oraz zamontować sprytny elektrozawór, żeby nie otwierać tego manualnie.

Myślałem też nad elektryczną pompą oleju. Ale nowe dedykowane do układów olejowych to koszt rzędu 800-1000 pln - a zatem zbliżony do bańki ciśnieniowej. A większy kłopot z montażem, bo przecież taka pompka musi pobierać olej prosto z miski i dopiero wciskać go w układ.

np. http://www.racehouse.pl/sklep/product.php?id_product=80

mały edit:
znalazłem ogłoszenie z pompą oleju i chłodnicą z forda probe...
http://tablica.pl/oferta/elektryczna-12 ... 2UnSz.html

może to jest dobry trop ? :) tylko znowu pojawia się temat ustawienia czasu pompowania takiej pompki przy starcie i czy nie zakłóci ona obiegu oleju, gdy będzie wpięta w układ.
Ostatnio zmieniony 2013-06-03, 14:57 przez Rad-T, łącznie zmieniany 2 razy.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

frankotech
Posty: 306
Rejestracja: 2010-06-20, 21:10
Lokalizacja: zach-pom

Re: Accusump - zbiornik akumulacyjny oleju

2013-06-22, 09:09

Witam,

Trop z pompą oleju i dodatkową podstawką jest ok, wszystko można rozwiązać prostą elektroniką i zaworami zwrotnymi. Problem może polegać na tym, że pompa oleju (ta podstawowa) może blokować przepływ zassanego oleju.

Chyba trzeba przeprowadzić małe doświadczenie, sprawdzić czy grawitacyjnie jest możliwość przepływu oleju przez pompę podstawową.
Trzeba by było ją ustawić na wysokości ok 1,5m wejściem od strony smoka do góry, delikatnie zalać olejem i sprawdzić czy swobodnie przepłynie przez pompę i w jakim czasie. Trzeba sprawdzić ile oleju wejdzie do pompy.

Czy przy rozbieraniu silnika, oglądając kanały olejowe jest coś co może przypominać zawór zwrotny?

Pozdrawiam

Wróć do „ROZRZĄD SOHC”