Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: [fotomanual] SOHC odbudowa silnika i wymiana rozrządu

2013-08-30, 08:59

Znowu schody... obdzwoniłem większość zakładów regenerujących głowice, wały, cylindry, etc - nikt nie oferuje mycia bloku silnika. A najbardziej mnie rozwalili na parowcowej - niby jeden z większych zakładów, a Pan stwierdził, że nie mają sprzętu. To jak oni składają np. głowice po robieniu i szlifach? trochę się obawiam teraz o swoje u nich robione... chyba je będę musiał jeszcze sam porządnie wymyć.

Finalnie więc skończy się chyba karcherem pod domem (niestety zimnym, bo nie mam w nim opcji ciepłej wody) i jakieś siuwaksy do mycia silników plus wyciory do butelek i broni :) potem porządne osuszenie i naoliwienie żeby ruda nie zeżarła.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: [fotomanual] SOHC odbudowa silnika i wymiana rozrządu

2013-08-30, 09:15

Radek - a próbowałeś szukać firmy co świadczy usługi mycia myjką ultradźwiękową ?

Kurde - przecież to powinien stosować każdy nowoczesny warsztat obróbki silników, ale chyba tnąc koszty zatrzymali się w poprzedniej epoce (karcher).....

Z oliwieniem potem trzeba uważać aby nie naoliwić sobie kanałów wodnych. ;-)
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: [fotomanual] SOHC odbudowa silnika i wymiana rozrządu

2013-08-30, 09:19

no od ultradźwięków zacząłem :P
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
lysywujta
Posty: 417
Rejestracja: 2007-11-28, 22:06
Lokalizacja: Będzin
Model Explorera: Dodge Ram'08 5,7 HEMI

Re: [fotomanual] SOHC odbudowa silnika i wymiana rozrządu

2013-08-30, 11:29

Finalnie więc skończy się chyba karcherem pod domem (niestety zimnym, bo nie mam w nim opcji ciepłej wody) i jakieś siuwaksy do mycia silników plus wyciory do butelek i broni :) potem porządne osuszenie i naoliwienie żeby ruda nie zeżarła.
Radek ,a masz oryginalnego Karchera??Jak tak to jaki model?? Wszystkie Karchery maja pompę tłoczno -ssącą ,a więc zaciągną Ci wodę nawet z wiaderka. Możesz mieć wodę ciepłą w dowolnym zbiorniku w zależności od modelu od 40 do 60 stopni.
Manuale do EX i inne http://www.5fantastic.pl . Nick lysywujta

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: [fotomanual] SOHC odbudowa silnika i wymiana rozrządu

2013-08-30, 11:35

naprostszy model boscha :P aquatak 100

Obrazek
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: [fotomanual] SOHC odbudowa silnika i wymiana rozrządu

2013-08-30, 23:39

W sumie robiłem trzy kapitalki ( wszystkie graty silników w kartonach po obróbce - 2x BMW , 318, 328 oraz poldek 1,6) Wszystkie karcher w te i we wtę po kanałach, potem sprężone powietrze (tylko nie z kompresorka 50L i nie 7-8 atm) Potem montaż i wiśta wio - wszystko hulało, tylko że jak jednego dnia odebrałem po obróbce, to drugiego dnia poszedł montaż w 12 godzin i nic nie zdążyło rudej załapać....

Kurde - same problemy, ale trzymam kciuki :-) Mam nadzieję że we wrześniu już potestujesz aby na integracji pośmigać konkretnie w starym poczciwym gronie.

Powodzonka Radku :-) :-) :-)

Ps. Wiem że zawsze dążysz do perfekcji, ale czasem może po co przepłacać (przedobrzać) skoro nie ma różnicy? :-)
Ostatnio zmieniony 2013-08-30, 23:42 przez jacek4, łącznie zmieniany 1 raz.
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: [fotomanual] SOHC odbudowa silnika i wymiana rozrządu

2013-09-01, 00:12

przecież po szlifowaniu muszą silnik umyć... specjalne do tego sprzęty są przeca - w kraku mieli przynajmniej tam gdzie robiłem wszystkie moje graty. coś nie wierzę, żeby nie mieli - kontakt z chłopakami z wawy tu się aż prosi i dam znać.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: [fotomanual] SOHC odbudowa silnika i wymiana rozrządu

2013-09-08, 19:55

temat nadal stoi w miejscu, ale w ramach rozrywki :P rozebrałem swój stary blok do końca. Panewki wału od strony bloku też już były złomem.

Obrazek

A tak wyglądają tłoki - wyraźnie przytarte

Obrazek

a tu różnice w wale korbowym pomiędzy różnymi rocznikami silnika SOHC. Różny mają kołnierz od strony koła zamachowego.

starszy typ, który będę zakładał:
Obrazek

i mój stary wał:
Obrazek

podobnie różnice są w wałku pośrednim. Na górze wałek starszego typu, na dole 99:
Obrazek

wygląda jakby odchudzili go, może to ruch księgowych :D zawsze to parę gram stali mniej.

Są i dobre wieści. Udało się dobrać śruby do korbowodów. Tu wielkie podziękowania dla Jankesa/Andrzeja. Kupił specjalnie korbę i sprawdzał kolejne śruby. Ostatecznie podejdą zamienniki ARP (podobno mocniejsze od oryginału) od silnika V8. Przy okazji z usa przyleci też komplet panewek - na wał i na korby. Może do zimy zdążę :D
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Robert Kamyk
Posty: 3073
Rejestracja: 2009-04-10, 20:07
Lokalizacja: Warka
Model Explorera: BRAK

Re: [fotomanual] SOHC odbudowa silnika i wymiana rozrządu

2013-09-08, 20:01

ale jaka frajda po pierwszej przejażdżce... trzymam kciuki...
Za późno...
Obrazek
... jest dopiero po śmierci...

Fon: 508212090
Robert

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: [fotomanual] SOHC odbudowa silnika i wymiana rozrządu

2013-09-08, 20:03

sie ruszyło w temacie ;-) teraz pomyśl nad zmianą oleju bo to do du.... nie podobne żeby silnik się skończył po takim przebiegu :shock: jak ja jeżdziłem na fordowskim ( zrobiłem 2 zmiany ) to zauważyłem że jego właściwości smarujące kończyły sie po 5000 km. :evil: i z tego co wiem to mechanicy z forda ( mam kolege ) też tą breje odradzają ;-)

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: [fotomanual] SOHC odbudowa silnika i wymiana rozrządu

2013-09-08, 21:22

Te złe wiesści to i tak dobre wieści. Powodzenia. Trzymam kciuki. [smilie=thumbupright.gif]
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: [fotomanual] SOHC odbudowa silnika i wymiana rozrządu

2013-09-09, 00:09

Faktycznie, pierwsze odpalenie to super przezycie. Zapominasz o wszystkich kosztach i kłopotach.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: [fotomanual] SOHC odbudowa silnika i wymiana rozrządu

2013-09-09, 08:00

sie ruszyło w temacie ;-) teraz pomyśl nad zmianą oleju bo to do du.... nie podobne żeby silnik się skończył po takim przebiegu :shock: jak ja jeżdziłem na fordowskim ( zrobiłem 2 zmiany ) to zauważyłem że jego właściwości smarujące kończyły sie po 5000 km. :evil: i z tego co wiem to mechanicy z forda ( mam kolege ) też tą breje odradzają ;-)
to nie do końca tak kojocie :) auto jeździło na różnych olejach - m.in. długi czas (około 120 tyś km) na 10W40 max life valvoline'a. Potem trochę zmian na fordowskim (ale w tej starej specyfikacji/butelce, póki nie zaczęli lać tam castrola). Te efektowne panewki to bardziej moje pierwsze nieświadome upalania, wyjazdy etc. Kurz, piasek, parokrotne przytkanie dolotu błotem - każdy z nas to przechodził, tylko nie każdy potem zagląda do panewek :D

Zobaczymy, teraz przed remontem zalałem go świeżutkim 5W30 też z serii longlife valvoline. Spróbuję na tym samym po remoncie.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: [fotomanual] SOHC odbudowa silnika i wymiana rozrządu

2013-09-17, 08:14

Widzisz, nie mogę do końca zgodzić się z tobą co do tego, że to jak wyglądają panewki jest winą kurzu oraz błota. Jeśli sam tego,błota na siłę z olejem nie wymieszasz to nie ma ono praktycznie jak tam sie dostać. Cząsteczki kurzu wyłapywane są przez filtr powietrza chyba, że jeździłeś bez filtra... wtedy jednak kurz dostający się do dolotu przeleci przez cylinder wraz z mieszanką a cząsteczki wychwycone niechcący przez olej wyłapane zostaną przez filtr oleju. Panewkom może zaszkodzić kurz, piasek czy też błoto ale tylko wtedy jeśli sam do środka silnika je wrzucisz.

Winą za taki stan panewek można obarczyć brak należytego olejenia. Na to mają wpływ różne czynniki. Może to być jazda zimą na zbyt gęstym oleju bądź latem na zbyt rzadkim. Może to być jazda zimą na krótkich dystansach kiedy to silnik nie zdąży się nagrzać, może to być też wina systemu olejenia, który miałeś gdzieś przytkany. Pamiętam jak ze dwa lata temu miałem okazję porozmawiać z byłym kierowcą testowym FSM. Opowiadał mi o pewnym teście Malucha. Panowie badali pewnego dnia wpływ niedogrzania silnika na stan zużycia właśnie panewek oraz pierścieni tłokowych. Ich test polegał na jeździe samochodem od stanu zero (zimny silnik) do momentu osiągnięcia przez silnik optymalnej temperatury pracy po czy samochód się wyłączało a silnikowi pozwalało ostygnąć. I tak przez tydzień. Okazało się, że jazda na zimnym silniku na krótkich dystansach powodowała bardzo znaczne zużycie panewek oraz pierścieni. Po tygodniu ciągłej eksploatacji zimnego silnika nadawał się on do remontu kapitalnego. Być może powinieneś zwrócić uwagę na olej jaki do silnika lejesz i do temperatury na zewnątrz, na to czy silnik nagrzewa się w miarę szybko. Być może też dobrym pomysłem będzie zainstalowanie dodatkowej chłodnicy oleju na lato? Nie wiem... problem według mnie to smarowanie... Lub w tym przypadku, jego brak. Nie wiem, takie moje dwa grosze...
Ostatnio zmieniony 2013-09-17, 08:31 przez Jankes, łącznie zmieniany 2 razy.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: [fotomanual] SOHC odbudowa silnika i wymiana rozrządu

2013-09-17, 08:48

hie hie Andrzej, ale żadna z domniemanych powodów nie występuje :p auto robiło dziennie długie przebiegi, nie miało praktycznie okazji jeździć na dystansach krótkich, dogrzane, nie przegrzane (po to właśnie zegary, czujniki, etc), olej 5w30 albo 10w40, żadnych wynalazków tylko lane lepsiejsze.

Jest jeszcze odma :) i tu masz potencjalną drogę dostania się syfu do silnika. Teoretycznie nie powinno się tędy nic dostać, ale teoria w wielu wypadkach się nie sprawdza :D
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Wróć do „ROZRZĄD SOHC”