Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Patyczek do sohc

2014-03-04, 10:58

Witam, czy posiada ktoś fotkę miejsca do którego powinien trafić patyczek?

Schemat był by już luksusem

Warsztat zrobił rozrząd patyczka nie włożył i dzwoni prawa kaseta.

Czy on zwiększa ciśnienie tylko na przednim napinaczu czy na tylnym też?

Boris
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Patyczek do sohc

2014-03-04, 11:09

Eh... napisałem Ci żebyś przeleciał mój wątek o odbudowie silnika. Masz tam fotki i wszystko... leniuchu... :D

I na wszystkie pytania odpisałem na PW jak pytałeś... :P
Ostatnio zmieniony 2014-03-04, 11:09 przez Rad-T, łącznie zmieniany 1 raz.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Patyczek do sohc

2014-03-04, 11:18

i jeszcze kurde paluszkiem pokaż takiemu no... :D

zielona strzałka - otwór na napinacz przedni
czerwona - tu wkładasz patyczek i zakręcasz zaślepką dostarczoną z patyczkiem.

Obrazek
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Patyczek do sohc

2014-03-04, 12:03

Już n-ty raz czytam Twój wątek jak bym go z kasztanów oczyścił to by go było połowe mniej :mrgreen: a tak trzeba 34 strony wertować. EHhhh..... tyle roboty i dzwoni łańcuch z prawej strony po 1000 km :-/

Zamówiłem wczoraj nowy napinacz z ASO Forda, wymyśliłem sobie, że nowy padł bo jak pisałeś w odpowiedzi - często pada a mój poprzedni który przełożyłem też mógł być padnięty bo w sumie też dzwoniło jutro założę nowy i jak będzie coś nie tak to też skończę z postem na 34 pages :-D

Wkurza mnie tylko to że zapłaciłem 4tyś za remont a sam muszę sobie szukać odpowiedzi na pytania których powinien szukać warsztat.

Tak czy inaczej zawsze się mogę tobie jakoś odwdzięczyć za Twoją nieocenioną cierpliwość do mnie.

Moje pomysły:

1. Napinacz do wymiany
2. zły olej może shell mu nie służy? zamówiłem już nowy filtr i zmienie na jakiś inny, może z powrotem na 10w40
3. pompa oleju może za słabo tłoczy
4. brak patyczka choć nie wiem czy może mnieć wpływ na tylny napinacz skoro się go montuje z przodu
Ostatnio zmieniony 2014-03-04, 12:14 przez boris, łącznie zmieniany 1 raz.
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Awatar użytkownika
mbmaster
Posty: 179
Rejestracja: 2011-10-08, 19:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Patyczek do sohc

2014-03-04, 14:01

No widzisz boris miałem to samo tydzień temu.

Wsadziłem nowy napinacz przedni i dzwoniło że mało się w majtasy nie skitowałem bo myślałem że rozrząd się rozsypał. Też nie włożyłem patyczka. Czy to może być przyczyna?
Nowy napinacz ma znacznie większą siłę napinania. Po wyjeciu wygląda na całkowicie sprawny. Stary napinacz działa poprawnie.


Wszędzie piszą, że patyczek daje tylko to że olej wolniej ścieka i zapobiega stukaniu przy odpaleniu silnika. Według mnie podnosi on ciśnienie na napinaczu nowego typu ponieważ ma on tylko jedno oczko olejowe a nie cztery. Wydaje mi się że ten patyczek zwiększa ciśnienie oleju w miejscu gdzie pracuje napinacz.

Zmieniłem napinacz przedni na stary i jest OK. Przedwczoraj wymieniłem tylny napinacz i obeszło się bez problemów. Nie mam patyczka jeszcze a tylny napinacz działa cichutko pomimo że jest inny konstrukcyjnie jak stary.


Znane są i takie przypadki gdzie nowy napinacz robi kaput po odpaleniu
Obrazek
Ostatnio zmieniony 2014-03-04, 14:17 przez mbmaster, łącznie zmieniany 3 razy.
Obrazek

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Patyczek do sohc

2014-03-04, 14:09

Moje pomysły:

1. Napinacz do wymiany
2. zły olej może shell mu nie służy? zamówiłem już nowy filtr i zmienie na jakiś inny, może z powrotem na 10w40
3. pompa oleju może za słabo tłoczy
4. brak patyczka choć nie wiem czy może mnieć wpływ na tylny napinacz skoro się go montuje z przodu

a sprawdzałeś ciśnienie oleju ? podłącz zegar porządny (manometr do pomiaru ciśnienia oleju) w miejscu ori czujnika - czyli gdzieś w okoliach pompy wspomagania (pod nią). Zobaczysz jak wygląda ciśnienie oleju w tym miejscu. Sprawdź na zimnym i rozgrzanym silniku :)

Z racji tego, że napinacz przedni jest daleko od pompy (w sumie to chyba najdalej wysunięty element magistrali olejowej) dali patyczek, aby było lepsze ciśnienie oleju oraz aby olej szybko nie uciekał z napinacza.

Możesz też wykręcić tylny napinacz i wkręcić tam np. stary rozwiercony napinacz (tak żeby było widać czy on odstaje w ogóle olej :)

Albo możesz też mieć ten sam problem co ja... czyli ogólne nie wiadomo co się stało po remoncie i ucieczka ciśnienia oleju. :P
Ostatnio zmieniony 2014-03-04, 14:11 przez Rad-T, łącznie zmieniany 1 raz.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Patyczek do sohc

2014-03-04, 15:51

okazało się że patyczek był :D

raczej chyba mam ten sam problem co ty czyli nie wiadomo o co chodzi :mrgreen:

Myślę że dorobimy się swojego prywatnego działu na forum.

mam już nazwę: "Skrzywdzeni przez explorera"
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Patyczek do sohc

2014-03-04, 15:54

Nie mam patyczka jeszcze
w nagrodę za udział w rozmowie dostaniesz ode mnie patyczek :mrgreen:

Zapraszam na PW po odbiór nagrody
Ostatnio zmieniony 2014-03-04, 15:54 przez boris, łącznie zmieniany 1 raz.
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Patyczek do sohc

2014-03-04, 15:55

Dobrze, że nie patyczkiem :D

A tam od razu skrzywdzeni - powiedziałbym, że tylko podmęczeni :D
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Patyczek do sohc

2014-03-04, 16:01

ja już mam nauczkę do końca życia zesra się rozrząd laweta polska-niemcy-polska rozładunek exa na placu stary silnik won następny 2 dni zrobione i na 50 tyś z głowy, a ty wywalasz 6 klocków i po tysiącu jesteś w punkcie wyjścia
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Awatar użytkownika
kizio 730
Posty: 252
Rejestracja: 2008-02-16, 22:13
Lokalizacja: Pomorskie

Re: Patyczek do sohc

2014-03-04, 16:13

Tak się kiedyś zastanawiałem czy można by było na przykład dorobić taki zapadkowy napinacz jak mają motocykle to by może te nieszczęsne rozrządy nie padały tak często ,

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Patyczek do sohc

2014-03-04, 16:24

myślę że jak zrobimy z Radkiem doktorat z SOHC i dostaniemy Nobla, ja pośmiertnie oczywiście bo mam słabe serce i przez explorera będę żył połowę krócej
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Patyczek do sohc

2014-03-06, 10:01

myślę że jak zrobimy z Radkiem doktorat z SOHC i dostaniemy Nobla, ja pośmiertnie oczywiście bo mam słabe serce i przez explorera będę żył połowę krócej
Pociesz się, że nie jesteśmy osamotnieni :D
W dwulitrowym dieslu N47 firmy BMW (która odniosła najwięcej zwycięstw w konkursie na "Silnik Roku") naprawa rozrządu trwa 1,5 dnia i wymaga: wyjęcia silnika lub skrzyni biegów, rozkręcenia układu wtryskowego, wymiany hydraulicznych popychaczy, a czasem również koła zębatego trwale połączonego z wałem korbowym. Koszt tej operacji sięga 15 tys. zł.
to taki fohace to pikuś :D
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Patyczek do sohc

2014-03-06, 10:30

eee no u nas nie jest przecież tak źle (jak wszystko pójdzie ok ;) )tzn finansowo względem innych aut i wymiany rozrządu :D

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Patyczek do sohc

2014-03-07, 15:14

Znaleźliśmy przyczynę dzwonienia z silnika... popuściła śrubka łącząca rurę wydechowa z katalizatorem i dlatego dzwoniło :-D
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Wróć do „ROZRZĄD SOHC”