Strona 2 z 3

Re: W ktorych rocznikach jest problem z rozrzadem?

: 2011-01-06, 19:43
autor: robak
robak, sprawdź uszczelki na kolektorze
Susel_125, jak ci nic nie hałasuje na zimnym to nie szukaj problemu na siłę :mrgreen:
witam
zdaje mi sie że mam dwa problemy to że nie równo pracuje muślę że to silnik krokowy , w serwisie mi go przedmuchali i jest troche lepiej , wyczytałem że trzeba go wymoczyć w jakimś rozpuszczalniku żeby osad zszedł może pogadam z moim mechanikiem żeby to zrobił.
wyźej troche nie dokładnie napisałem jak jest rozgrzany; to już nie gaśnie i mniej szarpie , może gdzies powietrze łapie [świece,przewody wymienione) . bardziej mnie to pukanie martwi raz na jakiś czas obojetnie zimny czy ciepły . jak to rozrząd to załamka [koszta] prawie 4tyś

Re: W ktorych rocznikach jest problem z rozrzadem?

: 2011-01-06, 19:56
autor: Rad-T
bujanie to raczej będą uszczelki kolektora - i w efekcie właśnie lewe powietrze. Pukanie to raczej nie bardzo na rozrząd wskazuje, dzwonienie (kiedy łańcuch obija się o blok silnika) to jest ten dźwięk.

Re: W ktorych rocznikach jest problem z rozrzadem?

: 2011-01-06, 22:55
autor: RAFBOR
bardziej mnie to pukanie martwi
A puka jakoś cyklicznie, w równych odstepach, często, żadko???? napisz cos więcej, bo pukanie to nic nie mówi. A i co to za pukanie, głosne, ciche. Może ci strzela gaz?
A może któryś regulator ci klepie?? Ale to by wtedy było cykanie raczej.
No własnie to jest problem z dzwiękiem:)
nagraj go może

Re: W ktorych rocznikach jest problem z rozrzadem?

: 2011-01-07, 11:46
autor: robak
bujanie to raczej będą uszczelki kolektora - i w efekcie właśnie lewe powietrze. Pukanie to raczej nie bardzo na rozrząd wskazuje, dzwonienie (kiedy łańcuch obija się o blok silnika) to jest ten dźwięk.
Uszczelka kolektora też są wymienione .

Re: W ktorych rocznikach jest problem z rozrzadem?

: 2011-01-07, 14:14
autor: robak
bardziej mnie to pukanie martwi
A puka jakoś cyklicznie, w równych odstepach, często, żadko???? napisz cos więcej, bo pukanie to nic nie mówi. A i co to za pukanie, głosne, ciche. Może ci strzela gaz?
A może któryś regulator ci klepie?? Ale to by wtedy było cykanie raczej.
No własnie to jest problem z dzwiękiem:)
nagraj go może
Wsłucham się jeszcze raz w to pukanie z mechanikiem może uda mi się nagrać ;-)
To nie jest nic z gazem bo go nie mam jeżdżę na benzynie

Re: W ktorych rocznikach jest problem z rozrzadem?

: 2011-01-07, 19:34
autor: Rad-T
Uszczelka kolektora też są wymienione .
dolne i górne ? :) bo często mechanicy idą na łatwiznę i wymieniają tylko górne, a ssie dołem :)

Re: W ktorych rocznikach jest problem z rozrzadem?

: 2011-01-07, 19:53
autor: 1260Cube
Powiem Wam że temat mnie zainteresował...

to pukanie ciche, głośnie, regularne....
ssanie dolne i górne...
klepanie się też pojawia :)

trochę strzelanie gazem psuje nastrój :-/

Miłego Weekendu!!

Cybul

Re: W ktorych rocznikach jest problem z rozrzadem?

: 2011-01-07, 19:55
autor: Rad-T
bo wiesz, do exa to trzeba z czułością i pożądaniem :D

Re: W ktorych rocznikach jest problem z rozrzadem?

: 2011-01-07, 20:09
autor: 1260Cube
Powoli do tego dochodzę:)

Re: W ktorych rocznikach jest problem z rozrzadem?

: 2011-01-10, 13:14
autor: robak
Uszczelka kolektora też są wymienione .
dolne i górne ? :) bo często mechanicy idą na łatwiznę i wymieniają tylko górne, a ssie dołem :)
Witam miałeś racje wymieniona została tylko u góry, na piątek jestem umówiony będą wymieniali na dole zobaczymy , dzisiaj się tak nie bujał może dlatego że ciepło on jak jest ciepło na dworze albo jak jest rozgrzany tak się nie buja . Mechanicy wymieniają tylko u góry bo z dołem jest więcej roboty i bawić im się nie chcę . z pukanie jeszcze nie wiem

Re: W ktorych rocznikach jest problem z rozrzadem?

: 2011-01-10, 13:20
autor: Rad-T
jak już rozebrali górę - to z dołem jest tylko więcej pracy tyle co odkręcenie porcji śrub i ewentualnie odpięcie przewodów od LPG jeśli jest. Nie robienie tego to czyste lenistwo :( bo pracy aż tak dużo nie ma.

Re: W ktorych rocznikach jest problem z rozrzadem?

: 2011-01-13, 09:21
autor: viwaldi
Problem rozrządu to problem SOHC 1996-2004 to jest ten sam silnik tylko osprzęt i mocowanie jest inne :(

Dlaczego taki problem z tym silnikiem bo jest MADE IN GERMANY :( nie jest to typowa konstrukcja amrykańska jak V8 lub starsze inne V6.

Podobno od 2002 rozrząd ma inne parametry wykonania, materiały itp.... ale nie jestem tego taki pewien.

Ale da się z tym żyć :)

Re: W ktorych rocznikach jest problem z rozrzadem?

: 2011-01-23, 23:27
autor: robak
Witam
troche to trwało ale terminy się poprzestawiały . POMOGŁO po wymianie uszczelki dolnej silnik przestał się bujać :-) dzięki za pomoc . A pukanie to będzie rozrząd :-( jest to mój drugi już explo tylko tamten był starszy OHC 156K/M i generalnie jestem z nich zadowolony ale może trzeba kupić nowszego po tym 2004r jak piszecie to może nie będzie problemu z rozrządem . I mam pytanko jeszcze jedno co myślicie o Fordach F 150 czy one mają te same silniki jak one się sprawują ?
Drugie pytanko co myślicie o przywiezieniu auta z USA ? moje dwa explorery przywiozlem z Niemiec , w USA te auta sa jednak tańsze ale koszty przywiezienia ,opłaty i przerobienie na Europe czy to się nadal opłaca ?

Re: W ktorych rocznikach jest problem z rozrzadem?

: 2011-01-25, 18:29
autor: Adrian
Problem rozrządu to problem SOHC 1996-2004 to jest ten sam silnik tylko osprzęt i mocowanie jest inne :(

Dlaczego taki problem z tym silnikiem bo jest MADE IN GERMANY :( nie jest to typowa konstrukcja amrykańska jak V8 lub starsze inne V6.

Podobno od 2002 rozrząd ma inne parametry wykonania, materiały itp.... ale nie jestem tego taki pewien.

Ale da się z tym żyć :)
OHV 4.0 też jest Made in Germany :-P

Re: W ktorych rocznikach jest problem z rozrzadem?

: 2014-09-22, 16:35
autor: drakerc
Odkopuję ten trzy-letni temat - z góry przepraszam, ale chyba nie ma sensu zakładać nowego o praktycznie tej samej treści.
Czy ktoś dobry mógłby jeszcze raz napisać, jakie roczniki EX II SOHC mają problem z rozrządem? Linki w tym temacie powygasały i nic nie mogę nigdzie znaleźć. Mam Explo II 2001r i w sumie zastanawiam się, co robić w sprawie rozrządu: najechane już ma prawie 200 000km, a z tego co się orientuję od poprzedniego właściciela, nigdy nie było nic robione przy rozrządzie. Czy w roczniku 2001 również potrafi paść rozrząd? Jakie kroki podjąć, by temu zapobiec? Warto po tych 200k wymienić sam napinacz rozrządu? Jeśli tak, to jaki byłby koszt robocizny-mniej-więcej? Czy też lepiej od razu wymieniać cały rozrząd? Ogólnie nie widać zbytnio typowych problemów dla rozrządu (dzwonienie), ale silnik pracuje czasem na jałowym dość nierówno aż się auto leciutko trzęsie plus mam mały problem ze strzaleniem z wydechu (najbardziej to czuć na LPG).

Plus z ciekawości: czy w razie wymiany rozrządu taki zestawik byłby wystarczający? Jego koszt jest bardzo niski, a wydaje mi się, że zawiera wszystko to, co trzeba. Plus jesy wyprodukowany w USA, a nie chińczyk.
http://www.amazon.com/Diamond-Power-Exp ... d+explorer