przypomnę że w tym temacie chodziło o wyeliminowanie niedociągnięć w trwałości rozrządu
i co?
temat zamknięty ?
naukowcy rozłożyli ręce ?
czy cos się dzieje na coś czekamy?
to byla odpowiedz na stronie 4 tematu.Wiadomości nie mam dobrych. Dziś odbyło się konsylium nad zwłokami dwóch kaset.
Powodem pękania elementów napędu rozrządu są cyklicznie występujące przyspieszenia o dużej wartości rzędu 3000m/s2 wynikające z nastepujących po sobie otwarciach i zamknięciach zaworów poprzez krzywki wałków rozrządu. To jest powód dobrze znanego włascicielom EX II terkotania. Siły występujące w punktach napięcia slizgów kaset powodują po jakimś czasie pękanie w/w ślizgów w najsłabszych miejscach. W momencie przekonstruoawnia kaset tak by wzmocnić ich strukturę, owe siły, które i tak występują , przeniosą się na następny słaby punkt układu napędu rozrządu by tam spowodować naprężenia i spustoszenie. Po przeanalizowaniu całości, wyrok padł na przednią panewkę wałka pośredniego. To ona poleci jako nastepny element rozrządu.
Metoda usprawnienia układu napędu rozrządu silnika 4,0 SOHC Cologne poprzez wzmocnienie konstrukcji kaset nie da efektu przedłużenia jego żywotności , rozsypie się coś innego.
Jest natomiast małe światełko w tunelu. Ale o tym jutro.