Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Brak mocy i buczenie około 3tyś

2014-09-14, 19:52

Zdjęcie ewidentnie przedstawia reduktor.
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
art-set
Posty: 140
Rejestracja: 2010-10-20, 20:43
Lokalizacja: Żuromin
Kontakt: Strona WWW

Re: Brak mocy i buczenie około 3tyś

2014-09-14, 20:03

a czy na zdjęciu jest skrzynia biegów?

ten hallotron co o nim piszesz jest wewnątrz skrzyni, usterka obwodu to może być coś z wtyczką albo kablami do skrzyni - kwadratowa kostka z niebieskim deklem
Faktycznie, to reduktor, dawno w kanale nie byłem, a to jedyny czujnik jaki mi się kojarzył :) macie może jakiś schemat tej kostki? jak to sprawdzić?
art-set.cba.pl
Set

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Brak mocy i buczenie około 3tyś

2014-09-14, 20:15

a masz dobry ręczny w samochodzie ? lub dobrą line ?

Awatar użytkownika
art-set
Posty: 140
Rejestracja: 2010-10-20, 20:43
Lokalizacja: Żuromin
Kontakt: Strona WWW

Re: Brak mocy i buczenie około 3tyś

2014-09-14, 20:30

a masz dobry ręczny w samochodzie ? lub dobrą line ?
Ręczny słabo działa, a lina do czego? :eek:
Ostatnio zmieniony 2014-09-14, 20:36 przez art-set, łącznie zmieniany 1 raz.
art-set.cba.pl
Set

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Brak mocy i buczenie około 3tyś

2014-09-14, 20:34

zaczep się o jakieś drzewo i zrób test konwertera ;-) jak zrobić jest na forum ;-)

Awatar użytkownika
art-set
Posty: 140
Rejestracja: 2010-10-20, 20:43
Lokalizacja: Żuromin
Kontakt: Strona WWW

Re: Brak mocy i buczenie około 3tyś

2014-09-14, 20:43

zaczep się o jakieś drzewo i zrób test konwertera ;-) jak zrobić jest na forum ;-)
wyszperałem coś takiego? muszę załatwić jakąś linkę jutro:
1. silnik i skrzynia powinny być rozgrzane do standardowej temperatury użytkowej
2. należy podstawić bloki pod tylne koła
3. należy zablokować hamulec postojowy i wcisnąć dodatkowo pedał hamulca.
4. uruchomić silnik
5. dźwignię biegów przestawić na "d"
6. docisnąć maksymalnie pedał gazu - przytrzymać go tak długo jak trzeba, ale nie dłużej niż 5 sekund. Dłuższe trzymanie w tej pozycji może spowodować silne przegrzanie skrzyni. Jeśli będziemy mieli potrzebę powtórzenia testu należy przełączyć skrzynię w tryb "N" i pozostawić tak na pracującym silniku na około 2 minuty - tak aby pozwolić ostygnąć tarczom.

Przy wrzuconym "D" i wciśniętym gazie obroty silnika powinny utrzymać się na poziomie 2300-2700rpm

Następnie można powtórzyć cały test na przełożeniu "R"

Jeśli obroty na przełożeniu "D" są wyższe niż podane
oznacza to, że jeden z koszy sprzęgłowych się ślizgają

Jeśli obroty na przełożeniu "R" są wyższe niż podane
oznacza to, że pierwszy kosz sprzęgłowy lub hamulec wstecznego się ślizgają

Jeśli obroty na przełożeniu "D" i "R" są niższe od podanych
oznacza to niewłaściwą pracę silnika lub uszkodzenie konwertera
A więc jutro dam znać co i jak.
art-set.cba.pl
Set

Awatar użytkownika
art-set
Posty: 140
Rejestracja: 2010-10-20, 20:43
Lokalizacja: Żuromin
Kontakt: Strona WWW

Re: Brak mocy i buczenie około 3tyś

2014-09-18, 22:08

W końcu udało mi się dziś zrobić ten test, obroty około 2500. Między czasie walczyłem znów z obudową termostatu bo kupiłem pękniętą i jak się płyn rozgrzał to przepuszczała. złożyłem kolektor jeszcze raz i chyba cała ta usterka była od lewego powietrza. Silnik teraz wkręca się na obroty chociaż wydaje mi się że chodził ciut lepiej. i na pewno mam tłumik środkowy dziurawy i pewnie te buczenie i wibrację od basu przez nieszczelny tłumik mam. Od jakiego auta dopasować taki tłumik?
art-set.cba.pl
Set

Wróć do „WARSZTAT”