Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
saper01
Posty: 140
Rejestracja: 2009-07-05, 13:59
Lokalizacja: goleniow
Model Explorera: 99r. SOHC Limited

nieoryginalny filtr paliwa

2012-07-22, 11:26

Witam.
Mam kolejny problem. Tym razem z filtrem paliwa. Wielu mechaników próbowało go wymienić. Bez skutku. Powodem tego pewnie był pierwszy mechanik który nie miał odpowiednich przyrządów do jego wymiany i wszystko robił "na chama". Pewnie powyginał blaszki w mocowaniu i teraz wymiana jest chyba niemożliwa. Mam plan aby wymienić filterek razem z kawałkami przewodów. Czy to dobry pomysł? Czy można zastosować inne przewody i skręcić je na podwójną skrętkę? A może ktoś już to robił i podpowie co można innego zrobić. Muszę wymienić filterek bo na paliwie na wolnych obrotach co jakiś czas obroty spadaja poniżej 500. Czy to jest wina filtra to sie okaże po jego wymianie.
Pzdr.

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: nieoryginalny filtr paliwa

2012-07-22, 21:59

Raczej silniczek krokowy do wymiany, ale filterek paliwa nie zaszkodzi wymiwenić.
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
tatum
Posty: 124
Rejestracja: 2010-08-13, 12:57
Lokalizacja: okolice NDM
Kontakt: Strona WWW

Re: nieoryginalny filtr paliwa

2012-07-22, 22:15

Mam plan aby wymienić filterek razem z kawałkami przewodów. Czy to dobry pomysł?
Dobry
Czy można zastosować inne przewody i skręcić je na podwójną skrętkę?
Można
Muszę wymienić filterek bo na paliwie na wolnych obrotach co jakiś czas obroty spadaja poniżej 500.
Nie zaszkodzi wymienić zawsze to czystsze paliwo popłynie.
Obroty to też zmienne ilości powietrza odczytane z przepływomierza i tzw ,, silnika krokowego.
=== CHEROKEE XJ 4.0, EXPLORER EX 4.0 ===
=============================

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: nieoryginalny filtr paliwa

2012-07-22, 22:22

A co to jest ta skrętka ?
Pytam tak w temacie bo mam problem z odpaleniem - muszę mu zapodawać placka tak jak w zimie, ale to nie zima.
Mam nadzieję że po wymianie filtra się polepszy, ale muszę jeszcze poczekać 2 tyg..
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
tatum
Posty: 124
Rejestracja: 2010-08-13, 12:57
Lokalizacja: okolice NDM
Kontakt: Strona WWW

Re: nieoryginalny filtr paliwa

2012-07-22, 22:33

A co to jest ta skrętka ?
Przewody na filtr i skręcić tym
Obrazek
=== CHEROKEE XJ 4.0, EXPLORER EX 4.0 ===
=============================

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: nieoryginalny filtr paliwa

2012-07-22, 22:55

Jacek,a ile masz paliwa w zbiorniku,bo mój jak ma poniżej 1/4 to też niechętnie zapala,muszę parę razy zakręcić i załapuje.
tel. 606414212

Awatar użytkownika
saper01
Posty: 140
Rejestracja: 2009-07-05, 13:59
Lokalizacja: goleniow
Model Explorera: 99r. SOHC Limited

Re: nieoryginalny filtr paliwa

2012-07-23, 09:59

Hej.
Silniczek wymieniłem, wprawdzie nie na nowy, ale w lepszym stanie. pozatym obroty spadaja tylko na paliwie. Na gazie jest ok. Wnioskuje ze poprostu silnik na wolnych obrotach nie dostaje odpowiedniej ilosci paliwa przez zapchany filterek, ktory pewnie nie byl wymieniany od nowosci, a przejechane ma ponad 200k.
Odnosnie przewodów. Z tego co wiem to przewod nie bedzie zbyt gruby wiec uwazajcie ze skretkami. Na cienkich przewodach moze nie dociskac idealnie wiec rozwiazaniem moze byc zastosowanie dwoch sciskow naprzemiennie (tak by sruba sciskajaca nie byla po tej samej stronie). Sa podobno jakies specjalne sciski do przewodow mniejszej srednicy, ale nie wiem za bardzo gdzie je dostac.
Pzdr.

mangooostar
Posty: 50
Rejestracja: 2016-06-27, 22:57
Lokalizacja: Szczecin
Model Explorera: EXII OHV 97' i EXII SOHC 2000

Re: nieoryginalny filtr paliwa

2017-03-02, 20:57

Pozwolę sobie odkopać, bo chyba mnie podobny problem dopadł, a chłopaki w innym temacie wskazały właśnie na filtr paliwa/pompę paliwa.

Otóż u mnie problem jak się zastanowie rzeczywiście występuje tylko przy niskim poziomie paliwa.
Czy wobec tego i tak kombinować z filtrem i pompą paliwa czy raczej utrzymywać stan paliwa wyższy niż 1/4 baku? Boję się trochę niepotrzebnej roboty jeśli np. konstrukcja baku sprawia, że i tak będą takie problemy.

Wróć do „WARSZTAT”