Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
SebastianG
Posty: 15
Rejestracja: 2012-10-21, 20:38
Lokalizacja: Włocławek

Czyżby znowu EGR !!?!?!?

2012-12-02, 12:53

Witam
Panowie poratujcie mnie jeszcze raz jak do tej pory wasze rady ratowały mnie z opresji.
Jak pisałem wcześniej na benzynie mocno falował na obrotach po przejściu na gaz problem znikał. po wymianie EGR ( udało mi się znaleźć używany) problem zniknął . Natomiast zaczął szarpać podczas jazdy i strzelać w wydech. Zgodnie z waszą radą wymieniłem świece i przewody i jak ręką odjął wszystko było w jak najlepszym porządku do wczoraj. Znowu zaczął falować na benzynie jak przed wymianą EGR czy jest możliwe że od strzelania w wydech EGR się uszkodził? Egr chyba jest sprawny ponieważ jak się dmuchnie lub wciągnie powietrze przez rurkę od Vacum to nie puszcza powietrza i słychać jak membrana pracuje. Panowie pomóżcie bo zaczyna brakować mi koncepcji na komputerze wyskakuje błąd który wyskakiwał jak miałem zepsuty EGR P0401. Czy to któryś z czujników ?
Seba

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: EGR do Explorer II 96

2012-12-02, 13:00

Sprawdź podciśnienia, możliwe ze od strzelania wywaliło któryś przewód podciśnieniowy. W szczególności zwróć uwagę na te na kolektorze ssącym i rurze łączącej kolektor i filtr.
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: EGR do Explorer II 96

2012-12-02, 13:01

No i nie powielaj pytania w kilku miejscach jednocześnie. :-P
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: EGR do Explorer II 96

2012-12-02, 13:01

ja rozumiem problemy z autem, ale po kiego grzyba duplikować tematy ? odpowiedzi to nie przyspieszy....
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Robert Kamyk
Posty: 3073
Rejestracja: 2009-04-10, 20:07
Lokalizacja: Warka
Model Explorera: BRAK

Re: EGR do Explorer II 96

2012-12-02, 13:03

krokowca wykąp w benzyn-ce... może pomoże...
Za późno...
Obrazek
... jest dopiero po śmierci...

Fon: 508212090
Robert

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: EGR do Explorer II 96

2012-12-02, 13:05

ja rozumiem problemy z autem, ale po kiego grzyba duplikować tematy ? odpowiedzi to nie przyspieszy....
Ooo już posprzątane :-)
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

SebastianG
Posty: 15
Rejestracja: 2012-10-21, 20:38
Lokalizacja: Włocławek

Re: EGR do Explorer II 96

2012-12-02, 13:36

Przepraszam dublowanie nie było zamierzone
Seba

SebastianG
Posty: 15
Rejestracja: 2012-10-21, 20:38
Lokalizacja: Włocławek

Re: EGR do Explorer II 96

2012-12-02, 18:10

Dzięki
Silniczek krokowy już czyściłem ale chyba niestety będzie to znowu EGR ponieważ jak go zaślepiłem zaczął minimalnie lepiej pracować podobnie jak poprzednio, czy może być tak skoro najprawdopodobniej membrana jest Ok
Seba

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: EGR do Explorer II 96

2012-12-02, 18:44

To zostały jeszcze podciśnienia do sprawdzenia.
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

SebastianG
Posty: 15
Rejestracja: 2012-10-21, 20:38
Lokalizacja: Włocławek

Re: EGR do Explorer II 96

2012-12-02, 20:10

Mały wężyk który jest podłączony do EGR chyba działa ponieważ czuć jak się przytknie palec że zasysa. Czy gdzieś jeszcze są jakieś i ewentualnie jak sprawdzić czy poprawnie działają
Seba

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: EGR do Explorer II 96

2013-05-26, 18:32

witam,od jakiegoś czasu pokazuje mi się kontrolka silnika,po podłączeniu testera pokazywały się błędy EGR P0401 i P0402,z tej okazji wymieniłem sterownik zaworu EGR,miałem jakiś też od OHV ale niewiadomego pochodzenia i różniący się kostką,po wymianie kontrolka zapala się znacznie rzadziej i jak się zapali to wywalało tylko błąd P0401,wczoraj na próbę założyłem oryginalny sterownik i znów wywaliło P0401 i P0402,więc założyłem z powrotem ten drugi sterownik i teraz wywala P0402 :-/
przewody podciśnieniowe teoretycznie szczelne,silnik pracuje normalnie,nie chcę zaślepiać EGR.,zawór pracuje normalnie tzn po podłączeniu podciśnienia słychać że pracuje.
czy ktoś ma jakieś sugestie co jeszcze można sprawdzić,pomiędzy tymi wymianami tych sterowników otwarłem je i przeczyściłem je delikatnie sprężonym powietrzem i czymś w rodzaju WD40
tel. 606414212

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: EGR do Explorer II 96

2013-05-28, 22:40

czy ktoś wie gdzie jeszcze szukać przyczyny błędu P0402,wywala go przeważnie w okolicach 850-900 obr/min i 85 st C :?:
tel. 606414212

Awatar użytkownika
Susel_125
Posty: 850
Rejestracja: 2010-09-13, 19:39
Lokalizacja: Zielona Góra
Model Explorera: Ford Explorer 1997 SOHC (207KM)

Re: EGR do Explorer II 96

2013-05-29, 21:08

Ja miałem chyba ten 402 jak dałem blaszkę i zaślepiłem zawór EGR.

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: EGR do Explorer II 96

2013-06-01, 22:17

no więc tak,dzisiaj prawie cały dzień bawiłem się EGR-em i tak,wymieniłem zawór,sterownik,przetwornik ciśnienia i zmieniło się tylko tyle że nie wywala teraz błędu P0402 tylko P0401 :-/ i nie przy 900 obr tylko przy 2000 obr.
sprawdziłem szczelność wszystkich podciśnień i są szczelne.
później zaślepiłem zawór i to też nie pomogło,wyczytałem na stronie Pierburga że ten błąd może wywoływać uszkodzony przepływomierz,więc też go wymieniłem,ale nie pomogło,dodatkowo pojawił się bląd P0141,czyli sonda,ale myślę że może być on spowodowany tym że "nowy" przepływomierz liczy trochę oszczędniej przepływające przez niego powietrze,na wolnych obrotach nowy pokazuje 5 g/s,a stary 5/5-6g/s,więc mieszanka automatycznie jest uboższa (tak mi się wydaje,ale diagnosta ze mnie marny),skasowałem błędy,rozłączyłem akumulator na dwie godziny i później zrobiłem tzw. samoadaptację,przejechałem 5 km i na razie błędów nie ma.
czy ktoś wie co jest odpowiedzialne za błąd P0401 i P0402 tzn który czujnik je wywołuje i na podstawie jakich parametrów,bo wydaje mi się że nie koniecznie jest to sterownik egr.(przewód podciśnieniowy pomiędzy zaworem a sterownikiem zostawiłem na swoim miejscu).
może żeby zlikwidować błąd P0401, przy zaślepionym zaworze egr, trzeba zmostkować przewody podciśnienia DPFE :?:
Ostatnio zmieniony 2013-06-01, 23:38 przez karolb863, łącznie zmieniany 1 raz.
tel. 606414212

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: EGR do Explorer II 96

2013-06-02, 14:19

no więc dzisiaj odłączyłem przewody podciśnienia od dpfe,zaślepiłem je a króćce wychodzące z czujnika połączyłem jednym przewodem,po jeździe próbnej wywaliło P0401 i P0402,zdjąłem jeszcze przewód podciśnienia pomiędzy zaworem egr a sterownikiem podciśnieniowym i nic nie zaślepiłem,teraz pokazuje P0401 :shock:
ma ktoś jeszcze jakieś pomysły,co zrobić żeby nie świeciła się kontrolka silnika?
tel. 606414212

Wróć do „WARSZTAT”