Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: EGR do Explorer II 96

2013-06-03, 18:52

ja zalałem uszlachetniacz STP do usuwania wody z benzyny i pomogło ( zgasło i mam spokój już 2 lata ) :-)

Awatar użytkownika
toms001
Posty: 96
Rejestracja: 2011-03-13, 12:53
Lokalizacja: WROCŁAW
Kontakt: Strona WWW

Re: EGR do Explorer II 96

2013-06-03, 19:49

czy ktoś wie gdzie jeszcze szukać przyczyny błędu P0402,wywala go przeważnie w okolicach 850-900 obr/min i 85 st C :?:
Walnięty sensor DPFE objawia się dygotaniem, jakby gubieniem zapłonów tylko na wolnych i wywalaniem błędów typu P1400, 1401, 0401, 0402.
Obecnie też przez to przechodzę.

"We have personally owned several Ford vehicles, including a Taurus, a Sable, and a Focus that the DPFE sensor failed on. Usually the failure starts with an almost imperceptible surge while cruising. Gradually it develops into an annoying surge and then the check engine light comes on eventually. Checking the code will usually reveal that you have a P0402. Other codes that may appear include P0401, P1400, and P1401. This problem was so bad for a few years that Ford actually put out a bulletin saying that if you had any of these codes and symptoms, don't even do any diagnosis, just replace the sensor!We have personally owned several Ford vehicles, including a Taurus, a Sable, and a Focus that the DPFE sensor failed on. Usually the failure starts with an almost imperceptible surge while cruising. Gradually it develops into an annoying surge and then the check engine light comes on eventually. Checking the code will usually reveal that you have a P0402. Other codes that may appear include P0401, P1400, and P1401. This problem was so bad for a few years that Ford actually put out a bulletin saying that if you had any of these codes and symptoms, don't even do any diagnosis, just replace the sensor!

Following is a quick explanation of how the DPFE sensor works:

When OBD2 was introduced, the EPA said that we now have to be able to know if the EGR valve quits working and turn the check engine light on if it does. Ford chose to do this by installing a slight restriction in the tube that brings exhaust to the EGR valve. Now we all know from science class that when there is flow through an orifice, there is a pressure drop across it. So Ford installed a pressure sensor across the orifice - when there is flow because the EGR valve opened, the pressure sensor detects the flow and informs the PCM that the system is working. That's why they call it a Differential Pressure Feedback EGR Sensor! Now, what do you think happens when you run hot exhaust gas into a little electronic sensor?"

Do Ciebie prawdopodobnie podchodzi taki http://www.ebay.com/itm/NEW-FORD-EGR-FE ... eb&vxp=mtr
Nareszcie jest EXIII:)

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: EGR do Explorer II 96

2013-06-03, 22:09

dzięki,u mnie wywala błędy na benzynie i na gazie,więc to pewnie nie woda,ale spróbuję pewnie nie zaszkodzi.
dzisiaj siedziałem sobie dwie godziny w serwisie bmw,bo czekałem aż mi samochód obejrzą i obok serwisu jest szrot z częściami do Forda,więc poszedłem na rekonesans i znalazłem przetwornik ciśnienia dpfe o takich samych nr jak ten mój oryginalny tzn. f48e-9j460-bb,więc go zakupiłem,później jak już obstawiłem ten bawarski pojazd,zabrałem się za prawdziwy samochód czyli za Exa :-) ,zawór egr został "rozślepiony" (i działa bo jak mu dam podciśnienie podczas pracy na wolnych obrotach to silnik zaczyna kuleć),założyłem nowy przetwornik dpfe,sterownik egr od mondeo 2,5L (ma inne nr,ale w E cat zamieniają się),inny przepływomierz niż miałem oryginalnie i jak na razie błędów nie ma żadnych.
z tego co pamiętam to od dłuższego czasu zdarzało mu się że jak zatrzymywałem się np. na światłach to silnik dostawał lekkich drgawek,ale były tak niewielkie że nikt ich nie wyczuwał oprócz mnie,może to ma jakiś związek z przetwornikiem ciśnienia dpfe :?:
tel. 606414212

Awatar użytkownika
toms001
Posty: 96
Rejestracja: 2011-03-13, 12:53
Lokalizacja: WROCŁAW
Kontakt: Strona WWW

Re: EGR do Explorer II 96

2013-06-03, 22:49

z tego co pamiętam to od dłuższego czasu zdarzało mu się że jak zatrzymywałem się np. na światłach to silnik dostawał lekkich drgawek,ale były tak niewielkie że nikt ich nie wyczuwał oprócz mnie,może to ma jakiś związek z przetwornikiem ciśnienia dpfe :?:
Dokładnie tak. Gdybyś miał w wydechu analizator spalin, to zobaczył byś, jak w momencie wpadania w te delikatne drgawki ecu odczytując błąd dpfe na wolnych cyklicznie przechodzi w tryb awaryjny i zadaje bardzo bogatą mieszankę. Jako, że efekt występuje tylko na wolnych powoduje tylko niewielki (2-3l?) wzrost spalania.

Jeśli możesz, to zapytaj na tym szrocie o dpfe do exa III :).
Nareszcie jest EXIII:)

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: EGR do Explorer II 96

2013-06-04, 20:04

ok,a masz jakieś numerki z niego?
tel. 606414212

Awatar użytkownika
toms001
Posty: 96
Rejestracja: 2011-03-13, 12:53
Lokalizacja: WROCŁAW
Kontakt: Strona WWW

Re: EGR do Explorer II 96

2013-06-04, 23:09

2F1E-9J460AB
2M5E-9P449AA
4U7E-9J460AA
YF1E-9J460AC
YF1E-9J460AD
4U7Z-9J460-AA

Te podejdą.
Nareszcie jest EXIII:)

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: EGR do Explorer II 96

2013-06-11, 22:05

dzisiaj byłem,przeglądnąłem wszystkie jakie mają,ale żadnego z tych nr nie było :-/
tel. 606414212

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: EGR do Explorer II 96

2013-06-14, 00:29

dzisiaj zatankowałem i mogłem zmierzyć spalanie po tych wszystkich zabiegach związanych z egr i spalanie znacznie spadło,z około 28L gazu w mieście (przy bardzo delikatnej jeździe) do 24L przy normalnym "deptaniu"-a wymienione w końcu zostały:przepływomierz,sterownik egr,przetwornik ciśnienia dpfe,zawór nie jest zaślepiony.
tel. 606414212

Awatar użytkownika
Klubowicz Speedo
Klubowicz
Posty: 1109
Rejestracja: 2010-05-16, 15:05
Lokalizacja: lubuskie
Model Explorera: 2001 Sport Trac

Re: EGR do Explorer II 96

2013-06-14, 09:08

a tego egra to idzie w OHV w jakiś cywilizowany sposób wykręcić czy raczej będą straty? bo ja się przymierzam jutro, wymieniłem już EVR i DPFE i dalej się utrzymuje objaw, że jak auto się trochę nagrzeje to wpada w drgawki, najbardziej wyczuwalne na budzie, program od gazu pokazuje wydłużone o 1ms czasy wtrysków w lewym rzędzie cylindrów 4-5-6, przypuszczam że EGR może jest cały czas otwarty i planuję go zaślepić próbnie...
Pozdrawiam
Speedo

Obrazek

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: EGR do Explorer II 96

2013-06-14, 13:01

do zaślepienia dojście jest ok,nasadka 10mm i zrobisz bez problemu,ale żeby cały zawór odkręcić (klucz 26) to już w moim przypadku nie tak fajnie było,odrdzewiacz,zdjęte nadkole,bo parownik mam obok egr i dojście kiepskie,ale do zaślepienia nie potrzeba go całego wykręcać.
po zaślepieniu wywalało mi check engine,chyba P0401,jeśli dobrze pamiętam.
tel. 606414212

Awatar użytkownika
Klubowicz Speedo
Klubowicz
Posty: 1109
Rejestracja: 2010-05-16, 15:05
Lokalizacja: lubuskie
Model Explorera: 2001 Sport Trac

Re: EGR do Explorer II 96

2013-06-14, 13:16

qrna to juz nie wiem, parownik tez mam obok egr ale go wywale na gore silnika na wezach, jak bedzie wywalal bledy to zrobie petle na dpfe, chyba musze zdjac caly chocby do mycia albo do podmiany na mondeowy... Najgorzej jak ubogosc nie jest spowodowana egrem, ale jak nie to juz nie mam pomyslow dalej :)
Pozdrawiam
Speedo

Obrazek

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: EGR do Explorer II 96

2013-06-17, 21:19

i jak tam,udało się :?:
tel. 606414212

Awatar użytkownika
Klubowicz Speedo
Klubowicz
Posty: 1109
Rejestracja: 2010-05-16, 15:05
Lokalizacja: lubuskie
Model Explorera: 2001 Sport Trac

Re: EGR do Explorer II 96

2013-06-17, 21:25

w zasadzie można powiedzieć, że nie :D wymieniłem DPFE, to samo, drży buda na wolnych, wymieniłem EVR, drży na wolnych, do EGR nie podchodziłem bo jak mu podam podciśnienie to silnik cipieje całkiem, to chyba dobry jest. Rozjazd między bankami ustąpił po wywaleniu czerwonych waldemarków, wszystkie parametry - maf, obie sondy, czujniki temp, tps pokazują że jest dobrze, błędów nie ma, pozostaje się przyzwyczaić do lekkiej drżączki na wolnych, może któraś poduszka pod silnikiem ma dość czy jak... Generalnie silnik chodzi równiutko jak zegarek tylko przenosi drgania wyczuwalne na nadwoziu, najbardziej jak się ręką trzyma za ramkę drzwi, jak się ręką trzyma za silnik to nie czuć, dziwne
Ostatnio zmieniony 2013-06-17, 21:27 przez Speedo, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Speedo

Obrazek

Awatar użytkownika
decania
Posty: 3370
Rejestracja: 2011-08-11, 21:15
Lokalizacja: Płock
Kontakt: Strona WWW

Re: EGR do Explorer II 96

2013-06-17, 21:38

Może to Tobą strach trzęsie żeby nic się więcej nie popsuło? :-P
Patryk
723-371-234

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: EGR do Explorer II 96

2013-06-18, 22:46

a jest różnica między Pb a lpg?
tel. 606414212

Wróć do „WARSZTAT”