Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Klubowicz Speedo
Klubowicz
Posty: 1109
Rejestracja: 2010-05-16, 15:05
Lokalizacja: lubuskie
Model Explorera: 2001 Sport Trac

Re: EGR do Explorer II 96

2013-06-18, 22:48

nie
Pozdrawiam
Speedo

Obrazek

Awatar użytkownika
pioste
Posty: 64
Rejestracja: 2013-03-29, 12:06
Lokalizacja: wlkp

Re: EGR do Explorer II 96

2013-10-27, 18:43

A czy aby przypadkiem nie masz świec NGK ?

Awatar użytkownika
Klubowicz Speedo
Klubowicz
Posty: 1109
Rejestracja: 2010-05-16, 15:05
Lokalizacja: lubuskie
Model Explorera: 2001 Sport Trac

Re: EGR do Explorer II 96

2013-10-27, 20:30

A czy aby przypadkiem nie masz świec NGK ?
to do mnie? nie, nie mam, mam oryginaly motorkrafta z usa, poza tym temat ogarnalem metodo kolegi karolb863, wymieniałem do bulu czujnik dpfe az zadzialalo, zdaje się podpasil numerowo i dzialaniowo model ze scorpio mk3 2.9 24v bo wydaje mi się ze reklamowka z komórki w której go znalazłem zawierala części akurat od tego modelu :mrgreen:
Pozdrawiam
Speedo

Obrazek

Awatar użytkownika
pioste
Posty: 64
Rejestracja: 2013-03-29, 12:06
Lokalizacja: wlkp

Re: EGR do Explorer II 96

2013-11-22, 19:20

Zastanawia mnie taki fakt- jakie błędy kryjące się pod kontrolką check-engine powodują przełączanie się sterowania w tryb awaryjny, co powoduje z tego co wiem uśrednienie wartości wszystkich czujników, przepływomierzy i takich tam a zarazem wzrost spalania.Po zaślepieniu egr-a musi się czek zaświecić lecz czy wtedy komp pracuje w trybie awaryjnym???

Awatar użytkownika
Klubowicz Speedo
Klubowicz
Posty: 1109
Rejestracja: 2010-05-16, 15:05
Lokalizacja: lubuskie
Model Explorera: 2001 Sport Trac

Re: EGR do Explorer II 96

2013-11-22, 21:34

przy sprawnym ukladzie teoretycznie po zaslepieniu egr i petli na dpfe nie powinien wystapic czek, jak sie zaswieci z obojetnie jakiego powodu to wpada w awaryjny

samo zaslepienie egr nie jest bezposrednio zwiazane z czekiem bo jak wiadomo nie jest on elepstryczny, krecio robote robi zawsze dpfe
Pozdrawiam
Speedo

Obrazek

Awatar użytkownika
pioste
Posty: 64
Rejestracja: 2013-03-29, 12:06
Lokalizacja: wlkp

Re: EGR do Explorer II 96

2013-11-23, 19:38

Speedo- co rozumiesz pod pojęciem pętli DPFE?

Awatar użytkownika
Klubowicz Speedo
Klubowicz
Posty: 1109
Rejestracja: 2010-05-16, 15:05
Lokalizacja: lubuskie
Model Explorera: 2001 Sport Trac

Re: EGR do Explorer II 96

2013-11-23, 22:35

noooo yyyy kawal rurki gumowej i spięte razem oba króćce od dpfe
Pozdrawiam
Speedo

Obrazek

Awatar użytkownika
pioste
Posty: 64
Rejestracja: 2013-03-29, 12:06
Lokalizacja: wlkp

Re: EGR do Explorer II 96

2013-11-24, 15:59

Ale co to da, że je zepniesz razem oprócz tego że syfu żadnego tam nie naleci? Można więc użyć tych dwóch czarnych wężyków i jednym zamknąć dpfe a drugim dwie rurki z których wychodzą spaliny. Jeżeli EGR jest sprawny to zamiast go zaślepiać może wystarczy zdjąć wężyk podciśnieniowy? U mnie wywala dwa błędy 1504 i 1151.
Ostatnio zmieniony 2013-11-24, 16:02 przez pioste, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Klubowicz Speedo
Klubowicz
Posty: 1109
Rejestracja: 2010-05-16, 15:05
Lokalizacja: lubuskie
Model Explorera: 2001 Sport Trac

Re: EGR do Explorer II 96

2013-11-24, 17:30

dpfe sledzi, czy egr sie otwiera, jak zaslepisz egr, masz zaciety w pozycji zamkniete albo jak piszesz zdejmiesz z niego podcisnienie to dpfe nie wykryje roznicy cisnien na zwezce i zapali czeka - insufficient egr flow, znaczy za maly przeplyw w egr, po to sie robi petle zeby pominanc ten komunikat

rurki z ktorych wychodzo spaliny jasne ze trzeba zakryc albo petla albo zaslepkami bo nedzie stamtad pierdziec spalinami, ja zwykle robie tak, ze jedna rurke odpinam i robie z niej petle na dpfe a z drugiej robie petle na wydechu, trzeba pokominowac bo maja rozne srednice
Pozdrawiam
Speedo

Obrazek

Awatar użytkownika
pioste
Posty: 64
Rejestracja: 2013-03-29, 12:06
Lokalizacja: wlkp

Re: EGR do Explorer II 96

2013-11-24, 17:50

dpfe sledzi, czy egr sie otwiera, jak zaslepisz egr, masz zaciety w pozycji zamkniete albo jak piszesz zdejmiesz z niego podcisnienie to dpfe nie wykryje roznicy cisnien na zwezce i zapali czeka


czegoś tu nie rozumiem - przecież po odłączeniu przewodów ciśnieniowych i zapętleniu (lub też i nie) dpfe też nie będzie widział różnicy ciśnień.
Ostatnio zmieniony 2013-11-24, 18:14 przez pioste, łącznie zmieniany 1 raz.

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: EGR do Explorer II 96

2013-11-24, 18:41

a czy wiadomo w ogóle że twoja kontrolka awarii silnika ma coś wspólnego z egr,pytam bo nie doczytałem się takiej informacji.
u mnie zaślepienie zaworu egr nie powodowało przejścia w tryb awaryjny,tylko zaświecanie kontrolki
tel. 606414212

Awatar użytkownika
Klubowicz Speedo
Klubowicz
Posty: 1109
Rejestracja: 2010-05-16, 15:05
Lokalizacja: lubuskie
Model Explorera: 2001 Sport Trac

Re: EGR do Explorer II 96

2013-11-24, 22:08

u mnie zaślepienie zaworu egr nie powodowało przejścia w tryb awaryjny,tylko zaświecanie kontrolki
a jak to wybadales? bo na moje oko to jednoznaczne
czegoś tu nie rozumiem - przecież po odłączeniu przewodów ciśnieniowych i zapętleniu (lub też i nie) dpfe też nie będzie widział różnicy ciśnień.
no o to chodzi żeby nie widział, to w skrocie działa tak - jak egr jest zamknięty a wg kompa silnika powinien być otwarty, komp wysyla do dpfe rozkaz kontroli, dpfe se myśli "uuu cos jest bardzo nie halo, egr chyba jest zamknięty bo nie ma roznicy cisnien, wlaczam czeka" a jak masz petle na dpfe to komp wysyla sygnal do dpfe czy aby na pewno egr się otwarl, dpfe zapętlone twierdzi ze roznicy nie ma to znaczy egr otwarty i nic nie czekuje
Ostatnio zmieniony 2013-11-24, 22:08 przez Speedo, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Speedo

Obrazek

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: EGR do Explorer II 96

2013-11-24, 22:20

to zależy jak rozumieć tryb awaryjny,dla mnie to zaświecenie kontrolki "check engine" i ograniczenie osiągów silnika-brak mocy,brak możliwości "wkręcenia" się silnika powyżej 2-2,5 tys.obr. a zaświecenie kontrolki "check engine" bez innych skutków to informacja o niesprawności któregoś z czujników.
tak mi się wydaje :-)
tel. 606414212

Awatar użytkownika
pioste
Posty: 64
Rejestracja: 2013-03-29, 12:06
Lokalizacja: wlkp

Re: EGR do Explorer II 96

2013-11-25, 08:18

Dzięki Speedo za łopatologiczne wytłumaczenie zasady działania dpfe :-). No i teraz mamy zagwozdkę - kiedy silnik przechodzi w tryb awaryjny? co go uruchamia? i czym skutkuje?,

Arthur
Posty: 254
Rejestracja: 2013-09-12, 13:22
Lokalizacja: Warszawa
Model Explorera: I I O H V `9 6

Re: EGR do Explorer II 96

2016-09-16, 23:43

ciekawy temat ... wypiąłem podciśnienie przypadkiem z EGRA i silnik na jałowych odzyskał równą pracę jakiej dawno nie było, pojeździłem tak dzisiaj bez żadnego zaślepiania przewodów czy zapętlania jak pisaliście DPFE i żadnych błędów ni ma ..... albo w końcu wywali albo znaczy że DPFE jest uszkodzony ?

Wróć do „WARSZTAT”