Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Demontaż zderzaka i okularów

2013-09-19, 12:44

Witam, zakupiłem sobie EXII jako dawcę części do swojego sport traca i żeby dostać się do silnika muszę zdjąć zderzak razem z plastykiem na którym są osadzone lampy. Nie ma ktoś mauala jak to rozebrać nie rozwalając w pył?

Szukajka mi nic nie znalazła

Boris
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Demontaż zderzaka i okularów

2013-09-19, 13:01

eee czemu chcesz zdejmować zderzak do dłubania silnika ? :) wystarczy jak wydłubiesz chłodnicę i masz idealny dostęp - wyjdzie Ci cały silnik bez zająknięcia z komory :)
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Demontaż zderzaka i okularów

2013-09-19, 15:26

żuraw wyciągarka srutututu :-D on ma na glebę szybko wypaść bo mnie skrzynia potrzebna a on ma i ma tak kolizje rozrządu na prawej głowicy i pójdzie na części
Ostatnio zmieniony 2013-09-19, 15:26 przez boris, łącznie zmieniany 1 raz.
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Demontaż zderzaka i okularów

2013-09-19, 15:28

hehehe to żeby skrzynię wyciągnąć chcesz silnik zrzucać ? to ja już nic nie kumam :D

Dołem Ci silnik za chiny ludowe nie wyjdzie bo Ci belka od ramy będzie przeszkadzać.
Rwij silnik ze skrzynią - przy dobrym kącie wychodzi tak samo górą przy wyjętej chłodnicy.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Demontaż zderzaka i okularów

2013-09-19, 15:37

ja to widzę tak: kątówką wycinam prostokątny otwór w podłodze w miejscu gdzie normalne auta mają drążek zmiany biegów:) odkręcam śruby z góry z podłogi odkręcam dolne uwalniam silnik który wywalam linką holowniczą przywiązaną do drugiego exa:) jak byś 2 miechy skrzynie naprawiał też szkoda by ci było czasu. Chociaż patrząc na twoje fotostory z rozrządem sądzę iż mimo tego że trochę różnimy się precyzją wykonywanych czynności powinieneś mnie choć trochę zrozumieć :-D dodam że budę ze skrzynią lżejszą o silnik łatwiej mi będzie wciągnąć do warsztatu no którego mam jak na złość po górę
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Demontaż zderzaka i okularów

2013-09-19, 15:41

powinieneś mnie choć trochę zrozumieć :-D dodam że budę ze skrzynią lżejszą o silnik łatwiej mi będzie wciągnąć do warsztatu no którego mam jak na złość po górę
wyolbrzymiasz :D silnik za drugim razem wyciągałem sam - zajęło mi to coś około 1,5h, a garaż mam pod górkę, na kamykach i do tego z duuuużyyym progiem na wjeździe :D
kątówką wycinam prostokątny otwór w podłodze w miejscu gdzie normalne auta mają drążek zmiany biegów:) odkręcam śruby z góry z podłogi odkręcam dolne uwalniam silnik który wywalam linką holowniczą przywiązaną do drugiego exa:)
Wycinać nie musisz, bo tam jest klapka zaślepiająca otwór, którym normalnie jest manual wyprowadzany :D a generalnie skrzynię odkręcić od góry jesteś w stanie bez cudowanie przy zdjętym reduktorze - wsadzasz za przeproszeniem cały łeb w jego miejsce, bierzesz kilka dobrych przedłużek i skrzynia się odkręca jak marzenie :)

Ale jak masz zacięcie destrukcyjne :D to pewnie - linka też spełni zadanie.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Demontaż zderzaka i okularów

2013-09-19, 15:58

Ale jak masz zacięcie destrukcyjne to pewnie - linka też spełni zadani
za to co mi zrobił mój tego zabije kątówką i to małą 115 żeby długo cierpiał choć przez moment myślałem o łyżce myślisz że tępa łyżka zada mu wiecej bólu? :P tak tak wiem za dużo czasu w kanale... żona też mi to powtarza :mrgreen: wracam do roboty
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Wróć do „WARSZTAT”