Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.

Tylna oś

Moderatorzy: starwind, resetx, Hubi

Marcin81
Posty: 14
Rejestracja: 2013-08-17, 22:12
Lokalizacja: Krotoszyn

Tylna oś

2014-01-01, 20:39

Witam,

potrzebna pomoc z rozszyfrowaniem detalu a raczej tego co po nim zostało.
Czy ktoś może rozpoznaje co powinno być w miejscu zaznaczonym na zdjęciu. U mnie tylko kawałek wężyka z opaską pozostał. Wężyk ten znajduje się na tylnej osi po lewej stronie (po stronie kierowcy).
Załączniki
Tylna oś 1.jpg
Tylna oś.jpg

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: Tylna oś

2014-01-01, 20:42

to odpowietrznik mostu,jak jeździsz w terenie i zalewasz most wodą,wart założyć sobie dłuższy wężyk,ja mam taki że kończy się w tylnej lewej lampie,to samo jest w przednim moście i skrzyni biegów ;-)
tel. 606414212

Marcin81
Posty: 14
Rejestracja: 2013-08-17, 22:12
Lokalizacja: Krotoszyn

Re: Tylna oś

2014-01-02, 16:26

Dzięki, dzięki - niezły patent z tą lampą też będzie trzeba pomyśleć nad takim rozwiązaniem

pozdrawiam

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Tylna oś

2014-01-02, 17:14

Ale nie zapomnij jeszcze że odpowietrzenie reduktora też trzeba zrobić.
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
karmel
Posty: 375
Rejestracja: 2013-06-18, 19:43
Lokalizacja: Tarnów

Re: Tylna oś

2014-01-02, 19:02

Ten odpowietrznik drożny? Zmień olej w moście ;-)

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: Tylna oś

2014-01-02, 21:09

właśnie,jeszcze reduktor :-P
tel. 606414212

Marcin81
Posty: 14
Rejestracja: 2013-08-17, 22:12
Lokalizacja: Krotoszyn

Re: Tylna oś

2014-01-06, 20:14

A jak sprawdzić czy jest drożny. Przy okazji robienia hamulców widzę że też będę musiał zająć się tym. Jaki olej polecacie (ile go wchodzi)

Jeszcze jedna sprawa. Wprawdzie to z innej beczki. Dzisiaj rozmawiałem z jednym z poprzednich właścicieli i twierdzi że jak się skrzynia rozgrzeje a w szczególności przy włączonym 4x4 to olej cieknie jak woda z kranu.
Jestem posiadaczem od niedawna i nie miałem w zasadzie jeszcze okazji tego sprawdzić. Co prawda dolać musiałem dobry litr oleju aby był odpowiedni stan i skrzynia jest "mokra" od oleju ale nie żeby jakaś kałuża się robiła i są pewne problemy z przełączeniem biegów - o to pytałem już w innym poście. Przy najbliższej okazji będę musiał to sprawdzić.

Czy ktoś może się orientuje - jeśli okaże się, że to prawdą - jakie są koszty uszczelnienia skrzyni.

pozdrawiam

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Tylna oś

2014-01-06, 21:47

Co do soków ustrojowych to tu masz info : http://www.explorerfanklub.org.pl/forum ... .php?t=563

Co do odpowietrznika to zdejmij resztki starego wężyka, oczyść szczotą przewodową a potem sprawdź czy da się przez niego oddychać. Można pompką spróbować lub zaryzykować wykręcenie, ale ostrożnie aby nie ukręcić.
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Tylna oś

2014-01-06, 21:52

jakie są koszty uszczelnienia skrzyni.
jeżeli to uszczelniacz na skrzyni to koszt około 50zł plus zdjęcie jej i włożenie :) i tu zalezy czy zrobisz to sam czy mechanik ;D

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: Tylna oś

2014-01-06, 23:16

jeżeli to tylni uszczelniacz to nawet skrzyni nie trzeba zdejmować,wystarczy reduktor zdjąć.
tel. 606414212

Marcin81
Posty: 14
Rejestracja: 2013-08-17, 22:12
Lokalizacja: Krotoszyn

Re: Tylna oś

2014-01-08, 11:51

Dzięki za podpowiedzi.

Czekam na zamówione szczęki i elementy hamulców i będzie trzeba brać się do pracy -systematycznie jak czas pozwoli :)

Dzisiaj położyłem się pod tym gadem i udało się zrobić kilka zdjęć. Przecieki widać na początku skrzyni (od strony silnika), na tyłach poza brudem raczej czysto.
Załączniki
Skrzynia III.jpg
Skrzynia II.jpg
Skrzynia I.jpg

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Tylna oś

2014-01-08, 13:12

ten przeciek to jak zimer tylny wału silnika, bo widać olej silnikowy.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Tylna oś

2014-01-08, 16:46

jak sie robi tylni uszczelniacz to i miche trzeba zwalać i wtedy trzeba jeszcze uszczelnić jarzmo uszczelniacza czyli najlepiej mieć cały dół ( uszczelki ) tylko w twoim roczniku była zmiana jeżeli chodzi o uszczelke miski musisz się dowiedzieć jaką masz założoną

Awatar użytkownika
QDLATY
Posty: 1288
Rejestracja: 2008-05-16, 09:22
Lokalizacja: Wołomin

Re: Tylna oś

2014-01-08, 19:44

a tu masz coś co ułatwi rozszyfrowanie uszczelnień :albino:

http://www.explorerfanklub.org.pl/forum ... hp?t=10465

Awatar użytkownika
zenet
Posty: 327
Rejestracja: 2011-09-21, 14:43
Lokalizacja: Lipiany

t o

2014-01-08, 20:21

Marcin jak masz zacięcie i doprowadzasz most do porządku ., warto na końcach piór dorobić podkładki i zanitować stalowymi .,Takie rozwiązanie bardzo przyzwoicie redukuje skrzepienie .
Załączniki
s SJ.jpg
s SJ.jpg (148.43 KiB) Przejrzano 5439 razy

Wróć do „WARSZTAT”