Strona 1 z 4

Lewy górny wahacz - z regulacja czy bez

: 2014-03-31, 15:05
autor: NeXusPK
Witam koleżeństwo. Mam pytanko - przyszedł czas na wymiane lewego górnego wahacza w moim Exie. I tu mam do Was pytanie - czy w exie II 1997 5.0 jest wahacz z regulacją czy nie. Takie pytanie zadał mi gość, u którego zamierzam go kupić a mój mechanik już nie pamięta a w chwili obecnej nie bardzo mam jak do niego podjechać.
PZDR

Re: Lewy górny wahacz - z regulacja czy bez

: 2014-03-31, 15:08
autor: Rad-T
lewy ? czyli że po stronie kierowcy ? to raczej masz normalny, z regulacją był zawsze po prawej. Ale to też zależy czy kiedyś już ktoś wymieniał ten wahacz czy nie :) bo mogł wymienić na zwykły bez regulacji.

Re: Lewy górny wahacz - z regulacja czy bez

: 2014-03-31, 15:15
autor: NeXusPK
Rad-T nie bardzo wiem czy ktos wymieniał czy nie. Czyli zasadniczo nic sie nie stanie jak kupie bez regulacji? Lewy czyli ten od kierowcy.

Re: Lewy górny wahacz - z regulacja czy bez

: 2014-03-31, 16:07
autor: dyfrend
ja bym zostawił regulowany , wymieniłem na nie regulowany i po lifcie pojawił się problem z ustawieniem pochylenia koła, wruciłem do regulowanego i problem ustąpił. Ponadto jest to regulacja konta wyprzedzenia przednich kół, co jednak przy normalnej jeździe się przydaje

Re: Lewy górny wahacz - z regulacja czy bez

: 2014-03-31, 23:51
autor: karolb863
dyfrend,może założyłeś lewy na prawą stronę,wtedy jest problem z ustawieniem,ja też wolę ten regulowany :-P

Re: Lewy górny wahacz - z regulacja czy bez

: 2014-04-01, 08:56
autor: NeXusPK
Panowie to jak tak na prawdę wyglada temat tego wahacza? Dzwoniłem do usaczęści w jeleniej górze i powieszieli mi że LEWY WAHACZ GÓRNY (od kierowcy) wystepuje jako NIE REGULOWANY. REGULACJA jest tylko ew. przy PRAWYM kole (pasażer). Czy to prawda czy nie tzn, czy regulowany może być też LEWY? Temat dotyczy wymiany LEWEGO oczywiście.

Re: Lewy górny wahacz - z regulacja czy bez

: 2014-04-01, 09:34
autor: Speedo
no Rad-T Ci już napisał to co jelenia w 2 poście, lewy jest BEZ regulacji, regulację ma PRAWY o ile ktoś go nie zmienił na zwykły (poprzedni właściciel)

jeżeli masz do wymiany LEWY to kupujesz cały wahacz lewy ze sworzniem - jest to na nieszczęście dla Ciebie opcja droższa bo w prawym byś wymienił tylko ten mały element bez wymiany całego wahacza

Re: Lewy górny wahacz - z regulacja czy bez

: 2014-04-01, 09:44
autor: NeXusPK
OK podziękował - nie byłem pewny czy dobrze zrozumiałem

Re: Lewy górny wahacz - z regulacja czy bez

: 2014-04-01, 16:29
autor: dyfrend
dyfrend,może założyłeś lewy na prawą stronę,wtedy jest problem z ustawieniem,ja też wolę ten regulowany :-P
Nie napisałem że pisze o lewym ,zasadniczo wogóle nie określiłem strony.A jako że we wszystkich jest tak samo czyli po stronie pasażera, to uznałem że nie ma sensu pisać prawy / lewy jest to zbyt oczywiste :-P

Re: Lewy górny wahacz - z regulacja czy bez

: 2014-04-01, 21:54
autor: karolb863
można się domyśleć że chodzi o prawy,bo piszesz że wymieniłeś na nieregulowany,a później że wróciłeś na ten z regulacją :-P
ale to i tak nie ważne,najważniejsze że jest OK :-D
pozdr.

Re: Lewy górny wahacz - z regulacja czy bez

: 2014-04-03, 23:57
autor: jacek4
Wahacz lewy jest zawsze bez regulacji, a prawy oryginał ma regulację. Zamiennik na prawą nie ma już regulacji, więc można oddać do regeneracji i wymienią sworzeń, a tuleje można kupić i mamy znowu regulowany.
Generalnie sworzeń do górnego nie jest wymienialny i nie do kupienia, ale spece od regeneracji to robią.
Wahacze są PRAWIE identyczne, ale jednak się różnią i nie można ich zamieniać stronami. (też kiedyś o tym myślałem aby mieć dwie strony regulowane)

W dolnych natomiast wymienia się i sworzeń, i tuleje.
Tuleje się minimalnie różnią wymiarem przednia od tylnej ( ok. 1mm.) ale już zapomniałem czy to tyczy tulei górnego czy dolnego.

Re: Lewy górny wahacz - z regulacja czy bez

: 2014-12-30, 16:20
autor: Arthur
tak czytam ... i, czy dostanę aktualnie sam sworzeń od górnego wahacza po prawej stronie. Mam luz prawie 1cm :o do tego jestem w trasie i chyba będę miał przymusowy przystanek...

Re: Lewy górny wahacz - z regulacja czy bez

: 2014-12-30, 16:41
autor: drakerc
U mnie też na ostatnim przeglądzie wyszło, że jest spory luz, przez co nie da się zrobić geometrii kół i "prawy górny wahacz do wymiany". Patrzyłem ceny na Allegro, eBayu itd i cena całego wahacza, zamiennik to okolice 180zł. I teraz pytanie: o co chodzi z tym, że ten prawy górny wahacz jest "regulowany"? Co się w nim reguluje? Zbytnio w kwestiach zawieszenia jestem blady, a mechanik też kazał wymieniać cały wahacz, nic o jakiejś regulacji nie wspominał. Czy w takim razie lepiej wymienić cały wahacz prawy górny na zamiennik (a więc pewnie bez tej "regulacji"), czy lepiej wymienić sam sworzeń jeśli się da, lub dać do regeneracji jakiemuś magikowi?

edit: rzeczywiście jest cienko z samym sworzniem górnym... na Allegro nic nie ma, nawet w USA nic nie mogę znaleźć - jest jakiś "upper ball joint", ale pisze, że tylko do nieoryginalnego wahacza. Chyba trzeba regenerować albo wymieniać cały wahacz.

Re: Lewy górny wahacz - z regulacja czy bez

: 2014-12-30, 17:02
autor: Arthur
w Jeleniej Górze są ale nie ma wszystkich roczników

a taki:

http://czesciusa.totu.pl/p14845904-swor ... 4162-k8546

pewnie nie podejdzie ....

usa olkusz ma zestaw cały razem z wahaczem...

to nie dolny sworzeń ale jednak luzy są zawsze niepokojące .... u mnie też luzy wyszły przed ustawieniem zbieżności ...

Re: Lewy górny wahacz - z regulacja czy bez

: 2014-12-30, 18:03
autor: drakerc
Według wybierajki amazona - bo to to jest:
http://www.amazon.com/Moog-K8546-Upper- ... B000C544MI
nie podejdzie do EX II, pasuje tylko do pierwszego Exa, a ta wybierajka jest bardzo dokładna. Niestety, ale nigdzie nie da się chyba znaleźć samego sworznia. Pozostaje albo regeneracja, albo wymiana całego wahacza. Ciekawe, ile kosztuje regenracja. Bo cały wahacz ze wszystkim tylko kosztuje te 180zł, choć to jest zamiennik bez owej "regulacji" - tylko czym jest ta regulacja? Co ona daje? Widziałem też, że wymiana całego sworznia górnego przedniego jest strasznie prosta, góra pół godziny roboty bez większych narzędzi.