Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Układ hamulcowy EX II OHV - odbudowa.

2014-08-28, 01:15

W weekend walczyłem z wymianą piasty i amorka po lewej stronie.
Po powrocie do wawki, po 2 dniach zaświeciła mi się kontrolka hamulców, która przy hamowaniu i skręcaniu gasła. Tak jak podejrzewałem - ubyło płynu.
Podczas pracy zdejmując zaciski zawsze je podwieszam, więc nie podejrzewam naderwania przewodu od zacisku.

Zauważyłem taki objaw który świadczy o nie szczelności i wycieku - po umiarkowanie mocnym wciśnięciu pedału hamulca i trzymaniu go schodzi po woli do końca.
Niestety, ale ostatnio jak jeżdżę to pada i cały spód mam mokry, więc nie mogę stwierdzić gdzie jest wyciek, a muszę tak śmigać jeszcze kilka dni, a przy sprzyjających warunkach odszukać wyciek.

Po oględzinach widać też że te sztywne rurki z "gównolitu" są w tragicznym stanie.
Na jednej z imprezek jeden z nas miał sytuację że pękł ten "metalowy przewód na tyle, a układ u nas jest taki że cały płyn uciekł i nawet na przodzie hamulce zniknęły.
Ja mam zdemontowany ręczny i w razie "W" nie mam się czym przyasekurować...

Stąd kilka pytań:
- jaka jest potrzebna do naszych autek średnica zewnętrzna i wewnętrzna rurek miedzianych.
- jaka ogólna długość rurki jest potrzebna aby starczyło na kompleksową wymianę przód i tył.
- jaki jest rozmiar / gwint końcówek (baryłek), czy da się wykorzystać stare.
- czy da się wyjąć poszczególne odcinki przewodów w całości bez wyginania, tak aby na zewnątrz nowy dogiąć na wzór, czy też dopiero wygina się na aucie dopasowując do zakamarków przez które prowadzimy.
- czy takie ręczne giętarki i zarabiarki końcówek z alle się nadają, jakie używaliście i polecacie.

- czy wszystkie giętkie (gumowe) przewody pasują z SOHC do OHV
Kiedyś (chyba "Q" kupował takie fajne w oplocie niebieskim) ale nie mogę namierzyć, chyba gdzieś były dorabiane nawet ciut dłuższe. Czy jak wezmę stare to dorobią nowe wykorzystując połączenia gwintowe ze starych.

No i na koniec - jako że nie mam ręcznego bo wywaliłem bebechy z bębnów, chodzi mi po głowie hydrauliczny ręczny działający na tył, na zaciski . Czy dobrze rozumuję że w takiej opcji trzeba dać jeszcze jeden trójnik przy tylnym moście przed tym oryginalnym i tam wpiąć przewód od ręcznego ?
Czy wzrost ciśnienia płynu na tylnych zaciskach nie cofnie się na całą resztę instalacji, pompę hamulców ABS i nie narobi szkody ?

Jak ktoś coś wie to z góry dziękuję za wskazówki, opinie i pomoc. :-)
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
deeppl
Posty: 104
Rejestracja: 2013-06-21, 01:53
Lokalizacja: Radzymin

Re: Układ hamulcowy EX II OHV - odbudowa.

2014-08-28, 02:20

Ja wymieniałem na miedź przewód na moście z tyłu. Baryłki trzeba starannie odkręcić (najlepiej uciąć przewód zaraz za nią i dobra nasadką 6-kątną odkręcić nie żałując WD40) wtedy można ich użyć. Do zarobienia przewodów potrzebny sprzęt specjalistyczny. Ja giąłem na moście tak aby było dobrze. Robota całkiem przyjemna. Jeśli chcesz wymienić wszystkie przewody to chyba zbiornik będzie przeszkadzał.

Awatar użytkownika
Robo21
Posty: 180
Rejestracja: 2012-12-29, 18:06
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Układ hamulcowy EX II OHV - odbudowa.

2014-08-28, 08:09

Stąd kilka pytań:
- jaka jest potrzebna do naszych autek średnica zewnętrzna i wewnętrzna rurek miedzianych.
- jaka ogólna długość rurki jest potrzebna aby starczyło na kompleksową wymianę przód i tył.
- jaki jest rozmiar / gwint końcówek (baryłek), czy da się wykorzystać stare.
- czy da się wyjąć poszczególne odcinki przewodów w całości bez wyginania, tak aby na zewnątrz nowy dogiąć na wzór, czy też dopiero wygina się na aucie dopasowując do zakamarków przez które prowadzimy.
- czy takie ręczne giętarki i zarabiarki końcówek z alle się nadają, jakie używaliście i polecacie.
- Średnica zewnętrzna 4.8mm
- osobiście zakupiłem 10 metrów i po wymianie wszystkich rurek zostało mi jeszcze ze 2 metry
- przy pompie ABS bez problemu odkręcisz i śmiało można ponownie założyć, co do końcówek przy kołach to wszystko zależy od tego jak bardzo są pordzewiałe. Myślę jak się postarasz to wszystkie odkręcisz, co do gwintu to na pewno calowy.
- Mi się nie udało, przewody hamulcowe są kładzione jako pierwsze na samochód więc są obudowane wszystkim co tylko możliwe.
- dają rade ja zamawiałem komplet za około 70 zeta i jest ok.

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: Układ hamulcowy EX II OHV - odbudowa.

2014-08-28, 08:23

ja robiłem jakieś pół roku temu i nie ma tragedii z wymianą,pod warunkiem że uda się odkręcić końcówki od starych przewodów,szczególnie z tyłu (u mnie wyglądały tak że :shock: nie wierzyłem że uda się je uratować,ale mały palnik+odrdzewiacz i poszło).został mi jeszcze do wymiany przedni prawy przewód,ale ten kupiłem u borisa przy okazji innych zakupów,wygląda jak nowy :-P ,zadzwoń do niego może ma jakieś niepotrzebne przewody z których można zdjąć końcówki,bo lepiej mieć je w zapasie,firma WP też powinna mieć takie końcówki,tylko nie znam rozmiaru (a jest calowy).
tel. 606414212

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Układ hamulcowy EX II OHV - odbudowa.

2014-08-28, 20:45

Dziękuję za podpowiedzi :-)
Teraz wiem na co się porywam, wkurza mnie to że one są kładzione jako pierwsze i wszystko inne jest nad nimi, a zwłaszcza to że idą nad zbiornikiem, ale chyba nie ma problemu aby poszły inną a nawet krótszą droga ?
Myślałem że każdą rurkę da się wyjąć w całości, na stole podoginać według wzoru, a potem wsadzić gotowca, bo przeraża mnie operowanie nawet tą małą ręczną giętarką w komorze silnika...
No i dobry pomysł daliście aby od naszych kolegów podkupić kilka baryłek, a i tak zresztą muszę zakupić te giętkie bo jeszcze miejsca wycieku nie znalazłem.
Dzisiaj dojechałem cało pomimo jednego ostrego hamowania, pedał wpada powoli dopiero jak go cały czas w miarę mocno trzymam wciśniętego.

No i bardzo mnie interesuję temat tego hydraulicznego ręcznego, ale nadal nie wiem gdzie co i jak...
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Układ hamulcowy EX II OHV - odbudowa.

2014-08-28, 21:00

temat tego hydraulicznego ręcznego,
odpada bo jak załatwisz przewód i będzie wyciek to ręcznego też nie będzie ;-) baryłki są do kupna w intercarsie za 25 zł niestety sprzedają pakowane tylko po 10 szt. ;-)

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Układ hamulcowy EX II OHV - odbudowa.

2014-08-28, 21:06

Kurde - szkoda że kaplica z tym ręcznym....
A IC jak tak liczą to wolę z rozbiórki kupić kilka baryłek, tak w razie "W" a może mi się uda odzyskać.
A czy wszystkie są takie same, czy inne przy pompie, pompie ABS, zaciskach, trójnikach, przy połączeniu z elastycznymi ?
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Układ hamulcowy EX II OHV - odbudowa.

2014-08-28, 21:08

yyyy 25 zł za 10szt. ;-) odzyskuj przy abs a reszta jak ci wyjdzie bo jest taka sama
Ostatnio zmieniony 2014-08-28, 21:11 przez Kojot, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Układ hamulcowy EX II OHV - odbudowa.

2014-08-28, 21:29

Kurde - zrozumiałem że baryłka 25 zeta za sztukę a mają pakowane po 10 szt. Jak 25 zeta za 10 szt nówek to nie problem.
Czyli trójniki, przejścia na gumowe węże, serwo to to samo, tylko przy pompie ABS inne ?

A jaki wymiar tego gwintu calowego, albo symbol co trzeba im podać w IC ?
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Układ hamulcowy EX II OHV - odbudowa.

2014-08-28, 21:31

ja wziołem używke rzuciłem na stół facetowi i powiedziałem : takie chce a on dobra ale pakowane po 10szt. :-D tak tylko abs sie różni
Ostatnio zmieniony 2014-08-28, 21:32 przez Kojot, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Układ hamulcowy EX II OHV - odbudowa.

2014-08-28, 21:56

No dobra, już wiem, tylko exem w IC mu na stół nie wjadę bo drzwi wąskie mają na Płowieckiej, a na stół to ja mu ręką mogę rzucić lub położyć... :x Baryłkę
Nie mam luzem baryłki.
Ale i tak jak teraz na weekend wyjadę to hamulce i wyciek jako mało ważne idą na bok a robię drugą stronę piasta, amorek i łączniki. ;-)
A jak dotrą to i amorki tylne, jak dotrze nowy wąż do myjki to taras zmywam i olejowanko,

Wiem, hamulce priorytet, ale i tak nic nie dotrze na weekend...
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
Klubowicz wit.rys
Klubowicz
Posty: 2187
Rejestracja: 2013-03-17, 09:36
Lokalizacja: Chyrzyna-podkarpacie
Model Explorera: już nie ...

Re: Układ hamulcowy EX II OHV - odbudowa.

2014-08-28, 22:07

ale i tak nic nie dotrze na weekend
Hej ... !!! Więcej optymizmu... !!!

[img][img]http://i57.tinypic.com/34ynvac.jpg[/img][/img]
Witold
(604902478, wit.rys@gmail.com)

Awatar użytkownika
madakelus
Posty: 434
Rejestracja: 2011-11-06, 15:52
Lokalizacja: TST

Re: Układ hamulcowy EX II OHV - odbudowa.

2014-08-28, 22:13

W sumie przy wymianie przewodów sa tylko dwa ale małe problemy
1. Odkręcić baryłki
2. Wymienić przewód od pompy do tylnego mostu... ja pomogłem sobie tylko opuszczajac bak, na tyle ile przewody paliwowe pozwoliły i to wystarczyło. Wiekszy problem byl z wyjeciem starego przewodu hamulcowego niz z wlozeniem nowego (stary ucinalem po kawalku)...
ogolnie trudnosc oceniam na 4/10... pozostałe przewody 2/10
Powodzenia :-)

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Układ hamulcowy EX II OHV - odbudowa.

2014-08-28, 22:17

2 baryłki moge ci pożyczyć ;-) jak by co

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Układ hamulcowy EX II OHV - odbudowa.

2014-08-28, 22:17

O - już się zaczyna :-D :-P

A może ktoś kto używał podrzucić link na alle do ręcznej giętarki i przyrządu do zarabiania końcówek ? Jest tego kilka modeli i nie wiem który wybrać na robotę jedno razową a nie na usługową.

Witek - jeden powie w połowie pusta, drugi że w połowie pełna, a ja powiem : oooo - zostało miejsca aby spirytusem dopełnić :-P :-D :-D :-D
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Wróć do „WARSZTAT”