Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
madakelus
Posty: 434
Rejestracja: 2011-11-06, 15:52
Lokalizacja: TST

Re: Układ hamulcowy EX II OHV - odbudowa.

2014-08-28, 22:19

Nie wiem czy jest sens kupowania maszynki... za usluge zaplacilem 10 zl

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Układ hamulcowy EX II OHV - odbudowa.

2014-08-28, 22:23

W sumie przy wymianie przewodów sa tylko dwa ale małe problemy
1. Odkręcić baryłki
2. Wymienić przewód od pompy do tylnego mostu... ja pomogłem sobie tylko opuszczajac bak, na tyle ile przewody paliwowe pozwoliły i to wystarczyło. Wiekszy problem byl z wyjeciem starego przewodu hamulcowego niz z wlozeniem nowego (stary ucinalem po kawalku)...
ogolnie trudnosc oceniam na 4/10... pozostałe przewody 2/10
Powodzenia :-)
Przy zbiorniku mi stalówka przegniła i siedzi na taśmie z napinaczem i do tego na osłonie.
Ze względu na ograniczenia ruchowe (bez komentarzy proszę) wolę nie ruszać baku. Jak rurki dotrą za tydzień to spróbuję poprowadzić gdzie indziej niż nad zbiornikiem, ale dopiero w sobotę jak czas przy zawieszeniu pozwoli to zerknę w temat, bo po co ma być nad tym zbiornikiem jak w ramie jest miejsca.

Dzięki, i tak piszcie dalej z sugestiami i nowymi pomysłami, dzielcie się doświadczeniem, bo zanim dotrą potrzebne rzeczy to poczytam i to mi pomoże jak wcześniej nie narobię nieszczęścia...
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
madakelus
Posty: 434
Rejestracja: 2011-11-06, 15:52
Lokalizacja: TST

Re: Układ hamulcowy EX II OHV - odbudowa.

2014-08-28, 22:33

Hmm... to u Ciebie idzie po podlodze nad zbiornikiem? bo u mnie to właśnie obok zbiornika po ramie... tylko tam sa takie plastikowe zaczepy i jak odchylilem zbiornik to mi było łatwiej wyciągnąć stary przewód... zakladajac teoretycznie to stary przewod przy uzyciu sily i tak wyjdzie lub po prostu zostawic ten kawaleknw niedostepnym miejscu a na nowy przewod i tak jest tam duzo miejsca i bez problemu przejdzie bez zdejmowania zbiornika...

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Układ hamulcowy EX II OHV - odbudowa.

2014-08-28, 22:47

Nie wiem czy nad zbiornikiem, tylko sugerowałem się Twoją wypowiedzią że opuszczałeś zbiornik.

Co do maszynek ręcznych to chcę kupić bo jak mam jechać, szukać, prosić i czekać na termin to się bardziej opłaca i czasowo i finansowo (mowa o tanich popierdółkach)
Alę chcę wiedzieć które ktoś używał bo są różne systemy , sposób działania, bądź akcesoria które są w naszym przypadku potrzebne. NP. jak końcówki do danej średnicy.
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

PrzemekT
Posty: 211
Rejestracja: 2011-11-04, 23:49
Lokalizacja: Malopolska

Re: Układ hamulcowy EX II OHV - odbudowa.

2014-08-28, 23:03

Jacek,
Masz firmę Goodridge / PTM niedaleko, w Nieporęcie. Sam u nich brałem. Zrobią ci przewody zarówno te giętkie (pomiędzy ramą a zaciskami) jak i miedziane. Zawozisz, mówisz co potrzebujesz i odbierasz gotowe.
http://www.explorerfanklub.org.pl/forum ... ht=#182717

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Układ hamulcowy EX II OHV - odbudowa.

2014-08-28, 23:11

Jacek,
Masz firmę Goodridge / PTM niedaleko, w Nieporęcie. Sam u nich brałem. Zrobią ci przewody zarówno te giętkie (pomiędzy ramą a zaciskami) jak i miedziane. Zawozisz, mówisz co potrzebujesz i odbierasz gotowe.
http://www.explorerfanklub.org.pl/forum ... ht=#182717
Dzięki serdeczne :-)
A jak w tym czasie co robiłeś wyszły koszty ? Całość wymieniali czy zamawiałeś przewody ?
W jakiej ceny gómowce w oplocie mieli ? Czy trzeba było stare zostawiać aby końcówki wykorzystali ?

Wiesz - lubię robić przy exie, aż do momentu jak gnaty dość powiedzą, czasem mnie zbanują na 2 miesiące...
Więc bardziej wolę zrobić i nauczyć się czegoś nowego samemu, a zaoszczędzoną kaskę wydać na co innego.
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

PrzemekT
Posty: 211
Rejestracja: 2011-11-04, 23:49
Lokalizacja: Malopolska

Re: Układ hamulcowy EX II OHV - odbudowa.

2014-08-28, 23:19

Wiesz, ja też staram się robić wszystko sam przy Exie.
Stare przewody miałem w ręce, zaczęły się kruszyć. Przewody to jednak bezpieczeństwo, wolałem się nie bawić w kombinowanie, tylko dopłacić te parę złociszy i mieć pewne części. Wiadomo montaż już we własnym zakresie, nowy płyn, odpowietrzenie i święty spokój.
Co do ceny to musiałbyś sobie najlepiej podjechać ze starymi i ci wyliczą. Dokładnej ceny już nie pamiętam. Wziąłem u nich zarówno te miedziane jak i te giętkie.
Nie byli jakoś specjalnie tani, ale te w stalowym oplocie to wiem że zakładają do wyczynowych samochodów. Nie jest to jakiś badziew :)

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Układ hamulcowy EX II OHV - odbudowa.

2014-08-28, 23:31

Ja części nie wezmę im pokazać bo wszystko na exie, więc powiedzą za ile całość zrobią.
Wszystkie części do tego są dostępne, wszystkie przyrządy też, więc robiąc to prawidłowo nie ma żadnych kombinacji ryzykując bezpieczeństwo. Robimy dokładnie to samo co specjalistyczny warsztat i mamy te same materiały użyte. Wszystko tylko zależy od naszej rzetelności, staranności ( a z tym często jest u nas lepiej niż w warsztatach).
A po to zadaję pytania aby nie popełnić błędów (zresztą nie potrzebnie bo właściwe pojęcie mam w pewnym zakresie) W większości mi chodzi o baryłki, średnicę i trudność wykonania w sensie przeprowadzenia instalacji w wielu bardzo zagmatwanych zakamarkach.

No i piszcie oporowo - wszystkie opinie i wskazówki ważne, temat niby prosty, ale dopiero w praniu wszystko wychodzi i napotykamy na nie spodziewane przeszkody.
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Układ hamulcowy EX II OHV - odbudowa.

2014-09-02, 00:03

No to teraz szybkie pytanie - Pomożecie na alle dobrać praskę do zarabiania końcówek ?

Chodzi o to że się troszkę pogubiłem - przewód miedziany ma mieć średnicę zewnętrzną 4,8 mm.
Rozumiem że 4,5 oraz np. 4,75 nie pasują. To nic, bo są i 4,8 (dwóch sprzedających)

Głównie chodzi o to że praski mają kaliber np. 3, 4, 5 mm. a nie widziałem 4,8mm.
Czy taka np. 5 mm ogarnie mi prawidłowo rurkę 4,8mm ???

Jak ktoś temat przerabiał i się zna to poproszę o link z alle do praski, oraz do jakiejś giętarki ( czy yato za 20 zeta da radę)

Pewnie jeszcze jakiś przyrząd do cięcia potrzebny oraz gratownik ???
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Układ hamulcowy EX II OHV - odbudowa.

2014-09-02, 06:41

oraz do jakiejś giętarki ( czy yato za 20 zeta da radę)

Pewnie jeszcze jakiś przyrząd do cięcia potrzebny oraz gratownik ???
Wyginanie miedzianej rurki ogarniesz w rękach, jest to dość miękki materiał, jak użyjesz do tego giętarki,to wyjdzie b.dobrze. Ciąć faktycznie wygodniej nożykiem, a końcówkę rurki też dobrze jest wstępnie przygotować.
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
madakelus
Posty: 434
Rejestracja: 2011-11-06, 15:52
Lokalizacja: TST

Re: Układ hamulcowy EX II OHV - odbudowa.

2014-09-02, 11:44

w rękach bez problemu uformujesz miedziany przewód...

Awatar użytkownika
Robo21
Posty: 180
Rejestracja: 2012-12-29, 18:06
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Układ hamulcowy EX II OHV - odbudowa.

2014-09-02, 11:47

jacek4, Będę w Warszawie w piątek mogę Ci pożyczyć.

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Układ hamulcowy EX II OHV - odbudowa.

2014-09-02, 20:56

jacek4, Będę w Warszawie w piątek mogę Ci pożyczyć.
Dzięki serdeczne - zamierzam zakupić i w weekend robić tył, bo teraz mam tylko przód śmigając po mieście.

Potrzebuję kupić bo mi się dłużej zejdzie - teraz w weekend tył bo go nie ma, potem inne rzeczy do ogarnięcia, a dopiero w dalszej kolejności reszta układu, bo rurki kupuję i tak na całe auto.
Ale jak by co to daj na pw. lub sms numer kontaktowy, bo wszystko się rozbija o to czy kurier dowiezie, a wtedy faktycznie twój by mnie ratował.

Ostatnio wszystkie przesyłki mam w 24H, ale na amorki tylne czekałem prawie tydzień....
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Układ hamulcowy EX II OHV - odbudowa.

2014-09-15, 23:03

Ja u siebie ostatnio z konieczności odbudowałem układ hamulcowy w całości. Wykorzystałem stare końcówki do zakręcania przewodów. Oryginalne mają średnicę 9,5mm i skok 1,0mm.
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Układ hamulcowy EX II OHV - odbudowa.

2014-09-16, 19:58

Oryginalne mają średnicę 9,5mm i skok 1,0mm
tak ale tylko z tyłu z przodu sa klasyczne M10 ;-)
Ostatnio zmieniony 2014-09-16, 19:58 przez Kojot, łącznie zmieniany 1 raz.

Wróć do „WARSZTAT”