Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Problem z napędem.

2015-02-25, 21:47

Witajcie.

Na razie piszę tu bo nie wiem czego dotyczy problem.

Sprawa wygląda następująco :

Jadąc na "D" ex załączy bieg pierwszy, patem drugi a następnie się dzieje tak jak by przeszedł w pozycję "N". Dodajemy gazu obroty w górę a prędkość bez zmian a nawet maleje.

Olej czysty, klarowny nie śmierdzi spalenizną poziom prawidłowy.

Sytuacja powtórzyła się drugi raz, drugi raz na wymienionym reduktorze, drugi raz po przejechaniu kilkuset metrów przy zapiętym reduktorze na gliniastym, błotnym podłożu przez kałuże.

Pierwszy raz z ponad miesiąc temu. Pozostawiłem exa na noc z odłączonym akku i wszystko wróciło do normy.
Wczoraj też przejechałem rano kilkaset metrów na reduktorku przez błotko a po pracy wracałem normalnie aż do siekierek i potem to się znowu stało... Musiałem przełączyć wajchę na "2" i tak jakoś dojechałem do domku, a inaczej nawet na most by nie podjechał.

Odłączenie akku na nockę nic nie dało jak rano sprawdzałem, a potem na cały dzionek też nic...


Reduktor był wymieniony na taki sam, wtyczka pasowała, jedynie czujnik prędkościomierza ze swojego starego przekładałem bo tamten się złamał.

Nie straszcie skrzynią bo już nie wiele jesteśmy w stanie znieść i byłby to koniec exa lub mój bo miało być dożywocie...

Dajcie nadzieję że to wilgoć gdzieś we wtyczkach...

Poniżej krótki film z rana komórką, nawet chyba od dłoni obiektyw zaparował ale wszystko widać (obroty prędkość jaki bieg wrzucony).
Dzwięk też wszystko oddaje ale trzeba na głośnikach lub słuchawkach słuchać.

To na tyle w załamce na chwilkę obecną a auto niezbędne... :cry: :cry: :cry:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=nOhxv8a7W4w[/youtube]
Ostatnio zmieniony 2015-02-25, 21:59 przez jacek4, łącznie zmieniany 2 razy.
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Problem z napędem.

2015-02-25, 21:54

ten film jest prywatny! co do objawów to taki stary kon nie wie że na reduktorze na d sie nie kula !? skrzynia chce wrzucić 3 bieg a że zmieniłeś przełożenia na low to głupieje bo dostaje błędny odczyt prędkości obrotowej :-P

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: Problem z napędem.

2015-02-25, 21:55

Jacek film jest prywatny i g...o widać za przeproszeniem
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Problem z napędem.

2015-02-25, 21:59

Mi działa filmik, a na nim jest jazda na 2WD. Fakt - wcześniej właśnie latałem na redu na "D" i zawsze było oki i wszystkie biegi wrzucał tylko zmiana była szybciutko. Zaraz sprawdzę filmik...

Już powinno hulać, to film z rana 2WD.
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Problem z napędem.

2015-02-25, 22:00

film jest prywatny :/

jak by się to nie działo w trakcie jazdy to można by pomyśleć że shift zgłupiał i wywala na N i może później jakoś na 4x4h tym bardziej że miałeś coś z reduktorem robione... może warto zacząć od pierdołek czyli np odłączenia shifta i upewnieniu się że jest odpowiednio ustawiony i wyeliminowaniu tej opcji (dobrze by było gdyby na tym się skończyło), trzeba być optymistą :)

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Problem z napędem.

2015-02-25, 22:02

generalnie skup sie na redaktorze ;-) :-D

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Problem z napędem.

2015-02-25, 22:05

Paweł - właśnie filmik zmieniłem i jest dostępny dla każdego mającego link.

Z reduktorem nic nie robiłem po prostu wymieniłem zamieniając tylko napęd licznika.

A od czego mogę zacząć leżąc w mieście na parkingu w weekend pod autem nie mając wielu narzędzi ? Odłączyć tylko wtykę z reduktora / od shifta ?

Wcześniej reset nocny pomagał, teraz już nie...

Kojot - chciał bym ale nie wiem co i jak nigdy przy redu nie dłubałem bo problemu nie było...
Ostatnio zmieniony 2015-02-25, 22:07 przez jacek4, łącznie zmieniany 1 raz.
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Problem z napędem.

2015-02-25, 22:09

odłącz wtyke z szifta i zobaczymy ;-)

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Problem z napędem.

2015-02-25, 22:12

A od czego mogę zacząć leżąc w mieście na parkingu w weekend pod autem nie mając wielu narzędzi ? Odłączyć tylko wtykę z reduktora / od shifta ?
ja dla pewności odkręcałem go i podwieszałem, to są 4 śrubki na 10 kluczyk i robiłem to kiedyś na bp w koszuli więc spoko ;)

ale czy to dobry trop? nie wiem ale warto spróbować, wiem że ten mały silniczek od wycieraczki potrafi krwi napsuć :) ( wiem co mówię :D )

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Problem z napędem.

2015-02-25, 22:13

Znaczy się odłączyć i się przejechać z odpiętą ?

Kurde - w weekend dopiero bo teraz dwa dni robota do oporu godzinowo, a w weekend na wsi powinniśmy być no ale i w wawce wlezę pod niego odpiąć wtykę i zobaczę.
Ehh...
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Problem z napędem.

2015-02-26, 03:56

Warto było by posprawdzać elektrozawory (bez zdejmowania miski na 16 pinowej wtyczce) Przyczyny raczej nie szukał bym e reduktorze, bo niby dlaczego na 1 i 2 jedzie a 3 już nie chce włączyć. W dodatku początkowo na gęstszym oleju jeździł a teraz już nawet zimny gęstszy olej nie wystarcza. Wg mnie szkoda czasu na reduktor.
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Problem z napędem.

2015-02-26, 08:31

MirEx68, niby tak ale to nie kosztuje sporo czasu; ) a gdy ja kiedys miałem problem z reduktorem mowili mi ze poszla pompa oleju a to byl shift na szczęście. .. dlatego innym też życzę jak najlepiej :)

Awatar użytkownika
Klubowicz Wielka Stopa
Klubowicz
Posty: 536
Rejestracja: 2012-03-27, 22:13
Lokalizacja: skier-nie-widze

Re: Problem z napędem.

2015-02-26, 10:25

stary kon nie wie że na reduktorze na d sie nie kula
Kojot, żebym dobrze zrozumiał,czyli jak zapięty reduktor to latać tylko na 1 i 2 biegu ??? kiedyś leciałem po śniegu na D i jest ok do dziś.
Używajcie polskich znaków! Jest różnica czy zrobisz komuś ŁASKĘ czy LASKE. wielka stopa

Awatar użytkownika
madakelus
Posty: 434
Rejestracja: 2011-11-06, 15:52
Lokalizacja: TST

Re: Problem z napędem.

2015-02-26, 11:20

No właśnie też mnie to dziwi bo jak nie potrzebuje tylko 1 biegu lub 2-go to nawet na zapiętym reduktorze jeżdzę na D.... fakt jest faktem że jeżdże tak rzadko na zapiętym że moze bym policzył na palcach jednej ręki i z tego co pamiętam to raz zapinałem LOW i tylko 1 bieg... chociaż jak kupiłem Exa to miał zablokowany reduktor i własnie jakis czas tak tylko sie przemieszczalem na załączonym D między mechanikami.... no ale nie o tym temat sorki...

A nie chce czarno wróżyć ale skoro na 2WD się dzieje tak samo to raczej tez nie szukał bym problemu w reduktorze - bo niby co on ma wspólnego wtedy? nawet jak Shift głupieje to co by to miało wspólnego z niezałączaniem 3 biegu?

Dobra, czekaj... przypomniałem sobie budowe reduktora :)
Powiedz mi tylko jeszcze czy jak wyskakuje Ci ten bieg czyli tak jakby przerzucał na N to słyszysz jakiś metaliczne stuki, takie chrobotanie tak jak by np zębatka metalowa?
Ostatnio zmieniony 2015-02-26, 11:24 przez madakelus, łącznie zmieniany 1 raz.

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Problem z napędem.

2015-02-26, 16:43

Kojot, żebym dobrze zrozumiał,czyli jak zapięty reduktor to latać tylko na 1 i 2 biegu ??
dokladnie ale to sie tyczy ohv z czujnikiem prędkości w reduktorze i wczesnych fochc ;-) jeżeli jeździliście na (D) to najwidoczniej skrzynia nie wrzuciła biegu 3 ;-) możecie popróbować w nagrode wyskoczy mrugające (D) :-P skasujecie błąd odpięciem klemy :-)

Wróć do „WARSZTAT”