Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Robo21
Posty: 180
Rejestracja: 2012-12-29, 18:06
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Aviator 4.6 305KM - problemy z temperatura silnika

2015-10-21, 12:07

Uprzedzając pytanie.
Dorabiałem boczek w firmie Rosłoniec w Warszawie
www.chlodnice.net.pl/
Dorobili mi ładny aluminiowy i zapłaciłem 350pln

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Aviator 4.6 305KM - problemy z temperatura silnika

2015-10-26, 20:59

jest inna głowica ma po 3v na cylinder i łąncuch z wariatorem ze zmiennymi fazami reszta jest bez zmian
raczej 4v na cylinder ;)
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Aviator 4.6 305KM - problemy z temperatura silnika

2015-10-26, 21:29

policzmy razem Adrianku:

Obrazek

Obrazek

i jeszcze dla pewności głowica ;-) :

Obrazek
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Aviator 4.6 305KM - problemy z temperatura silnika

2015-10-26, 21:33

policzmy razem Adrianku:

Obrazek

Obrazek

i jeszcze dla pewności głowica ;-) :

Obrazek
Tyle że to nie ten silnik borisku;) w Aviatorze był DOHC 32V
https://en.wikipedia.org/wiki/Lincoln_Aviator
tak jak w Mustangu Cobra tyle, że bez odkurzacza.
A jak lubisz fotki to tak to wygląda:
Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 2015-10-26, 21:41 przez Adrian, łącznie zmieniany 2 razy.
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Niunior2010
Posty: 42
Rejestracja: 2014-02-20, 21:50
Lokalizacja: Pruszkow
Model Explorera: EX I

Re: Aviator 4.6 305KM - problemy z temperatura silnika

2015-11-29, 23:07

Panowie, potwierdzam u mnie jest motorek z Mustanga. Natomiast z przykrością stwierdzam ze to raczej nie chłodnica. Termostat to tez nie jest. Od 3 tygodni testujemy temat u mechaniora. Nowy termostat w autku. Do układu dostaje się jakiś gaz, bo blokowana jest nagrzewnica (temp na maxa, silnik 90st a z nawiewów wieje zima) a zaraz później silnik się gotuje i wywala płyn. Zbiornik i korek był testowany osobno - wszystko działa (korek sie otwiera przy odpowiednim ciśnieniu). Wiec teraz mamy 2 opcje albo jest to gaz z ukladu gazowego (zamontowane 2 reduktory z przebiegiem okolo 60 000 km) albo (masakra) z silnika. Samochód ma 90k km nakulane i nie ma przesłanek ze mu cofnięto licznik (środek ideolo). Teraz czas odciąć instalacje LPG i pośmigać na czystym Pb. Zobaczymy czy objawy powrócą... TBC...

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Aviator 4.6 305KM - problemy z temperatura silnika

2015-11-29, 23:11

Uszczelka albo głowica, szkoda czasu na experymenty, zawsze możesz je przeprowadzić, bardziej stawiam na głowicę po pęknięciu /rozszczelnieniu przewodu instalacji chłodzenia.
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Niunior2010
Posty: 42
Rejestracja: 2014-02-20, 21:50
Lokalizacja: Pruszkow
Model Explorera: EX I

Re: Aviator 4.6 305KM - problemy z temperatura silnika

2015-12-02, 20:00

jak postanowil tak zrobil. LPG odciete. przewody zasklepione. Poziomy chlodziwa na cieplo i na zimno zaznaczone. teraz pojezdzimy tydzien albo dwa albo do pierwszegoobjawu, w zaleznosci co nastapi pierwsze...

Niunior2010
Posty: 42
Rejestracja: 2014-02-20, 21:50
Lokalizacja: Pruszkow
Model Explorera: EX I

Re: Aviator 4.6 305KM - problemy z temperatura silnika

2016-07-06, 10:03

Znalazlem przyczyne. Obylo sie bez wymiany chlodnicy. Winny byl trojnik od przewodow do parownikow gazu. minimalnie puszczal plyn chlodniczy a ze schowany za blokiem silnika to parowal a nie kapal. A juz sie balem ze uszczelka pod glowica...

Jak to mawia moj mechanik, nie wymienia sie dopoki sie nie popsuje:)

Wróć do „WARSZTAT”