Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
grzecht79
Posty: 13
Rejestracja: 2016-04-30, 08:07
Lokalizacja: Parczew
Model Explorera: EX 1 4.0 94r

EX 4.0 93 rok

2016-05-01, 10:29

Witam wszystkich.
Mam dosc duzy problem z moim EXplolerem i potrzebuje Waszej pomocy. Samochód odziedziczyłem po moim starszym bracie, który delikatnie mówiąc nie dbał o niego w ogóle .Przez ostatnie cztery lata auto stało pod wiatą i ani razu nie było odpalane. Kiedy chciałem je teraz uruchomić niestety nic się nie dzieje tzn. słychać że pompa paliwa pracuje na listwie jest ciśnienie natomiast auto nie ma iskry. Na mechanice się nawet znam trochę gorzej z elektryką. Do cewki zapłonowej dochodzą cztery kable i tylko na jednym jest napięcie (nie wiem czy tak właśnie powinno być , nie mam w pobliżu innego EX żeby sprawdzić). Przy cewce jest jeszcze jakiś kondensator i tam te jest napięcie.Nie mam pojęcia co jeszcze powinno się sprawdzić i jak uruchomić tą bestię. Proszę o pomoc bo sam raczej rady nie dam a bardzo zależy mi na przywróceniu auta do używalności. Dodam że wcześniej auto odpalało bez żadnych problemów i nie wiem czy w tamtych czasach montowali coś takiego jak immo.

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: EX 4.0 93 rok

2016-05-01, 10:35

sprawdź czujnik halla na kole pasowym wału korbowego ;)

grzecht79
Posty: 13
Rejestracja: 2016-04-30, 08:07
Lokalizacja: Parczew
Model Explorera: EX 1 4.0 94r

Re: EX 4.0 93 rok

2016-05-01, 11:02

A w jaki sposób go sprawdzić? ewentualnie może ktoś z Was taki posiada to z chęcią kupię ;-)

lokwet
Posty: 94
Rejestracja: 2013-11-18, 08:43
Lokalizacja: Opatówko

Re: EX 4.0 93 rok

2016-05-01, 14:56

Jak tyle czasu stał to cewka też pewnie wyOUTowana

grzecht79
Posty: 13
Rejestracja: 2016-04-30, 08:07
Lokalizacja: Parczew
Model Explorera: EX 1 4.0 94r

Re: EX 4.0 93 rok

2016-05-02, 07:46

W moim aucie jest czujnik położenia wału Beru ten z takim szpikulcem. Czy zamiast tego czujnika może podpasować ten od nowszego EX taki cały plastykowy bez szpikulca ?

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: EX 4.0 93 rok

2016-05-03, 12:50

teoretycznie można ale: musisz ustawić czujnik w takiej samej odległości od koronki co stary szpikulec w starym jest do ustawienia wału na punkcie

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: EX 4.0 93 rok

2016-05-03, 14:47

hall przede wszystkim i nie słyszałem jeszcze żeby się cewka od stania popsuła
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

grzecht79
Posty: 13
Rejestracja: 2016-04-30, 08:07
Lokalizacja: Parczew
Model Explorera: EX 1 4.0 94r

Re: EX 4.0 93 rok

2016-05-05, 10:36

Podstawiłem drugą cewkę i dalej to samo. Po włączeniu zapłonu słychać jak pompa paliwa pompuje , ciśnienie na listwie jest tylko iskry mi brak.
Poszukam czujnika no chyba że ktoś z Was ma taki na handel?

grzecht79
Posty: 13
Rejestracja: 2016-04-30, 08:07
Lokalizacja: Parczew
Model Explorera: EX 1 4.0 94r

Re: EX 4.0 93 rok

2016-05-15, 10:16

Drugi czujnik wału niestety też nic nie pomógł i musze chyba poszukac jakiegos fachowca od explorerów w okolicy bo sam nic nie zdziałam.
A jak w tym potworze odczytać ewentualne błędy może to coś da?

Awatar użytkownika
Klubowicz Kamyk.
Klubowicz
Posty: 894
Rejestracja: 2012-12-21, 20:03
Lokalizacja: Zieleniewo /Wrocław
Model Explorera: Eddie Bauer 1996 OHV

Re: EX 4.0 93 rok

2016-05-15, 10:36

Może banalne ale bezpieczniki sprawdzone :D ? Zerknij jeszcze a wtyczkę od kompa. Jak przekręcasz na zapłon to kontrolki się zapalają ?
Ford explorer to jest to co tygryski lubią najbardziej.
Ale buggyego sam z bagienka wytargam :)

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: EX 4.0 93 rok

2016-05-15, 13:49

a kręci w ogóle?
jak nie kręci to wrzuć mu N i spróbuj odpalić.
tel. 606414212

grzecht79
Posty: 13
Rejestracja: 2016-04-30, 08:07
Lokalizacja: Parczew
Model Explorera: EX 1 4.0 94r

Re: EX 4.0 93 rok

2016-05-15, 20:10

Bezpieczniki są ok sprawdziłem wszystkie, kontrolki się zapalają, rozrusznik normalnie kręci.wszystko jest tylko iskry niestety nie ma.
Czy EX1 miały immo?

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: EX 4.0 93 rok

2016-05-15, 21:02

2-ki mają ale na pompe ;)

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: EX 4.0 93 rok

2016-05-15, 23:28

nie wiem czy miały,ale raczej nie,ja nie mam,a mam wczesną II,jak nie ma iskry to do sprawdzenia instalacja(może coś ją zjadło),czujnik rpm,cewka,kable-ale to już chyba sprawdziłeś,czy czujnik rpm miałeś taki sam i czy był sprawdzony tzn. pochodził z samochodu który odpalał,jedynka ma chyba kody błyskowe-poszukaj na forum,powinno coś tym być napisane.
no i zostaje jeszcze komputer do sprawdzenia.
tel. 606414212

grzecht79
Posty: 13
Rejestracja: 2016-04-30, 08:07
Lokalizacja: Parczew
Model Explorera: EX 1 4.0 94r

Re: EX 4.0 93 rok

2016-05-16, 07:24

No niestety czujnik kupiłem w ciemno :-/ . Najprościej byłoby podmienić czujnik ze sprawnego jeżdzącego auta ale nie mam nic takiego w okolicy.

Wróć do „WARSZTAT”