Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Tobal
Posty: 16
Rejestracja: 2016-03-20, 09:46
Lokalizacja: Włocławek
Model Explorera: II 1998r. 4.0 SOHC 205KM

Re: Migają kontrolki napędów, czasem.

2017-09-11, 21:59

Koledzy miałbym jeszcze kilka pytań do Was. Gdzie w Exsie II znajdują się przekaźniki szyb, sterownik szyb i przekaźnik sprzęgła przedniego napędu oraz czy ma ktoś może opis 7 przekaźników znajdujących się w skrzynce pod kolumną kierownicy?
Wciąż walczę z elektryką i póki co nic nie wskórałem, co prawda z doskoku bo ciężko z czasem. Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę, tym bardziej że z moim angielskim jest tak na dwa razy, oczywiście wspomagałem się translatorem dla pewności ale do sedna. Moduł GEM jak najbardziej steruje napędem 4x4 i wieloma innymi podzespołami ale patrząc po opisie wtyczek nie znalazłem tam pinów odpowiedzialnych za sterowanie szybami, zatem pytanie który moduł nimi steruje i gdzie on jest?

Awatar użytkownika
Klubowicz Kamyk.
Klubowicz
Posty: 894
Rejestracja: 2012-12-21, 20:03
Lokalizacja: Zieleniewo /Wrocław
Model Explorera: Eddie Bauer 1996 OHV

Re: Migają kontrolki napędów, czasem.

2017-09-11, 22:43

Steruje nimi Gem ;) Nie pamiętam pod jaką nazwą to jest opisane, zasila je napięciem i mierzy płynący prąd. Dowody proszę bardzo. Jeden z możliwych błędów Gem to błąd przekaźnika szyb. Po podłączeniu się do Gem mogę otworzyć i przymknąć okna ;). Tylko i wyłącznie on nimi zarządza, oczywiście pomijając kwestie czysto mechaniczne przekaźników i przełączników. Przekaźnika 4x4 masz w kabinie i bodajrze przy którymś nadkolu. Napisałem Ci gdzie znajdziesz dokładne schematy i opisy. Lektura na dobranoc. http://www.explorerforum.com/forums/ind ... ol.193667/ Coś słabo patrzysz tak na szybko zerknąłem na schematy wtyczek i jednym z pinów jest pin 7 na wtyczce C238, na bank jeszcze jakiś jest jak dokładniej posprawdzasz.
Ford explorer to jest to co tygryski lubią najbardziej.
Ale buggyego sam z bagienka wytargam :)

Tobal
Posty: 16
Rejestracja: 2016-03-20, 09:46
Lokalizacja: Włocławek
Model Explorera: II 1998r. 4.0 SOHC 205KM

Re: Migają kontrolki napędów, czasem.

2017-09-18, 19:17

Panowie po raz kolejny proszę o pomoc/sugestię. Być może odpowiedzi na moje pytania znajdują się na anglojęzycznych stronach ale nie znając języka i posługując się głównie translatorem ciężko cokolwiek znaleźć.
Pytania: Czy ktoś posiada może opis 7 przekaźników znajdujących się pod kolumną kierownicy. Pierwszy od lewej na górze odpowiedzialny jest za podświetlenie wnętrza i u mnie napięcie dochodzi do niego cały czas (cały czas jest załączony) natomiast nie wiem od czego są pozostałe. Czy ktoś orientuje się gdzie znajdują się przekaźniki albo sterownik od szyb? To co do tej pory ustaliłem to moduł GEM steruje tylko automatycznym otwarciem szyby kierowcy - po wciśnięciu opuszczania podtrzymuje przekaźnik (który nie wiem gdzie się znajduje) aby szyba automatycznie się opuściła, drugą funkcją modułu GEM odnośnie szyb jest to że przez 10 minut (ale tylko do momentu otwarcia drzwi) po wyłączeniu zapłonu podtrzymuje zasilanie szyb aby była możliwość ich otwarcia albo zamknięcia. I to wszystko co ma wspólnego z elektrycznymi szybami moduł GEM, więc gdzieś muszą być przekaźniki albo sterownik. Drążę temat gdyż chciałbym usunąć przyczynę awarii a nie tylko skutek czyli montaż dodatkowego uniwersalnego sterownika szyb.
Wczoraj sprawdziłem dokładnie instalację w drzwiach kierowcy i połączenie, nawet zdjąłem drzwi żeby mieć lepszy dostęp. Styki czyste, połączenie drożne - sprawdzałem przejścia z kabiny do drzwi i są ok. Na przewodzie dochodzącym do silniczka na którym wcześniej było zwarcie do masy jest teraz impetancja 12,5 mega ohma. Odpiąłem akumulator na noc i po podłączeniu rano udało mi się otworzyć i zamknąć szyberdach ale tylko raz, szyba żadna nie zadziałała.
Według instrukcji którą posiadam bezpiecznik od szyb znajduje się tylko w komorze silnika pod pozycją 4, jest on duży zielony 10 amperowy. Na tym samym bezpieczniku jest elektryczna regulacja siedzeń i co jest dziwne po jego wyjęciu siedzenia nadal działąją. Chciałbym uniknąć rozbebeszania połowy samochodu, rozcinania wiązek itp. i szukania metodą "po nitce do kłębka" tym bardziej, że auto użytkuję na codzień. Dziwi mnie jeszcze fakt, że za podgrzewanie tylniej szyby odpowiedzialnych jest kilka bezpieczników znajdujących się w kabinie, bynajmniej tak podaje opis którym dysponuję, co prawda podgrzewanie działa ale być moze opis bezpieczników mam niewłaściwy, choc wszystkie bezpieczniki są ok.
Panowie doradźcie.

Tobal
Posty: 16
Rejestracja: 2016-03-20, 09:46
Lokalizacja: Włocławek
Model Explorera: II 1998r. 4.0 SOHC 205KM

Re: Migają kontrolki napędów, czasem.

2017-10-07, 20:17

Po ponad tygodniu kopania i sprawdzania instalacji nareszcie sukces :alien: . Szyby, szyberdach i napędy w końcu działają. Przyczyną tego stanu rzeczy był przewód sterujący przekaźnikiem znajdującym się po prawej stronie przy nogach pasażera, za plastikową osłoną. Utlenił się on na odcinku ok 50cm, po zdjęciu koszulki-izolacji praktycznie rozpadł się w pył. Dodatkowo wymieniony przekaźnik i podstawka, ponieważ styki również były poutleniane. Ku przestrodze jeżeli ktoś będzie wymieniał owa podstawkę przekaźnika na taką, która ma diodę prostowniczą na zasilaniu to należ pamiętać aby tą diodę koniecznie wyciąć, gdyż będzie powodowała błędy i niewłaściwą pracę modułu GEM. Drugim winowajcą był przewód sterujący przekaźnikiem przedniej lewej szyby a dokładniej sterujący podtrzymaniem przekaźnika w celu jej automatycznego otwarcia, zgnił był cały czarny w środku. Pozostałe sprawdzane przewody instalacji wyglądają ok, więc dziwi mnie fakt, że akurat z tymi dwoma coś się zadziało, tym bardziej, że w środku auta sucho. Jak by tego było mało właśnie jakiś tydzień temu przestało działać zamykanie i to mnie w końcu zmotywowało i rozgrzebałem "pół auta". Jeśli chodzi o zamykanie typowa usterka Exa, czyli utleniło się i rozpadło połączenie różowo-żółtych przewodów nad tylnym lewym progiem, dodatkowo polutowałem pozostałe sprasowane połączenia w tym miejscu. Po tych zabiegach cała elektryka w pełni sprawna. P.S. pozostał mi sprawny moduł GEM o nr P1F87B-14B205-CC (nr nad kodem kreskowym TC170305B7), gdyby ktoś takiego potrzebował to służę pomocą.

Wróć do „WARSZTAT”