Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
kammaj
Posty: 180
Rejestracja: 2014-03-12, 08:43
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: II SOHC 2000r

Re: Zgasł w trakcie jazdy

2017-01-19, 10:18

A ja nadal sądzę że bardziej prawdopodobny jest jednak babol elektryczny niz mechaniczny...
Czy autor postu ma gazownie założoną? Jeśli ma, to niech spróbuje odpalić awaryjnie na gazie (w niektórych sterownikach jak stag czy lpg tech da się to wymusić)... Jeśli zapali, to wiemy że nie problem z iskrą ani nie z immo.
Co znaczy 'paliwo jest'?? W baku jest, czy sprawdzone na listwie że podczas kręcenia jest podawane?
Czy inna praca rozrusznika, to po prostu jego wolniejsze obroty, czy czuć wyraźnie że ma ciężej (jakies nowe nieznane dźwięki??)
Mam gazownię STAG ale nie próbowałem odpalać na gazie.
Co do benzyny To mechanik mówił, że wymienił świece bo te co były zalał.
Rozrusznik kręci wolniej ale równo. Mechanik nawet podał mi jakąś konkretną liczbę obrotów więc musiał to jakoś zmierzyć.
Co do elektryki to podczas ostatniej naprawy (mechanizm zmiany biegów w kolumnie) auto trochę postało u mechanika w oczekiwaniu ma części od Jankesa. Jak przyszły części to mechanik oznajmił że nie może odpalić auta bo aku rozładowane i jest jakieś zwarcie. Po podładowaniu aku zrobiła się dyskoteka świateł, migaczy itd. Podobno były zwarcia w wiązce pod kolumną kierowniczą i myślę że to mechanik przy demontażu nagrzebał.
Może to tm nadal tkwi problem.

Z ostatniej chwili... Silnik odpala ale zaraz gaśnie. Poszukiwania usterki w toku.

Prorok78
Posty: 97
Rejestracja: 2014-01-13, 19:02
Lokalizacja: Wrocław

Re: Zgasł w trakcie jazdy

2017-01-19, 11:09

Po 1 zmień mechanika :) Co to za tłumaczenie klientowi ze sie nie da odpalic bo sie aku rozładował ??:)
Po 2 jak miałeś grzebane w kolumnie i po tym zaczęły byc jaja z odpalaniem - to mechanika za kołnierz i do auta, niech z miernikiem i schematem przy tej kolumnie siedzi i sprawdza... Bo cos zaczynam czuć że tu problem będzie... Tam jest b dużo różnych kabelków z istotnymi sygnałami... Jak coś skopane jest to moga się takie cyrki dziać
„W życia wędrówce, na połowie czasu,
Straciwszy z oczu szlak nieomylnej drogi,
W głębi ciemnego znalazłem się lasu”
~ Dante Alighieri

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Zgasł w trakcie jazdy

2017-01-19, 11:20

to jeszcze raz sprawdzić czy ikonka kluczyka od immo nie wymruguje błędu...
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Prorok78
Posty: 97
Rejestracja: 2014-01-13, 19:02
Lokalizacja: Wrocław

Re: Zgasł w trakcie jazdy

2017-01-19, 11:45

Błąd PATS czyli immo, skutkowałby brakiem zasilania pompy paliwa. Iskra wtedy jest, rozrusznik kręci, ale nie ma paliwa podawanego... Dlatego tez da sie go oszukać i nawet z załączonym immo pojechać, pod warunkiem że auto ma gaz i awaryjnie na nim odpali :)
Tutaj, skoro odpala 'na chwile' to na bank nie będzie immo... Raczej druciarz coś skopał w wiązkach kolumny... Tam dużo nie trzeba żeby zwarcie zrobic lub żeby się wysunęły wsuwki przewodów z gniazd - czasem wystarczy zbyt gwałtownie opuścić kierownicę na regulacji i w magiczny sposób znika zapłon, stopy lub kierunki...
„W życia wędrówce, na połowie czasu,
Straciwszy z oczu szlak nieomylnej drogi,
W głębi ciemnego znalazłem się lasu”
~ Dante Alighieri

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Zgasł w trakcie jazdy

2017-01-19, 13:50

troszeczkę się pozwolę nie zgodzić nie widziałem bardziej ...eeeee.... przewodów i kostek niż te w ex. wsuwki nie mają prawa się wysuwać bo są dość mocno spięte kilkadziesiąt razy wymieniałem przełączniki zespolone a jeszcze więcej razy rozbierałem kolumne i raczej problemów nie był czasem jak ktoś kto grzebał poprzednio i urwał zatrzaski w kostkach to może właśnie gasnąć choć na pewno nie stop bo z tego co pamiętam jego obwód przez kolumne chyba nie idzie. Niemniej jednak powinno się to sprawdzić.

1. immo bardzo łatwo wykluczyć w rynience od strony kierowcy jest przewód różowy z czarnym paskiem trzeba się tam wpiąć i sprawdzić napięcie, po przekręceniu zapłonu powinno być 11,8-12,2 volta a potem spaść na ok 6V czuwanie pompy z tego co pamiętam na złym kluczu nie powinna się załączyć a cały czas będzie miała 6V, jeśli nie ma immo w baku powinna też pójść na "krótko"
2. ciśnienie na cylindrach chociaż po jednym na stronę jeśli mechanikowi tak sprawnie poszło wykręcenie świec nie powinno być problemu
3. lewe powietrze pierw posłuchać a potem opryskać czyścikiem na bazie benzyny
4.tester podciśnienia Vacacum i sprawdzenie czy np nie przepaliło albo nie odpiął się jakiś z przewodów
5. ciśnienie na listwie paliwowej
6. jeśli występuje zawór zwrotny na listwie lub w pompie

poza 3i4 pkt. resztę można sprawdzić forscanem i zaoszczędzić kupę czasu :D
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Prorok78
Posty: 97
Rejestracja: 2014-01-13, 19:02
Lokalizacja: Wrocław

Re: Zgasł w trakcie jazdy

2017-01-19, 15:09

Stop idzie przez kolumnę podobnie jak zapłon i pierdylion innych :)
To auto hamerykańskie i w orginale jak skręcasz, to właśnie z tyłu mruga stopami :) - Żeby mogło, to sygnał stop idzie przez kolumnę i przełącznik wielofunkcyjny - wiem bo niedawno pisałem z tego doktorat w Navi... Każde forum zza oceanu Ci to powie - nie działa zapłon, kierunki z tyłu lub stopy - rozkręcasz kolumne :) Kabelki lubia się wysunąć bezpośrednio z kostek - kostka niby siedzi, wszystko wygląda ok, ale w kostce styku nie ma bo sie kabelek był wysunął o 2 mm :)
Co do reszty się zgodzę :) - nie wiem tylko jak forscanem sprawdzić kompresję...:)
„W życia wędrówce, na połowie czasu,
Straciwszy z oczu szlak nieomylnej drogi,
W głębi ciemnego znalazłem się lasu”
~ Dante Alighieri

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Zgasł w trakcie jazdy

2017-01-19, 15:35

EXII były w wersji na europę i żadne stopy nie mrugały :) i forum zza oceanu nawet o tym nie wie :P
ba, były nawet w polskiej sieci dilerskiej sprzedawane oficjalnie.

I zgodzę się (o zgrozo :D ) z borisem, nie wiem czy miałeś okazję rozbierać wiązki exowe, ale czasem wręcz chciałem wyrwać kable z kostki i siłowo też nie szło, to jedna z niewielu rzeczy, które w tym aucie są naprawde solidnie zrobione :D
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Zgasł w trakcie jazdy

2017-01-19, 16:13

Chyba czytam fora nie zza tego oceanu Explorer II we wszystkich wersjach miał oddzielny stop na dwu włuknowej żarówce razem z postojem i to pomarańczowy, w kolumnie jest standardowa wiązka do przełącznika zespolonego 2 kostki, wiązka poduszki 5 kabelków w jeden podwójny do od off i zasilanie stacyjki, w wielu ex jak nie we wszystkich stopy działają na wyłączonym silniku zapłonie radiu klimatyzacji i wszystkim innym co się da wyłączyć

Radziu dziś będę pił :D
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Awatar użytkownika
kammaj
Posty: 180
Rejestracja: 2014-03-12, 08:43
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: II SOHC 2000r

Re: Zgasł w trakcie jazdy

2017-01-20, 08:24

Z ostatniej chwili.. na jednej głowicy jest niższe ciśnienie.. chyba idzie najgorsze :-(

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Zgasł w trakcie jazdy

2017-01-20, 08:27

Jakie wartości wskazań?
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Zgasł w trakcie jazdy

2017-01-20, 08:49

podaj wartości pomiaru stawiam że na prawej będzie mniej e o ile ?
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Awatar użytkownika
kammaj
Posty: 180
Rejestracja: 2014-03-12, 08:43
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: II SOHC 2000r

Re: Zgasł w trakcie jazdy

2017-01-20, 09:09

Nie znam wartości bo nie pytałem (mi to nic nie powie) a nie chcę co chwilę dzwonić i zawracać dupę. Ale zapytam.

Awatar użytkownika
kammaj
Posty: 180
Rejestracja: 2014-03-12, 08:43
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: II SOHC 2000r

Re: Zgasł w trakcie jazdy

2017-01-25, 14:36

Niestety potwierdziło się najgorsze. Serce mu pękło... :-(

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Zgasł w trakcie jazdy

2017-01-25, 14:43

Kupuj silnik Mustanga, chyba że będziesz zwłoki reanimował.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
kammaj
Posty: 180
Rejestracja: 2014-03-12, 08:43
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: II SOHC 2000r

Re: Zgasł w trakcie jazdy

2017-01-25, 14:50

Zwłok się nie opłaca ale i używka z wymianą też będzie słono kosztować. Jadę właśnie do mechanika.

Wróć do „WARSZTAT”