Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
michaltbg
Posty: 12
Rejestracja: 2015-04-24, 08:39
Lokalizacja: tarnobrzeg
Model Explorera: EX1 i U2 SOHC

dyfer z ex1 z e-locker do U2 SOHC

2017-06-13, 11:53

CZesc Wam,

Zakupiłem ostatnio EX2 SOHC, bo poprzednika prawie zajeździłem (jest na olx - szukać ex1 z tarnobrzega)

Nowy ex2 SOHC ma problem z dyrencjałem (stracił olej, wydaje dziwne dźwięki na niskuich częstotliwościach) a stary nie więc zamierzam przełożyć dyferencjały pomiędzy moimi samochodami. Garść info: ex1 ma 31 frezowy diff z blokadą eaton e-locker (s629E 3L73 8.8 4E06), zaś diff z nowego ex ma dyferencjał z onaczeniami (8627a 3L73 88 9l06). W związku z tym ma pytania:
1) czy będzie pasowało
2) czy mój diff z SOHC ma 31 zębów
3) czy bedą pasowały półosie z SOHC do zmienionego diffa
4) czy do operacji potrzeboję jakiś specjalistycznych narzędzi i tajemnej wiedzy?
5) czy sobie poradze w warunkach przydomowych jeżeli poradziłem sobie z wymianą uszczelniaczy półosi w ex1, do której musiałem rozebrać sporo dyferencjału czy raczej muszę do mechanika (żadnemu nie ufam)
6) czy wymianiać profilaktycznie łożyska czy jak są ok to zostawić (uszczelnienia wymienię profilaktycznie)
7) jakieś inne porady, biorąc pod uwagę, że mam na półce komplet nowych tarczek do LSD do F8.8 ? (kupiłem kiedyś do ex1, ale jak otworzyłem diff żeby wymienić to się okazało, że mam eaton e-locker)


pozdr

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: dyfer z ex1 z e-locker do U2 SOHC

2017-06-13, 11:58

czy raczej muszę do mechanika (żadnemu nie ufam)
jak mechanikowi nie ufasz to komu?
a co będzie jak mechanik udzieli odpowiedzi?
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

michaltbg
Posty: 12
Rejestracja: 2015-04-24, 08:39
Lokalizacja: tarnobrzeg
Model Explorera: EX1 i U2 SOHC

Re: dyfer z ex1 z e-locker do U2 SOHC

2017-06-13, 12:28

czy raczej muszę do mechanika (żadnemu nie ufam)
jak mechanikowi nie ufasz to komu?
a co będzie jak mechanik udzieli odpowiedzi?

Powiedzmy, że ufam żonie. Nietrafione porady (niezależnie czy mechanik czy nie) zostaną na forum szybko zwryfikowane.

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: dyfer z ex1 z e-locker do U2 SOHC

2017-06-13, 16:36

skoro zadajesz pytanie ( trochę dziwne ) :) to ci odpowiem nie udźwigniesz tematu , potrzebna jest wiedza i narzędzia jeżeli chcesz przekładać kosz to warto to zrobić z atakiem , później konieczne jest dystansowanie u fachmana koszt takiej zabawy to między 1500/2000 zł plus graty myśle że w 3000zł się zmieścisz ;)

albricht
Posty: 885
Rejestracja: 2010-09-03, 21:33
Lokalizacja: Wa-wa
Model Explorera: Jeep

Re: dyfer z ex1 z e-locker do U2 SOHC

2017-06-13, 21:04

A ja dopowiem resztę nie warto jest przekładać używek bo i tak będzie wyło. Jeśli chcesz się tak bawić to nowy atak i talerz.
Exploiler I 93r całe szczęście się wyleczyłem
Jeep Grand Cherokee 5,2
Honda Accord 2,7l wersja USA
Masz problem z EX dzwoń śmiało 505 673 189
We wsi gadają że specjalista od ASB
Pier..... mam już dosyć explorerów nie naprawiam.

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: dyfer z ex1 z e-locker do U2 SOHC

2017-06-13, 22:26

i znajdź tu teraz fachmana co umie mosty ustawiać,tak żeby przeżył chociaż 1000 km,powoli wymierający gatunek :(
tel. 606414212

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: dyfer z ex1 z e-locker do U2 SOHC

2017-06-13, 23:03

Ja ustawiam, ale jestem wymierający :-D
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: dyfer z ex1 z e-locker do U2 SOHC

2017-06-14, 08:18

dobrze że nie umierający :)
tel. 606414212

michaltbg
Posty: 12
Rejestracja: 2015-04-24, 08:39
Lokalizacja: tarnobrzeg
Model Explorera: EX1 i U2 SOHC

Re: dyfer z ex1 z e-locker do U2 SOHC

2017-06-14, 09:29

później konieczne jest dystansowanie u fachmana koszt takiej zabawy to między 1500/2000 zł plus graty myśle że w 3000zł się zmieścisz ;)
Ok. Właśnie dlatego pytam na forum.

W takim razie mam inne pytanie. Jakbym chciał przerzucić cały most pomiędzy ex1 a sohc, to czy będę miał jakiś duży problem żeby zamienić bębny na tarcze? (znalazłem w historii wątek EX I wymiana bębnów hamulcowych na tarcze, ale tam nie było odpowiedzi) Chodzi mi o to czy już na tych dwu mostach jest już komplet elementów, żeby to zrobić i tylko bawić się w puzle , czy trzeba coś spawać/przerabiać ?

pozdr

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: dyfer z ex1 z e-locker do U2 SOHC

2017-06-14, 20:16

chyba trzeba by przespawać całe mocowanie "tarczy kotwicznej " w jedynkach to przerabiali zmianą mostu z jedynki ale możesz zostawić bębny wtedy plug&play

Wróć do „WARSZTAT”