Strona 1 z 1

dyfer z ex1 z e-locker do U2 SOHC

: 2017-06-13, 11:53
autor: michaltbg
CZesc Wam,

Zakupiłem ostatnio EX2 SOHC, bo poprzednika prawie zajeździłem (jest na olx - szukać ex1 z tarnobrzega)

Nowy ex2 SOHC ma problem z dyrencjałem (stracił olej, wydaje dziwne dźwięki na niskuich częstotliwościach) a stary nie więc zamierzam przełożyć dyferencjały pomiędzy moimi samochodami. Garść info: ex1 ma 31 frezowy diff z blokadą eaton e-locker (s629E 3L73 8.8 4E06), zaś diff z nowego ex ma dyferencjał z onaczeniami (8627a 3L73 88 9l06). W związku z tym ma pytania:
1) czy będzie pasowało
2) czy mój diff z SOHC ma 31 zębów
3) czy bedą pasowały półosie z SOHC do zmienionego diffa
4) czy do operacji potrzeboję jakiś specjalistycznych narzędzi i tajemnej wiedzy?
5) czy sobie poradze w warunkach przydomowych jeżeli poradziłem sobie z wymianą uszczelniaczy półosi w ex1, do której musiałem rozebrać sporo dyferencjału czy raczej muszę do mechanika (żadnemu nie ufam)
6) czy wymianiać profilaktycznie łożyska czy jak są ok to zostawić (uszczelnienia wymienię profilaktycznie)
7) jakieś inne porady, biorąc pod uwagę, że mam na półce komplet nowych tarczek do LSD do F8.8 ? (kupiłem kiedyś do ex1, ale jak otworzyłem diff żeby wymienić to się okazało, że mam eaton e-locker)


pozdr

Re: dyfer z ex1 z e-locker do U2 SOHC

: 2017-06-13, 11:58
autor: MirEx68
czy raczej muszę do mechanika (żadnemu nie ufam)
jak mechanikowi nie ufasz to komu?
a co będzie jak mechanik udzieli odpowiedzi?

Re: dyfer z ex1 z e-locker do U2 SOHC

: 2017-06-13, 12:28
autor: michaltbg
czy raczej muszę do mechanika (żadnemu nie ufam)
jak mechanikowi nie ufasz to komu?
a co będzie jak mechanik udzieli odpowiedzi?

Powiedzmy, że ufam żonie. Nietrafione porady (niezależnie czy mechanik czy nie) zostaną na forum szybko zwryfikowane.

Re: dyfer z ex1 z e-locker do U2 SOHC

: 2017-06-13, 16:36
autor: Kojot
skoro zadajesz pytanie ( trochę dziwne ) :) to ci odpowiem nie udźwigniesz tematu , potrzebna jest wiedza i narzędzia jeżeli chcesz przekładać kosz to warto to zrobić z atakiem , później konieczne jest dystansowanie u fachmana koszt takiej zabawy to między 1500/2000 zł plus graty myśle że w 3000zł się zmieścisz ;)

Re: dyfer z ex1 z e-locker do U2 SOHC

: 2017-06-13, 21:04
autor: albricht
A ja dopowiem resztę nie warto jest przekładać używek bo i tak będzie wyło. Jeśli chcesz się tak bawić to nowy atak i talerz.

Re: dyfer z ex1 z e-locker do U2 SOHC

: 2017-06-13, 22:26
autor: karolb863
i znajdź tu teraz fachmana co umie mosty ustawiać,tak żeby przeżył chociaż 1000 km,powoli wymierający gatunek :(

Re: dyfer z ex1 z e-locker do U2 SOHC

: 2017-06-13, 23:03
autor: MirEx68
Ja ustawiam, ale jestem wymierający :-D

Re: dyfer z ex1 z e-locker do U2 SOHC

: 2017-06-14, 08:18
autor: karolb863
dobrze że nie umierający :)

Re: dyfer z ex1 z e-locker do U2 SOHC

: 2017-06-14, 09:29
autor: michaltbg
później konieczne jest dystansowanie u fachmana koszt takiej zabawy to między 1500/2000 zł plus graty myśle że w 3000zł się zmieścisz ;)
Ok. Właśnie dlatego pytam na forum.

W takim razie mam inne pytanie. Jakbym chciał przerzucić cały most pomiędzy ex1 a sohc, to czy będę miał jakiś duży problem żeby zamienić bębny na tarcze? (znalazłem w historii wątek EX I wymiana bębnów hamulcowych na tarcze, ale tam nie było odpowiedzi) Chodzi mi o to czy już na tych dwu mostach jest już komplet elementów, żeby to zrobić i tylko bawić się w puzle , czy trzeba coś spawać/przerabiać ?

pozdr

Re: dyfer z ex1 z e-locker do U2 SOHC

: 2017-06-14, 20:16
autor: Kojot
chyba trzeba by przespawać całe mocowanie "tarczy kotwicznej " w jedynkach to przerabiali zmianą mostu z jedynki ale możesz zostawić bębny wtedy plug&play