Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
thetmanczyk
Posty: 2
Rejestracja: 2018-04-01, 17:10
Lokalizacja: śląsk
Model Explorera: EX II 2003 Sport

Rozdzielenie budy i ramy

2018-04-02, 11:45

Witam

Panowie mam Ex Sport z 2003 roku i chce go poddać całkowitej renowacji.
Póki co udało mi się pomalować go całego w kolor matowy zachowując oryginalne kolory - czarna buda i szare elementy plastikowe karoserii.
Lakier to Rapid w delikatnym baranku.
Na dzień dzisiejszy mama wyciągnięte wszystko z wnętrza auta łącznie z częściowym rozebraniem deski.
Fotele tył i przód idą do renowacji u tapicera to samo tyczy się kierownicy i podłokietnika.
Wszystkie plastiki zostaną wyczyszczone, poszpachlowane i pomalowane lakierem BOLL do plastiku.
Wykonałem już naprawę instalacji elektrycznej w środku ( poprzedni właściciel wykonał przeróbki na skrętkę bez lutowania - zgroza)

Od środy chcę zabrać się za demontaż budy a dokładniej do rozdzielenia jej od ramy, bez wyciągania silnika.
Mam sporo dziwnych wycieków w silniku. Poci mi się coś ponad skrzynią biegów, kapie mi z przodu po lewe i prawej stronie. Niestety w tym gąszczu oprzyrządowania i kabli nie jestem w stanie dojść do tego co to jest..
Wydaje mi się że ściągnięcie budy da mi dostęp do silnika i do całego zawieszenia wraz układem hamulcowym itp.
Chcę wszystko zrobić na TipTop aby pocieszyć się Ex przez lata.
Chcę wypiaskować ramę i zabezpieczyć ją antykorozyjnie. Lift 2" jest już zrobiony, udało mi się wymienić amortyzatory tył i przód RANCHO - przód regulowana twardość. Wieszaki z tyłu na resorach też są zamontowane. Przód podniosłem na drążkach skrętnych.
Dodatkowo chcę wymienić wszystkie tuleje z tyłu - resory .Przednie chcę albo wymienić albo kupić zupełnie nowe wahacze górne i dolne.

Proszę o informację jak wygląda dostępność części i czy w ogóle warto zdjąć budę.
Część elementów udało mi się kupić zarówno w Polsce jak i USA (eBay). Nie za bardzo mogę znaleźć tuleje do resorów. nie wiem też jak z uszczelnieniami silnika i osprzętu bo póki co nie wiem co jest nie tak.
Załączniki
IMG_5606.JPG
IMG_2543.JPG
IMG_3333.JPG
IMG_0537.JPG

Wróć do „WARSZTAT”