Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Nothingam
Posty: 5
Rejestracja: 2018-05-12, 21:45
Lokalizacja: Zabrze
Model Explorera: Explorer II 1998r. 4.0v6 Automat.

Pare pytań Ex II 4.0v6 1998r. Skrzynia, silnik, obroty.

2018-05-26, 23:20

Witam.
Mam od paru dni mam Exa II i powoli doprowadzam go do lepszego stanu, w związku z tym mam pare pytań na które nie znalazłem odpowiedzi na forum.

1. Jakie obroty powinien mieć na biegu jałowym, w sterowniku LPG pokazuje 600 i czasami przydusi go na 500, wskazówka lekko powyżej kreski jak jest na 600, Już dwa razy zdarzyło mi się że zgasł przy przerzucaniu z D na R i dziś z R na D. Czyściłem krokowca i troche przepustnice, odrobine się polepszyło ale raczej to nie to i mam zamiar regulować przepustnice.

2. Mam wyciek z ataku na przednim dyfrze, czy ktoś może podać jaki uszczelniacz tam przychodzi i jakie niespodzianki przy wymianie ? Oraz lokalizacje korka wlewowego bo raczej musze uzupełnić. Jaki olej ? Czy atak się ustawia, jest tam tulejka rozprężna ?

3. Jeżeli zrobie zdjęcie miski olejowej skrzyni będzie w stanie ktoś powiedzieć mi jaki przychodzi do niej filtr i jaki olej ? Jest wyciek i olej nadaje się do wymiany, zapach wporządku ale kolor już nie za bardzo, pozatym na zimnym skrzynia jedzie bardzo fajnie a jak się zagrzeje to jakby słabiej, nie uślizguje ale nie ciągnie tak jak na zimnym przy powolnym rozpędzaniu. Dodam ze ostatni bieg zapina powyżej 80km/h a przy 100 km/h ma około 2050 obr/min.

4. To że po puszczeniu hamulca auto tylko troszke powinno się toczyć i na skręconych kołach nie powinno ruszyc już doczytałem ale dziś stałem pod górkę i po puszczeniu hamulca stoczył się do tyłu, później zatrzymałem sie pod mniejszą górke i nie stoczył się, czy nie powinien czasami trzymać cały czas ? Poziom oleju jest wporządku.

Dzięki za przeczytanie i liczę na pomoc :)

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4528
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Pare pytań Ex II 4.0v6 1998r. Skrzynia, silnik, obroty.

2018-05-27, 18:58

pkt.1 600/750 obr. wymień krokowca nie dotykaj przepustnicy !
pkt.2 tak jest tulejka jak robiłeś to kiedy kolwiek dasz rade śpiewająco a nakrętke też sie wymienia
pkt3. potrzebujesz filtr do skrzyni 5r55e lub a4lde są takie same generalnie 5 bieg dobrze zapina ;)
pkt.4 czasami tak jest przy skrzyni z dużym przebiegiem jak dobrze pamiętam to za to odpowiada jednokierunek w sprzęgle jeżeli sie myle niech ktos poprawi ;) nie przejmuj sie tym jeździj jak sie skończy to będziesz wtedy sie martwił ;)

Nothingam
Posty: 5
Rejestracja: 2018-05-12, 21:45
Lokalizacja: Zabrze
Model Explorera: Explorer II 1998r. 4.0v6 Automat.

Re: Pare pytań Ex II 4.0v6 1998r. Skrzynia, silnik, obroty.

2018-05-27, 19:09

Dzięki za info :)
Czyli ten filtr będzie pasował ?
https://e-katalog.intercars.com.pl/#/pr ... iegow.html
Ok więc z obrotami narazie nie ruszam bo faktycznie może wyjść cyrk.
Jeżlei w ataku jest tulejka to dam rade :)

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2853
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Pare pytań Ex II 4.0v6 1998r. Skrzynia, silnik, obroty.

2018-05-28, 12:19

Ten filterek pasuje. Z obrotami może też być taka sytuacja że gazownicy coś pokręcili na przepustnicy bo gaz nie chciał chodzić. kabelek i warto sprawdzić usrtawienia
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Nothingam
Posty: 5
Rejestracja: 2018-05-12, 21:45
Lokalizacja: Zabrze
Model Explorera: Explorer II 1998r. 4.0v6 Automat.

Re: Pare pytań Ex II 4.0v6 1998r. Skrzynia, silnik, obroty.

2018-05-31, 21:04

Gaz już regulowałem bo była agonia. Pod kompa jak podpinałem to mam tylko wartość w % otwarcia przepustnicy a nie pokazuje mi ile V. Reszta parametrów w normie i nawet korekty długoterminowe wychodzą blisko 0. Musze ogarnąć te obroty bo zdecydowanie za nisko, przy włączonej klimie i przełączaniu z Dna R potrafi spaść poniżej kreski środka.
Aha i chciałbym jeszcze zapytać bo czasami po wrzuceniu R nie wskakuje odrazu, ma małe opóźnienie, na wstecznym normalnie jedzie, czasami czuć ze zapnie odrazu a czasami musi pomyśleć.

Wróć do „WARSZTAT”