Marian,
skąd Ty bierzesz te wszystkie pomysły? Skąd bierzesz te zdjęcia? Życia nie masz? Masz na drugie BAZA DANYCH?
No, ale dobrze że jesteś
Jash
nie niena 100 % nie jestem pewien akurat w tym modelu,ale motocyklach wentylator jest za chłodnicą a ty musisz mieć taki który jest montowany przed.będzie chodził w drugą stronę,a jak podłączysz odwrotnie przewody to ruszy w drugą stronę ale konstrukcja śmigła przy odwrotnym podłączeniu da marny efekt.
A czemu akurat to ci się nie widzi?? Przecież tak w zasadzie główna chłodnica to też woda z olejem (ATF ), i zresztą to rozwiązanie ma pewne zalety (bo woda ma stabilizowaną temperaturę, a powietrze nawiewane ma od -30 do +40, dwa, wodna działa w obie strony, najpierw dogrzewa olej, potem go chłodzi), jedyne co nieznane to wydajność tego co założyłem od 2.9, bo powietrzną można sobie policzyć i dobrać samemu; ale ufam że coś to daje, bo np. w 2.9 OHV nikt nie słyszał o przegrzewaniu czy 140 stopniach. Co do np. trwałości, to też nie jest jakoś źle, na kilkadziesiąt znajomych Scorpio OHV (kilkunastoletnich!) nikomu taka chłodniczka nie puściła, ani na zewnątrz, ani woda-olej. Ja miałem pewne obawy bardziej o przepływ oleju, czy nie zmniejszy w 4.0, ale jak zobaczyłem wielkość kanałów w tym kolanku w Explo, to mi obawy przeszły.Boni,
a jakoś tak mi się ta woda z olejem nie widzi
olej i tak sie wczesniej zagrzewa jak woda takze to dogrzewanie oleju nie bedzie funkcjonowalo (raczej odwrotnie)to rozwiązanie ma pewne zalety (bo woda ma stabilizowaną temperaturę, a powietrze nawiewane ma od -30 do +40, dwa, wodna działa w obie strony, najpierw dogrzewa olej, potem go chłodzi)
Ja wolę rozwiązania jak najprostsze co do obciążania i gotowania wody, to generalnie nie obawiałbym się, bo główna chłodnica jest praktycznie taka sama w aplikacjach ponad 200KM (2.9 Cosworth czy nowsze 4.0) więc przegrzewanie w OHV jest możliwe tylko z powodu usterki czy zamulenia układu, a nie z powodu dołożenia malutkiej chłodnicy itp. Ale oczywiście - róbta co chceta na pewno powietrzna może mieć dużo większą wydajność, bo i miejsca w Explo jest, więc powierzchnia jest, i delta T jest lepsze.ale nie chce dodatkowo obciazac ukladu wodnego
(nie mam czujnika temp. wody i trudno okreslic o ile podskoczy temp.
i ile bedzie trwalo zanim temp. zejdzie na normal)
wole jednak ten system z chlodnica na zewnatrz,
ale oczywiscie sterowane przez termostat
ktory zadziala jak tylko olej osiagnie ~84°C