witajcie,
jak juz w poprzednim temacie napisalem nurtuje mnie temp. oleju w silniku,
moj explorer nie ma chlodnicy oleju (nie wiem jak u innych)
i to mnie przeraza bo mam stala temperature oleju 100-110°C
chce uzyskac 80° (przy normalnej jezdzie) zeby miec rezerwe
jak trzeba bedzie depnac albo jak bedzie bardzo goraco na dworze
dumalem, liczylem, szukalem i w koncu doszedlem ze
jedynym rozwiazaniem jest chlodnica oleju H-20 albo nawet H-30
(współczynnik chlodzenia czyli minus 20°/30°)
mierzy sie to powierzchnia chlodzenia, pojemnoscia chlodnicy, szybkoscia przeplywu itd....
nie bede was tu zanudzal teoria.....
w koncu znalazlem taka chlodnice
w www.racimex.de
Artikel Nr. 50054
maja tez specjalny adapter pod filtr oleju
jest on z termostatem (SUPER) no zeby silnik na poczatku nie chodzil na zimnym oleju
a jak osiagnie >80° to otwiera obieg przez chlodnice
jesli chodzi i chlodnice oleju ASB to pozostaje mi tylko wentylator i czujnik
nie chce zakladac wiekszej bo bedzie nonstop chodzil na zimnym oleju
a tak jak uzyska np. 70° to wlaczy sie wentylator
mysle ze bedzie to dobre np. w gorach czy miescie gdzie szybkosc jest mala
a co za tym idzie gorsze chlodzenie
Pytanie:
motal juz ktos cos takiego?
a moze w PL sa te teile tansze?