Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.

Lift 2"

Moderatorzy: starwind, resetx, Hubi

Awatar użytkownika
dyfrend
Posty: 700
Rejestracja: 2011-02-14, 23:38
Lokalizacja: polska
Model Explorera: II EB V6 po SWAPe V8, convert BW4406

Re: Lift 2"

2012-03-12, 19:07

Pewnie, że jadę. Właśnie siedzę i żeźbie zaległe tematy między innymi tylną zawieche, czyli SPOA.Chwile wcześniej zamontowałem wskaźnik temperatury olej i przy okazji wymieniłem w skrzyni i reduktoże, jeszcze tylko piasta i będzie OK :-D . A z relacji uczestników poprzedniego "Powitania..." Wiem, że będzie ZACNIE. Jedziesz sam? w jakiej klasie starujesz?
500 114 608 jak moge to Pomoge;)

kilcio
Posty: 42
Rejestracja: 2011-10-28, 18:54
Lokalizacja: Szczecin

Re: Lift 2"

2012-03-12, 22:20

Jade sam i jak na pierwszy raz postanowilem zobaczyc z czym to sie je i jade w turystyku. W sumie to dopiero zaczynam swoja przygode z off roadem takze jeszcze wszystko przede mna. To widze ze Ty konkretnie działasz... SPOA hmmmm.... Duzo roboty z tym? Bo w sumie przełożenie resorów to żaden problem tylko co z reszta? Pewnie wał bedzie za krotki? Na takie motanie to pewnie w wyczynie startujesz? Musze poogladac Twoje autko, tez myslalem nad przełożeniem mostu. Narazie wymieniłem wieszaki, tokarz robi mi podkładki na przód, także pojutrze zamontuje je i narazie tak lekkko wyliftowanym autkiem wystartuje.

Awatar użytkownika
dyfrend
Posty: 700
Rejestracja: 2011-02-14, 23:38
Lokalizacja: polska
Model Explorera: II EB V6 po SWAPe V8, convert BW4406

Re: Lift 2"

2012-03-12, 22:34

Spoko ja w wyczynie lece. Traska raczej śię pokrywa więc razem możemy cisnąć. Nie do końca z tym SPOA, z tego co poczytałemto na mój rozum to całkiem proste. A jedyna ingerencja to podstawy resorów trza wspawać i przewód hamulcowy przedłużyć. wału się w "longach" nie rusza. Dziś zaczołem działać kupiłem ceownik i przygotowałem. Wyczyściłem most jutro wspawam I przeżuce resory czyli na upartego jeden syty dzień roboty. Opnki już masz?
500 114 608 jak moge to Pomoge;)

kilcio
Posty: 42
Rejestracja: 2011-10-28, 18:54
Lokalizacja: Szczecin

Re: Lift 2"

2012-03-12, 23:05

no mam porzadne MT ki. Podstawe resoru to mowisz ten niewielki element, ktory jest na moście, w który wchodzi śruba ta co skreca resor na srodku? To ja bym to odciął fleksem i przyspawał u góry. Pozostaje jeszcze blacha która jest pod spodem resoru do której jest przykrecony amor, pójdzie wyżej i bedzie potrzebny krótszy amor bo bedzie dobijał na maxa. Aha no a co do wału to bedzie pracował pod innym kątem no ale to chyba mu nie zaszkodzi.
Ostatnio zmieniony 2012-03-12, 23:12 przez kilcio, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
dyfrend
Posty: 700
Rejestracja: 2011-02-14, 23:38
Lokalizacja: polska
Model Explorera: II EB V6 po SWAPe V8, convert BW4406

Re: Lift 2"

2012-03-13, 08:19

Ja w spawam nową podstawe starą zostawiam, mocowanie amora, po odcięciu z tej blachy przenoszę w miejsce stabilizatora. Amorki kupiłem od Jankesa do liftu, 4’’ więc będzie idealnie wszystko pasować. Dzisiaj będę robił to porobię fotki i wieczorkiem wrzucę.
500 114 608 jak moge to Pomoge;)

kilcio
Posty: 42
Rejestracja: 2011-10-28, 18:54
Lokalizacja: Szczecin

Re: Lift 2"

2012-03-13, 08:24

ok, no a jak z przodem?
Ostatnio zmieniony 2012-03-13, 08:25 przez kilcio, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 4573
Rejestracja: 2007-10-19, 15:54
Lokalizacja: Bydgoszcz/Lisi Ogon
Kontakt: Strona WWW

Re: Lift 2"

2012-03-13, 09:45

bedzie pracował pod innym kątem no ale to chyba mu nie zaszkodzi.
Trochę szybciej zużyją się krzyżaki ;-)
smartpar.pl

Awatar użytkownika
dyfrend
Posty: 700
Rejestracja: 2011-02-14, 23:38
Lokalizacja: polska
Model Explorera: II EB V6 po SWAPe V8, convert BW4406

Re: Lift 2"

2012-03-13, 15:53

skończone.tył poszedł w kosmos, nie spodziewałem się takiej rużnicy.nowe mocowania są troche przesunięte także kąt wał-grucha został zminimalizowany.Myślę że tragedi nie będzie z krzyzakami.teraz musze przód ogarnąć. Napewno drążki do wymiany bo moje juz troszke klapnięte.Lec to na spokojnie. Wieczorkirm fotki puszcze.
500 114 608 jak moge to Pomoge;)

Awatar użytkownika
dyfrend
Posty: 700
Rejestracja: 2011-02-14, 23:38
Lokalizacja: polska
Model Explorera: II EB V6 po SWAPe V8, convert BW4406

fotki SPOA

2012-03-13, 17:28

Obiecane fotki. Jak widać most nie został zdemontowany? Cały system został rozmontowany, czyli: Zdjety amortyzator dolne mocowanie, następnie demontaż mocowania resora. Spasowanie, przyłapanie jeszcze raz sprawdzenie poziomu i kontów. Spawanie ostateczne. W spawanie wspornika amortyzatora, po uprzednim odcięciu od blachy. Ja złożyłem z amorem, przypasowałem do wspornika stabilizatora i wspawałem. Ostatnim elementem było zdjęcie resora i przeniesienie. Musiałem (chciałem raczej) zdjąć lift wieszaka. Więc sam resor jest na fabrycznym mocowaniu, skręcenie w całość koło i następna strona start o 10 koniec po 14 :mrgreen: I można się cieszyć mostem który nie działa jak pług...
Załączniki
boczek.jpg
boczek.jpg (104.06 KiB) Przejrzano 4326 razy
widok calosc.jpg
widok calosc.jpg (71.76 KiB) Przejrzano 4326 razy
widok1.jpg
widok1.jpg (73.82 KiB) Przejrzano 4326 razy
wspawanie.jpg
wspawanie.jpg (79.22 KiB) Przejrzano 4326 razy
spasowanie.jpg
spasowanie.jpg (90.49 KiB) Przejrzano 4326 razy
podstawa.jpg
podstawa.jpg (75.66 KiB) Przejrzano 4326 razy

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Lift 2"

2012-03-13, 18:26

I można się cieszyć mostem który nie działa jak pług...
przecież most masz nadal na tej samej wysokości ;D ;P

Awatar użytkownika
dyfrend
Posty: 700
Rejestracja: 2011-02-14, 23:38
Lokalizacja: polska
Model Explorera: II EB V6 po SWAPe V8, convert BW4406

Re: Lift 2"

2012-03-13, 19:19

tak ale nie ma już"gdzetów" które działają jak zbieraki czyli resor i mocowanie. U mnie zawsze dużo gnoju było na tych elementach :-P a teraz jak jak na sankach będzie szło :mrgreen: test juz w sobote :mrgreen: :mrgreen:
500 114 608 jak moge to Pomoge;)

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Lift 2"

2012-03-13, 19:26

:thumleft: :thumleft: :thumright: :thumright:

Awatar użytkownika
Damian
Posty: 709
Rejestracja: 2010-10-23, 03:49
Lokalizacja: Piła

Re: Lift 2"

2012-03-13, 19:34

Niby tak, ale przeważnie caly syf i tak zgarnia nam z przodu belka IFSu :)

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Lift 2"

2012-03-13, 19:50

i nisko powieszony zbiornik paliwa :) który daje piękną powierzchnię przyssającą :D
jak dłubałem swojego, bez zbiornika paliwa to auto miało dopiero rozsądny prześwit - nawet przy swoim pługowatym IFS-ie na przodzie.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

kilcio
Posty: 42
Rejestracja: 2011-10-28, 18:54
Lokalizacja: Szczecin

Re: Lift 2"

2012-03-13, 21:12

No całkiem zacnie to wyszło. Teraz by sie przydalo kółka na wieksze wymienić bo jakies takie małe sie wydaja :P

Wróć do „WARSZTAT”