Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.

Lift 2"

Moderatorzy: starwind, resetx, Hubi

Awatar użytkownika
decania
Posty: 3370
Rejestracja: 2011-08-11, 21:15
Lokalizacja: Płock
Kontakt: Strona WWW

Re: Lift 2"

2012-04-07, 00:56

Witam.
Jako że ASO po akcji serwisowej (chyba pierwszy EX bo z ciekawości raczej i za darmo sprawdzili mechanikę auta) stwierdziło że lewy tylny wieszak resora jest w opłakanym stanie a zwłaszcza śruba bo od luzu została zjechana i teraz ma przewężenie co grozi pęknięciem. Radzą wymienić wieszaki (robią się liftowe), śruby i tuleje.
No i właśnie szukam info jakie śruby kupić i gdzie mogę dostać owe tuleje (czy co tam jeszcze w środku siedzi)?

Jest jeszcze jedna kwestia, tył mam wyżej od przodu (bo wymienione amortyzatory i dołożone pióro) i obawiam się że po wstawieniu wieszaka liftowego (22cm rozstaw śrub) będzie za wysoko. Zacząłem się zastanawiać czy da się zrobić wieszaki uniwersalne, z dwoma wysokościami otworów mocujących - fabryczne 14cm i liftowe 22? Czy wystarczy miejsca na te otwory? A czy jak przykręcę na 14 to będzie się miał gdzie schować nadmiar płaskownika z wieszaka? Bo może będzie wystawał nad ramę i o coś haczył?
W ten sposób można uzyskać jeden uniwersalny wieszak i regulować (nakładem pracy oczywiście) wysokość w zależności od potrzeb.

Chodzi mi o coś takiego jak na tym rys:
Załączniki
wieszaki.jpg
wieszaki.jpg (36.03 KiB) Przejrzano 5582 razy
Ostatnio zmieniony 2012-04-07, 00:57 przez decania, łącznie zmieniany 1 raz.
Patryk
723-371-234

Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: Lift 2"

2012-04-07, 07:47

podkręć szybko przód i będziesz widział nie kręć na maksa tylko na oryginalnych śrubach ile się da i zobaczysz jakie wieszaki dłubać
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

Awatar użytkownika
decania
Posty: 3370
Rejestracja: 2011-08-11, 21:15
Lokalizacja: Płock
Kontakt: Strona WWW

Re: Lift 2"

2012-04-07, 22:10

Czy nikt nie wie przez co przechodzą śruby oprócz wieszaka i ramy? Czy ta tulejka nazywa się "polibusza" ? A może zna ktoś wymiary albo gdzie to kupić albo czym zastąpić?
Śruby (takie dane znalazłem) to M14 o długości 130-140mm. ale za cholerę nie wiem na co wymienić tuleję :-/
Patryk
723-371-234

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Lift 2"

2012-04-07, 22:29

ale w którym miejscu. Z usa możesz ściągnąć zestaw który u siebie montowałem - tuleje do ramy i uszu resora - przy czym przednie mogą nie pasować :(

Możesz też wymienić same tuleje resora:
http://www.sklep4x4.pl/sklep/pr/126/460 ... 066K-.html

a poza tym to się Panie Kolego :P szukajka kłania - temat pięknie przerobiony z linkami i cenami :P

http://www.explorerfanklub.org.pl/forum ... =polibusze
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez Rad-T, łącznie zmieniany 1 raz.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Lift 2"

2012-04-09, 22:29

Taka ciekawostka - na fotkach są śruby oryginalne poduszek z autka młodszego od mojego.
Czy zatem bawicie się w lift, czy też nie, to wydaje mi się że warto brać to pod uwagę, chociaż nie wyobrażam sobie jak to skontrolować.
No chyba że założyć że niektóre mogą tak wyglądać i kontrola polega na wymianie kompletu. :eek:
Załączniki
dzieciaki na paki 2011 055.jpg
dzieciaki na paki 2011 055.jpg (131.1 KiB) Przejrzano 5510 razy
dzieciaki na paki 2011 054.jpg
dzieciaki na paki 2011 054.jpg (113.51 KiB) Przejrzano 5510 razy
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
decania
Posty: 3370
Rejestracja: 2011-08-11, 21:15
Lokalizacja: Płock
Kontakt: Strona WWW

Re: Lift 2"

2012-04-09, 22:45

Rad-T, chodzi mi o mocowanie zaznaczone na rysunku. W ASO kazali wymienić te tylne wieszaki wraz ze śrubami i tulejami. Na gwałt. I nie bardzo chcę komplet wymieniać a tym bardziej zza wody. Coś chyba można dopasować tylko nawet nie wiem jak wygląda ta tuleja a nie mam warunków żeby auto zostawić na cegłach i szukać po świecie.

No i sorki za przegapienie już istniejącego tematu, musiał mi się gdzieś schować ;-)

jacek4, ja też byłem zdziwiony jak wykryto wyżłobione śruby w wieszakach podczas zwykłej kontroli zawieszenia. Czyżby ASO miało jakiś patent na to? Bez rozkręcania? Wszak luzów tam żadnych nie ma.
Załączniki
wieszak.JPG
wieszak.JPG (9.53 KiB) Przejrzano 5500 razy
Ostatnio zmieniony 2012-04-09, 22:45 przez decania, łącznie zmieniany 1 raz.
Patryk
723-371-234

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: Lift 2"

2012-04-09, 22:55

czy na zdjęciach jacka są śruby od wieszaków resora czy od poduszek budy,bo wydaje mi się że to te drugie.
bez wyciągania z tulei resora chyba nie da się stwierdzić czy śruby są zużyte,zresztą jakiemu serwisowi,z własnej woli chciałoby się odkręcać śruby,które przeważnie wyglądają na takie co się łatwo nie ruszą :grin:
tel. 606414212

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Lift 2"

2012-04-09, 23:07

To są śrubeczki które łączą budę z ramą i przechodzą przez poduszki (niemożliwa kontrola bez wyjęcia.

Śrubeczki które przechodzą przez wieszaki w resor, oraz przez wieszaki i ramę też niemożliwe do kontroli bez wyjmowania.

Mo te przy wieszakach od strony ramy nie chciały wyjść bo się obróciły z tuleją, ale po wielokrotnym polewaniu WuDą, i potraktowaniu impulsownikiem kinetycznym, oraz odkręcaniu naprężonych - udało się po paru godzinkach.
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
decania
Posty: 3370
Rejestracja: 2011-08-11, 21:15
Lokalizacja: Płock
Kontakt: Strona WWW

Re: Lift 2"

2012-04-09, 23:20

A jednak w ASO Forda jakoś to wykryli bez wykręcania. I nie dwie, nie wszystkie a tylko ta jedna śruba lewy - tył.
Patryk
723-371-234

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: Lift 2"

2012-04-09, 23:22

może sama tuleja jest wybita :?:
a na śrubach są ślady odkręcania :?:
tel. 606414212

Awatar użytkownika
decania
Posty: 3370
Rejestracja: 2011-08-11, 21:15
Lokalizacja: Płock
Kontakt: Strona WWW

Re: Lift 2"

2012-04-09, 23:32

karolb863, nie zauważyłem żadnej różnicy a i śruby wyglądają na nie ruszane.
Patryk
723-371-234

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: Lift 2"

2012-04-09, 23:40

tajemne sposoby mają w ASO :-/
tel. 606414212

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Lift 2"

2012-04-10, 00:31

A to jajcarze - Patryk był 1 kwietnia.
A tak na powagę to wyczuli luz, ale czy to śrubeczka, czy to tuleja wyrobiona to nie stwierdzą.
Panowie chcieli się wykazać i przypodobać jak zawitał do nich klient z tak innym, nietypowym, a zwłaszcza bardzo drogim samochodem (w eksploatacji , a zwłaszcza w serwisowaniu w ASO ) :-D

Zrobimy mu dobrze to będzie wracał.

Naiwniacy :-P

Robił będę to samo niedługo, a potem jak najdalej od ASO.

No i warto przed oddaniem autka zaznaczać dokładnie co mają robić, a tym bardziej co nie robić.

Jak wymyją autko bez zlecenia to awantura typu : " Panie - to ja czekam trzy miechy, aby po dojazdach po asfalcie do pracy po trzech miesiącach móc w końcu pojechać na imprezę gdzie autko doprowadzę do należytego stanu optycznego, poświęcę z 500 zł na rajd, paliwo, opłaty, czas, spokój i zgodę w rodzinie - a pan sobie podejdziesz i tak przyp.....ietruszczysz z tego karcherka i wszystko idzie w .....misterny plan.

Ps. W lakierni proszkowej miałem takiego nadzianego klienta, co robił sobie taborety metalowe (szczotkowane,młotkowane) ale brońcie nas przed tym aby ktoś spróbował mu choćby plamkę lub nalocik rdzy spróbował usunąć.

Krótka piłka : ktoś kazał wam to zrobić ? Samochód został zmieniony przez was !! ;-)

Żonka mi też czasem nadgorliwie posprząta/poukłada - a wtedy już nie dojdę do ładu.

Nadgorliwość gorsza od faszyzmu i powinna być karalna. :-P
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
decania
Posty: 3370
Rejestracja: 2011-08-11, 21:15
Lokalizacja: Płock
Kontakt: Strona WWW

Re: Lift 2"

2012-04-11, 01:38

Rad-T, czemuś Ty nie zwymiarował tych tulei z USA? Można by dobrać jakiś zamiennik może.
Patryk
723-371-234

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Lift 2"

2012-04-11, 08:30

obawiam się że z zamiennikiem będzie problem - tuleja z tego zestawu jest dwuelementowa, do tego frezowana w kilku miejscach żeby "zatrzasnęła" się jedna część z drugą.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Wróć do „WARSZTAT”