Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Rosomak
Posty: 37
Rejestracja: 2009-02-25, 11:31
Lokalizacja: Warszawa

3.55 ratio regular axle pomóżcie

2009-10-16, 19:44

Cześć czy ktoś może napisać o tym dyfrze? 3.55 ratio regular -Mam taki zamontowany w moim Ex jako opcjonalne wyposarzenie a patrzę że takie przełożenie 3.55 w Ex to było tylko open ??? POwiedzcie wię co ja mam właściwie???
rosomak d.p.

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: 3.55 ratio regular axle pomóżcie

2009-10-16, 21:44

POwiedzcie wię co ja mam właściwie???
masz most z przełozeniami do jazdy po autostradch a nie do holowania przyczep :P
można powiedzieć że standardowe przełożenia (najczęściej spotykane) były 3.73. Chyba że w III są inne przełozenia na skrzyni :?:
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: 3.55 ratio regular axle pomóżcie

2009-10-16, 22:37

rzeczywiscie jesli 3.55 to zdecydowanie nie jest to opcja dodatkowa do holowania/przyczep. Do takiej wersji szly przelozenia od 4.10 w gore - 3.73 to byl standard w dwojkach a im nizej (ponizej 3.73) tym mniejsze atrybuty do takich zastosowan. Jesli jeszcze open to znaczy ze bez LSD z tylu.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: 3.55 ratio regular axle pomóżcie

2009-10-16, 22:39

Chyba że w III są inne przełozenia na skrzyni :?:
chyba nie - skrzynia rozni sie minimalnie od tej z dwojki wiec tu raczej nie ma roznicy.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Rosomak
Posty: 37
Rejestracja: 2009-02-25, 11:31
Lokalizacja: Warszawa

Re: 3.55 ratio regular axle pomóżcie

2009-10-17, 15:52

Chyba jednak coś tu jest nie tak, bo auto fabrycznie dostosowane jest do ciągnięcia przyczep, ma fabryczny hak i dodatkowe chłodzenie skrzyni, i nie jest to open tylko regular?? na fakturze z salonu Forda w Stanach za ten wariant była dopłata 800 USD, czyli nie jest to wariant zwykły fabryczny.....zobacze dziśiaj jeszcze wklejke na drzwiach....
rosomak d.p.

Awatar użytkownika
Rosomak
Posty: 37
Rejestracja: 2009-02-25, 11:31
Lokalizacja: Warszawa

Re: 3.55 ratio regular axle pomóżcie

2009-10-17, 16:26

No niestety zatarta jest info na wklejce w tym miejscu. No to ja nie wiem już. Jak myślicie jest to możliwe żeby było 3.55 open? i hak i chłodzenie dodatkowe do skrzyni??? Na specyfikacji z salonu ta zmiana jest extra płatna, czy ktoś by płaciła za gorszy dyfer???
rosomak d.p.

Awatar użytkownika
Rosomak
Posty: 37
Rejestracja: 2009-02-25, 11:31
Lokalizacja: Warszawa

Re: 3.55 ratio regular axle pomóżcie

2009-10-17, 16:37

A jeżeli sie okaże że tak to -Ciekawe czy można ten dyfer zmienić??? Mam jeszcze jedno pytanie, czy w Exach jest dyfer centralny dodatkowo? To właśnie on rozdziela pomiędzy przód i tył?
Ostatnio zmieniony 2009-10-17, 16:54 przez Rosomak, łącznie zmieniany 2 razy.
rosomak d.p.

Awatar użytkownika
wajc83
Posty: 444
Rejestracja: 2007-08-20, 08:34
Lokalizacja: łódź

Re: 3.55 ratio regular axle pomóżcie

2009-10-17, 16:55

nic nie zmieniaj Expo 3 generacji są inaczej skonstruowane i przy twojej pojemności bez problemu możesz holować przyczepy tylko pamiętaj by operować biegami .
biały Ex I do lansu za raz na 18" kołach :)
Pajorka na sprzedarz

Awatar użytkownika
Rosomak
Posty: 37
Rejestracja: 2009-02-25, 11:31
Lokalizacja: Warszawa

Re: 3.55 ratio regular axle pomóżcie

2009-10-17, 16:59

Wczesniej mechanik mi mówił że moge mieć czujniki w tylnym moście które regulują ile mocy dać na każde koło oddzielnie....to możliwe?
rosomak d.p.

Awatar użytkownika
mastan
Posty: 551
Rejestracja: 2007-08-18, 22:40
Lokalizacja: Kwidzyn, pomorskie

Re: 3.55 ratio regular axle pomóżcie

2009-10-17, 19:51

Chyba że w III są inne przełozenia na skrzyni :?:
chyba nie - skrzynia rozni sie minimalnie od tej z dwojki wiec tu raczej nie ma roznicy.
No trochę się różnią :

5R55E ma przełożenia :
2.47:1 1st gear
1.86:1 2nd gear
1.47:1 3rd gear
1.00:1 4th gear
0.75:1 5th gear
2.10:1 reverse

5R55W ma przełożenia :
3.22:1 1st gear
2.41:1 2nd gear
1.55:1 3rd gear
1.00:1 4th gear
0.75:1 5th gear
3.07:1 reverse
Samochód będzie ci służyć do końca życia,jak będziesz nim bardzo szybko jeździł.

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: 3.55 ratio regular axle pomóżcie

2009-10-17, 20:11

3.55 to faktycznie nie poszalejesz z przyczepą - i jest to jak najbardziej możliwe. Przełożenia w skrzyni niewiele zmianiają - to, że masz hak to nie rewelacja - każda trójka wyszła z fabryki z hakiem (z belką haka) różnica polega tylko na nośności haka i maksymalnej dopuszczalnej masie przyczepy. Wszystko ze sobą współgra - przłożenie w moście, rozmiar haka - chłodnice były dodajże w każdej trójce.

Jedyne co możesz zrobić to przy holowaniu nie używać O/D (Overdrive) - unikać "katowania" auta przy podjazdach - zamontować sobie czujnik temperatury oleju w skrzyni by uniknąć przegrzania.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: 3.55 ratio regular axle pomóżcie

2009-10-18, 12:52

No trochę się różnią :

5R55E ma przełożenia :
2.47:1 1st gear
1.86:1 2nd gear
1.47:1 3rd gear
1.00:1 4th gear
0.75:1 5th gear
2.10:1 reverse

5R55W ma przełożenia :
3.22:1 1st gear
2.41:1 2nd gear
1.55:1 3rd gear
1.00:1 4th gear
0.75:1 5th gear
3.07:1 reverse
czyli wychodzi na to że 3.73 w dwójce to bedzie prwie to samo co 3.55 w trójce. :D
Na specyfikacji z salonu ta zmiana jest extra płatna, czy ktoś by płaciła za gorszy dyfer???
to pojęcie względne, bo gdy ktoś chce mieć auto do szybkiego przemieszczania się po autostrada to bedzie dopłacał do szybkich mostów(3.08,3.27,3.55)i to najczęściej open , a jeżeli ktoś chce hilować przycepy lub katować auto w terenie będzie dopłacał do wolnych mostów (4.10,4.88,5.10) :D ito z LSD a nie open
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

Awatar użytkownika
Rosomak
Posty: 37
Rejestracja: 2009-02-25, 11:31
Lokalizacja: Warszawa

Re: 3.55 ratio regular axle pomóżcie

2009-10-19, 20:29

NO tak macie rację. Z drugiej strony holowałem niedawno łódź i bez problemu się obyło ( kilka tys km), myślę jednak, że w każdym automacie trzeba uważać na ciężar przyczepy bez względu na przełożenia i zawsze bez OD ( przynajmniej tak mam w instrukcjii), i chyba dodać należy że przełożenia i dyfer mają znaczenie w ilości zużywanego paliwa- chyb aże się mylę pod tym względem??
rosomak d.p.

Wróć do „WARSZTAT”