Strona 1 z 1

3.55 ratio regular axle pomóżcie

: 2009-10-16, 19:44
autor: Rosomak
Cześć czy ktoś może napisać o tym dyfrze? 3.55 ratio regular -Mam taki zamontowany w moim Ex jako opcjonalne wyposarzenie a patrzę że takie przełożenie 3.55 w Ex to było tylko open ??? POwiedzcie wię co ja mam właściwie???

Re: 3.55 ratio regular axle pomóżcie

: 2009-10-16, 21:44
autor: fotomysz
POwiedzcie wię co ja mam właściwie???
masz most z przełozeniami do jazdy po autostradch a nie do holowania przyczep :P
można powiedzieć że standardowe przełożenia (najczęściej spotykane) były 3.73. Chyba że w III są inne przełozenia na skrzyni :?:

Re: 3.55 ratio regular axle pomóżcie

: 2009-10-16, 22:37
autor: Rad-T
rzeczywiscie jesli 3.55 to zdecydowanie nie jest to opcja dodatkowa do holowania/przyczep. Do takiej wersji szly przelozenia od 4.10 w gore - 3.73 to byl standard w dwojkach a im nizej (ponizej 3.73) tym mniejsze atrybuty do takich zastosowan. Jesli jeszcze open to znaczy ze bez LSD z tylu.

Re: 3.55 ratio regular axle pomóżcie

: 2009-10-16, 22:39
autor: Rad-T
Chyba że w III są inne przełozenia na skrzyni :?:
chyba nie - skrzynia rozni sie minimalnie od tej z dwojki wiec tu raczej nie ma roznicy.

Re: 3.55 ratio regular axle pomóżcie

: 2009-10-17, 15:52
autor: Rosomak
Chyba jednak coś tu jest nie tak, bo auto fabrycznie dostosowane jest do ciągnięcia przyczep, ma fabryczny hak i dodatkowe chłodzenie skrzyni, i nie jest to open tylko regular?? na fakturze z salonu Forda w Stanach za ten wariant była dopłata 800 USD, czyli nie jest to wariant zwykły fabryczny.....zobacze dziśiaj jeszcze wklejke na drzwiach....

Re: 3.55 ratio regular axle pomóżcie

: 2009-10-17, 16:26
autor: Rosomak
No niestety zatarta jest info na wklejce w tym miejscu. No to ja nie wiem już. Jak myślicie jest to możliwe żeby było 3.55 open? i hak i chłodzenie dodatkowe do skrzyni??? Na specyfikacji z salonu ta zmiana jest extra płatna, czy ktoś by płaciła za gorszy dyfer???

Re: 3.55 ratio regular axle pomóżcie

: 2009-10-17, 16:37
autor: Rosomak
A jeżeli sie okaże że tak to -Ciekawe czy można ten dyfer zmienić??? Mam jeszcze jedno pytanie, czy w Exach jest dyfer centralny dodatkowo? To właśnie on rozdziela pomiędzy przód i tył?

Re: 3.55 ratio regular axle pomóżcie

: 2009-10-17, 16:55
autor: wajc83
nic nie zmieniaj Expo 3 generacji są inaczej skonstruowane i przy twojej pojemności bez problemu możesz holować przyczepy tylko pamiętaj by operować biegami .

Re: 3.55 ratio regular axle pomóżcie

: 2009-10-17, 16:59
autor: Rosomak
Wczesniej mechanik mi mówił że moge mieć czujniki w tylnym moście które regulują ile mocy dać na każde koło oddzielnie....to możliwe?

Re: 3.55 ratio regular axle pomóżcie

: 2009-10-17, 19:51
autor: mastan
Chyba że w III są inne przełozenia na skrzyni :?:
chyba nie - skrzynia rozni sie minimalnie od tej z dwojki wiec tu raczej nie ma roznicy.
No trochę się różnią :

5R55E ma przełożenia :
2.47:1 1st gear
1.86:1 2nd gear
1.47:1 3rd gear
1.00:1 4th gear
0.75:1 5th gear
2.10:1 reverse

5R55W ma przełożenia :
3.22:1 1st gear
2.41:1 2nd gear
1.55:1 3rd gear
1.00:1 4th gear
0.75:1 5th gear
3.07:1 reverse

Re: 3.55 ratio regular axle pomóżcie

: 2009-10-17, 20:11
autor: Jankes
3.55 to faktycznie nie poszalejesz z przyczepą - i jest to jak najbardziej możliwe. Przełożenia w skrzyni niewiele zmianiają - to, że masz hak to nie rewelacja - każda trójka wyszła z fabryki z hakiem (z belką haka) różnica polega tylko na nośności haka i maksymalnej dopuszczalnej masie przyczepy. Wszystko ze sobą współgra - przłożenie w moście, rozmiar haka - chłodnice były dodajże w każdej trójce.

Jedyne co możesz zrobić to przy holowaniu nie używać O/D (Overdrive) - unikać "katowania" auta przy podjazdach - zamontować sobie czujnik temperatury oleju w skrzyni by uniknąć przegrzania.

Re: 3.55 ratio regular axle pomóżcie

: 2009-10-18, 12:52
autor: fotomysz
No trochę się różnią :

5R55E ma przełożenia :
2.47:1 1st gear
1.86:1 2nd gear
1.47:1 3rd gear
1.00:1 4th gear
0.75:1 5th gear
2.10:1 reverse

5R55W ma przełożenia :
3.22:1 1st gear
2.41:1 2nd gear
1.55:1 3rd gear
1.00:1 4th gear
0.75:1 5th gear
3.07:1 reverse
czyli wychodzi na to że 3.73 w dwójce to bedzie prwie to samo co 3.55 w trójce. :D
Na specyfikacji z salonu ta zmiana jest extra płatna, czy ktoś by płaciła za gorszy dyfer???
to pojęcie względne, bo gdy ktoś chce mieć auto do szybkiego przemieszczania się po autostrada to bedzie dopłacał do szybkich mostów(3.08,3.27,3.55)i to najczęściej open , a jeżeli ktoś chce hilować przycepy lub katować auto w terenie będzie dopłacał do wolnych mostów (4.10,4.88,5.10) :D ito z LSD a nie open

Re: 3.55 ratio regular axle pomóżcie

: 2009-10-19, 20:29
autor: Rosomak
NO tak macie rację. Z drugiej strony holowałem niedawno łódź i bez problemu się obyło ( kilka tys km), myślę jednak, że w każdym automacie trzeba uważać na ciężar przyczepy bez względu na przełożenia i zawsze bez OD ( przynajmniej tak mam w instrukcjii), i chyba dodać należy że przełożenia i dyfer mają znaczenie w ilości zużywanego paliwa- chyb aże się mylę pod tym względem??