Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
olo
Posty: 95
Rejestracja: 2007-12-29, 16:30
Lokalizacja: Kędzierzyn

czy to awaria pompy

2009-10-22, 20:03

Przed awarią po włączeniu zapłonu słszałem jak pracuje pompa paliwa.Dzisiaj nagle nie słychać i wóz nie pali na benzynke.Czy to pompa czy może sprawdzać coś innego mam na myśli bezpieczniki lub jest coś jeszcze.

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: czy to awaria pompy

2009-10-22, 21:11

Najlepiej zacząc od rzeczy najprostszych :). Bezpieczniki
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: czy to awaria pompy

2009-10-22, 21:28

Lub przekaznik - obydwie rzeczy w tym samym miejscu powinny byc ;)
w puszce jest kilka przekaznikow, m.in od klimy i wycieraczek, sa takie same jak ten od pompy wiec w ramach testu mozesz zamienic je i zobaczyc czy cos sie zmienilo.
Ostatnio zmieniony 2009-10-22, 21:35 przez Rad-T, łącznie zmieniany 1 raz.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
adam533
Posty: 666
Rejestracja: 2007-10-31, 22:05
Lokalizacja: Pruszków

Re: czy to awaria pompy

2009-10-22, 21:58

no chyba że imo przy pompie

olo
Posty: 95
Rejestracja: 2007-12-29, 16:30
Lokalizacja: Kędzierzyn

Re: czy to awaria pompy

2009-10-23, 16:09

Bezpieczniki są ok ,przekażniki też.Dziwne że tak nagle by tą pompkę szlak trafił bez wcześnijszych braków jakich kolwiek objaw.Dziąła wskażnik paliwa to chyba wskazówka że prąd tam jest czyli pompa do wymiany.Jakby miał ktoś jeszcze jaki pomysł , chodzi mi tu o wyeliminowanie awarii pompy to piszcie.dzięki

olo
Posty: 95
Rejestracja: 2007-12-29, 16:30
Lokalizacja: Kędzierzyn

Re: czy to awaria pompy

2009-10-23, 16:10

nie wiem który to przekażnik odpowiedzialny za prace pompy ale je pozamieniałem i bez zmian.A o co chodzi z tym IMO PRZY POMPIE

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: czy to awaria pompy

2009-10-23, 20:15

Dziwne że tak nagle by tą pompkę szlak trafił bez wcześnijszych braków jakich kolwiek objaw
to akurat normalne - moja tez nie dawala zadnego znaku i padla mi 2100 km od domu :)
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

olo
Posty: 95
Rejestracja: 2007-12-29, 16:30
Lokalizacja: Kędzierzyn

Re: czy to awaria pompy

2009-10-23, 20:40

RAD-T to co ty zrobiłeś by do domciu wrócić?Gdzie byłeś?

Awatar użytkownika
norbi73
Posty: 614
Rejestracja: 2008-02-07, 17:19
Lokalizacja: Police
Model Explorera: EX I 93" 4,0 supercharger
Kontakt: Strona WWW

Re: czy to awaria pompy

2009-10-23, 20:40

gdzieś czytałem ze pompy w naszych fordzinach nie są zbyt żywotne.
Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale..

luka128
Posty: 63
Rejestracja: 2007-12-19, 21:39
Lokalizacja: Łódź

Re: czy to awaria pompy

2009-10-23, 22:01

W tym poście są schematy - gdzie znajduje się przekaźnik od pompy paliwa

http://www.explorerfanklub.org.pl/forum ... c&start=15

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
adam533
Posty: 666
Rejestracja: 2007-10-31, 22:05
Lokalizacja: Pruszków

Re: czy to awaria pompy

2009-10-23, 22:07

opuść zbiornik,nie musisz całkiem zdejmować i sprawdź czy dochodzi zasilanie
jeśli jest do kostki od immo to sprawdź za kostką

Awatar użytkownika
Susel_125
Posty: 850
Rejestracja: 2010-09-13, 19:39
Lokalizacja: Zielona Góra
Model Explorera: Ford Explorer 1997 SOHC (207KM)

Re: czy to awaria pompy

2012-11-16, 15:09

Witam, podepne się pod stary temat który pasuje pytaniem do mojego.

Mój fordzik stał dwa tygodnie nie odpalany w garazu wolnostojącym. Wczoraj przychodzę, kręci rozrusznik i nie idzie odpalić. Sprawdziłem iskre i jest , wykręciłem zaworek na pompie paliwowej a tam sucho, wogóle nie ma paliwa. Padawałem paliwo w dolot i też nic. próbowałem awaryjnie na gazie i też nic. Aż prawie rozładowałem akumulator tyle się nakręciłem. Podładowałem akumulator i na wieczór udało mi się go odpalić awaryjnie na gazie, po czym zgasiłem i już odpalił na benzynie. Rozgrzał sie przełączył sie na gaz i silnik pracował już normalnie. Ale znów zgasiłem i już na benzynie nie odpalał, tylko znów na gazie musiałem palić. Dziś to samo nie idzie go odpalić wcale nawet awaryjnie na gazie. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki nawet zmieniałem przekaźniki i nic się nie zmienia. Sprawadziłem też czujnik udarowy po stronie pasażera i jest OK. Czy te przekazniki na zdjęciu to są od pompy paliwa? Są one umieszczone pod filtrem paliwa. Nie słychać aby jakiś się załączał. Powinny one włączyć pompę po przekręceniu kluczyka? czy może gdzie indziej szukać? Słychać za to jakby przy kolektorze ssącym coś jakby pompa pompowała przez około 1sek. po włączeniu zapłonu. Przeczytałem dużo postów na temat pompy paliwa i u mnie wcale jej nie słychać po włączeniu stacyjki. Zaznacze że tak jest od 2lat, wcześniej nie miałem gazu i też nie było słychać nigdy pompy i jezdziłem bezproblemowo. Odkąd mam gaz to sprawdzałem że pompa cały czas pracuje podczas jazdy na gazie. Dziwi mnie mnie to że postawiłem samochód do garazu i jeż nie odpala, nie było żadnych w cześniej objawów.
Załączniki
przekazniki.jpg
przekazniki.jpg (48.91 KiB) Przejrzano 7254 razy

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: czy to awaria pompy

2012-11-16, 15:19

Czy te przekazniki na zdjęciu to są od pompy paliwa? Są one umieszczone pod filtrem paliwa.
pod filtrem paliwa ? filtr paliwa jest na ramie :)
przekaźnik od pompy paliwa jest w puszce bezpieczników po stronie kierowcy, obok serwa hamulca. Tam jest kilka takich samych przekaźników. Nie pamiętam niestety który ale gdzieś mamy na forum rozpiskę.
Ogólnie to przy przekręceniu kluczyka do pozycji zapłon (przed odpaleniem) powinieneś słyszeć krótką pracę pompki która napełnia układ paliwowy do zadanego ciśnienia.

Poproś może kogoś żeby przekręcił kluczyk, a ty słuchaj w tylnym nadkolu po stronie baku - to jest dźwięk który słychać jeśli pompka działa.

Obrazek
Ostatnio zmieniony 2012-11-16, 15:24 przez Rad-T, łącznie zmieniany 1 raz.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Susel_125
Posty: 850
Rejestracja: 2010-09-13, 19:39
Lokalizacja: Zielona Góra
Model Explorera: Ford Explorer 1997 SOHC (207KM)

Re: czy to awaria pompy

2012-11-16, 15:29

Pomyliłem filtr paliwa, chodziło mi o filtr powietrza.
W jednym z tematów taki znalazłem opis o tych przekaznikach.
Co do skrzynki z bezpiecznikami i przekażnikami kolo serwa to tam załączają się przekażniki po przekręceniu kluczyka.
Radziu sprawdzałem z pomocą drugiej osoby i słuchałem pompę w baku i nic, nawet podczas kręcenia rozrusznikiem.
Tylko że ja tej pompy to nigdy nie słyszałem odkąd mam samochód a wcześniej jeździłem tylko na benzynie :-|

Ten zaznaczony x działa:
Załączniki
DSC_0512.jpg
DSC_0512.jpg (36.79 KiB) Przejrzano 7239 razy
Ostatnio zmieniony 2012-11-16, 15:37 przez Susel_125, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kra
Posty: 1143
Rejestracja: 2007-07-26, 21:06
Lokalizacja: /'\dln.śl./'\
Kontakt: Strona WWW

Re: czy to awaria pompy

2012-11-16, 16:39

Susel - mam dokładnie ten sam model ex2 co Ty. Nigdy mi się w nim nie udało żadnym sposobem usłyszeć pompy paliwa, a np. w ex1 pompa paliwa chodzi jak kołujący na pasie startowym samolot - słychać jæ wyraźnie.

Wróć do „WARSZTAT”