Poczytałem więcej w tym temacie iii....
Od razu wypiąłem tą wtyczkę i zaizolowałem gniazdo i wtyczkę, do czasu dokładnego wyjaśnienia sprawy i ewentualnie wymiany w aso.
Z tego co wyczytałem, to przyczyną jest cieknący deactivator switch, do niego jest podłączony przewód (stale pod napięciem, nawet gdy samochód jest zaparkowany).
Zwarcie powoduje pożar.
Przy okazji naoglądałem się dzisiaj spalonych z tego powodu fordów, domów, przy których fordy były zaparkowane i ludzi, którzy w tych domach mieszkali. Dziękuję, nie chce tempomatu, nawet jeśli aso mi to wymieni.
Jeśli się mylę co do tej usterki, to niech mnie ktoś poprawi. Takie rzeczy wyczytałem dzisiaj w necie
.
Więc na tą chwilę odłączyłem doraźnie sobie ten przewód i żeby mieć spokój, odłączony mam też mechanicznie tempomat (dzięki mastan za sugestie z innego postu dzisiaj
)
Zakładam więc, że skoro ford daje kolejny raz safety recall i mam to jako nowe to coś dalej jest na rzeczy. Nawet jeśli ten switch nie cieknie teraz (i miałem go już za poprzedniego właściciela wymienionego) to
nowy może cienkąć za chwilę.
Dotyczy to nie tylko explorerów.
jeśli w tym gnieździe wycieka Wam płyn to już jest krtyczynie