Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
LUKVSOP
Posty: 26
Rejestracja: 2010-08-01, 00:07
Lokalizacja: Wrocław

OBD 2 - Interpretacja odczytów.

2010-09-21, 06:57

Kupiłem kabelek i teraz się głowie nad tym co zobaczyłem.
Najbardziej mnie boli interpretacja wyniku dla "Long Term Fuel Trim Bank 2".
(Generalnie tych związanych z z sondą lambda i korektami dawkowania paliwa.)
Co jakiś czas wyskakują mi błędy związane z zaubogą mieszanką paliwową.
Auto jest po wymianie świec i przewodów. Dość dużo pali i zastanawiam się na sondami lambda. Co wy na to ?

EasyObd II Version 2.2.0
Absolute Throttle Position 17,3%
Engine Speed 645,00 Rpm
Vehicle Speed 0 Kmh 0 Mph
Calculated Load 30,6%
Ignition Timing Advance Cyl#1 15 Degrees Advance (+)
Fuel System 1 Status Closed Loop Control using Oxygen Sensor - Normal
Mass Air Flow 3,64 g/s 0,5 lb/min
Short Term Fuel Trim Bank 1 5,47 % Rich (+)
Short Term Fuel Trim Bank 2 3,13 % Lean (-)
Long Term Fuel Trim Bank 1 1,56 % Rich (+)
Long Term Fuel Trim Bank 2 20,31 % Rich (+)
Coolant Temperature 88 Deg C 190,4 Deg F
Intake Air Temperature 50 Deg C 122,0 Deg F
Bank 1 Sensor 1 0,675 V
Short Term Fuel Trim 1,56 % Rich (+)
Bank 1 Sensor 2 0,000 V
Bank 2 Sensor 1 0,790 V
Short Term Fuel Trim 3,91 % Lean (-)
Bank 1 Sensor 2 0,000 V

Może warto by było stworzyć informacje co oznaczają poszczególne parametry i jakie wartości są prawodłowe.

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: OBD 2 - Interpretacja odczytów.

2010-09-21, 08:11

Long Term Fuel Trim Bank 1 1,56 % Rich (+)
Long Term Fuel Trim Bank 2 20,31 % Rich (+)

rzeczywiście masz bardzo dużą różnicę wskazania pomiędzy dwoma sondami. A patrzyłeś na wykres sond czy układa się w idealną sinusoidę ? czy może też jedna z sond daje liniowy odczyt - to by świadczyło że jest coś z nią nie tak.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
LUKVSOP
Posty: 26
Rejestracja: 2010-08-01, 00:07
Lokalizacja: Wrocław

Re: OBD 2 - Interpretacja odczytów.

2010-09-21, 11:14

Nie bardzo wiem jak zrobić sobie taki graf. Programik krórego używałem nie ma takiej opcji. Obserwacja short term pokazuje latanie góra dół takie raczej dynamiczne z minusa na plus i odwrotnie. Tym bardziej moje zdziwienie na tą różnice w long term.

Pierwsze co dokładnie oznacza "long term"? Próbowałem po anglojęzycznych forach ale padłem :eek: .

Wczoraj pojechałem z kompem na podłodze i jest jeszcze taka mała obserwacja. Parametr "long term" zdecydowanie poleciał jak auto dostało troszeczke w palnik na prostej tak cirka 5000 - 6000 obr/min. Ale i tak byłu różnice między czujkami.
Poprostu idzie dostać głupa. :?

Awatar użytkownika
karol449
Posty: 210
Rejestracja: 2008-06-29, 10:30
Lokalizacja: Kutno

Re: OBD 2 - Interpretacja odczytów.

2010-09-23, 19:23

z tego co widac po parametrach to stoi jedna z sond lambda wiec ja bym sprawdzil to na poczatek Bank 1 Sensor 2 0,000 V
Ostatnio zmieniony 2010-09-23, 19:24 przez karol449, łącznie zmieniany 1 raz.
604 652 172

Kuniarz
Posty: 180
Rejestracja: 2009-01-07, 15:57
Lokalizacja: Śrem, Wlkp
Kontakt: Strona WWW

Re: OBD 2 - Interpretacja odczytów.

2010-09-24, 07:00

Tak z innej beczki - ile dałeś za kabelek i gdzie ? Jakiego oprogramowania używasz ?
Projekt AVALON
Obrazek ... szczegóły na stronie domowej ...

Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: OBD 2 - Interpretacja odczytów.

2010-09-24, 07:18

Kuniarz, tu jest sporo na ten temat
http://www.explorerfanklub.org.pl/forum ... php?t=6228
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

Awatar użytkownika
LUKVSOP
Posty: 26
Rejestracja: 2010-08-01, 00:07
Lokalizacja: Wrocław

Re: OBD 2 - Interpretacja odczytów.

2010-09-24, 07:43

Tak z innej beczki - ile dałeś za kabelek i gdzie ? Jakiego oprogramowania używasz ?
Kabelek (ELM 327) kupiłem na allegro za 67 PLN + wysyłka
http://allegro.pl/elm-327-diagnostyka-o ... 25936.html
Z kabelkiem dostałe troche róznego softu, darmowego i nie tylko. Jedyne z czym się chwile mocowałem to sterowniki do widows7, których nie ma na płytce.
Najczęściej używam EasyOBD II, bo niewymaga instalacji. Generalnie darmowy soft, lub dema mają poobcinane możliwości robienia grafów, trendów lub logowania wyników w jakimś okresie czasu, co przykładowo utrudnia ocene sond lambda i robienie testów w czasie jazy autem.

Awatar użytkownika
LUKVSOP
Posty: 26
Rejestracja: 2010-08-01, 00:07
Lokalizacja: Wrocław

Re: OBD 2 - Interpretacja odczytów.

2010-09-24, 07:53

z tego co widac po parametrach to stoi jedna z sond lambda wiec ja bym sprawdzil to na poczatek Bank 1 Sensor 2 0,000 V
Właśnie się zastanawiałem nad tym bo oba sensory drugie w obu bankach stoją nieruchomo. (Ile lambd ma ex2?). Jak rozumiem to powinny być sądy za katalizatorem do sprawdzenia skuteczności oczyszczania. Tylko czemu wpływa to na jeden bank ?

Wczoraj posiedziałem trochę koło autka (próbowałem słuchać rozrządu) i namierzyłem jeden objaw dodatkowy, czyli świst (wywalenie lub zaciągnięcie powietrza pod ciśnieniem) przy dodaniu gazu z wolnych obrotów. Zastanawiam się czy to nie uszczelka pod kolektorem dolotowym. Mogła by wpływać na wyniki jednego sensora :roll: . Zwłaszcza że wywala mi błąd za ubogiej mieszanki, a korekta jest na +20%

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: OBD 2 - Interpretacja odczytów.

2010-09-24, 08:11

mogłaby :)
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: OBD 2 - Interpretacja odczytów.

2016-09-12, 21:49

cześć,
czy ktoś wie co oznacza błąd c227f ?
jakoś słabo mi idzie dzisiaj szukanie,nic się nie dzieje,oprócz tego że dzisiaj po przejechaniu 50km w korkach i raczej wysokiej temp zewnętrznej,samochód rozgrzał się do czerwoności i dwa razy poczułem lekki poślizg między 1 a 2,sprawdziłem poziom płynu w skrzyni i był jakieś 1,5-2 cm powyżej górnej kreski-tej która oznacza max przy rozgrzanej skrzyni,czyli dużo za dużo,odciągnąłem 350ml i skrzynia pracuje elegancko,poziom wrócił do normy.
tel. 606414212

Awatar użytkownika
Klubowicz Kamyk.
Klubowicz
Posty: 894
Rejestracja: 2012-12-21, 20:03
Lokalizacja: Zieleniewo /Wrocław
Model Explorera: Eddie Bauer 1996 OHV

Re: OBD 2 - Interpretacja odczytów.

2016-09-12, 21:59

Niezidentyfikowany błąd układu ABS/ bład komunikacji. Jeśli nie ma innych błędów ten możesz olać. Mógł powstać np. Gdy jakaś ramka danych od układu ABS zaginęła i suma kontrolna się nie zgadzała.
Ford explorer to jest to co tygryski lubią najbardziej.
Ale buggyego sam z bagienka wytargam :)

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: OBD 2 - Interpretacja odczytów.

2016-09-12, 22:42

no to pewnie ramka zaginęła,ale później się odnalazla i jest ok.
dzięki
tel. 606414212

Wróć do „WARSZTAT”