Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.

Shift motor

Moderatorzy: starwind, resetx, Hubi

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: Shift motor

2011-12-05, 21:35

@rafbor1973
ale on ma EXII i w bagazniku nie ma sterownika jak w exI :-D
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: Shift motor

2011-12-05, 21:38

@rafbor1973
ale on ma EXII i w bagazniku nie ma sterownika jak w exI :-D
Oooo znowu wpadka :-/
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: Shift motor

2011-12-05, 22:11

sterownik jest za radiem po lewej stronie,wielkości połowy paczki fajek,kolor szary,przekręcony jedną śrubką do plastikowej ściany.
tel. 606414212

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: Shift motor

2011-12-05, 22:20

@karolb863
ale mówisz o wersji z przełącznikiem 2WD, 4x4 Auto i 4x4 Low
bo u mnie jest taki większy ala samsung Note tylko grubości paczki fajek :-D
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Shift motor

2011-12-05, 22:41

No bo ja mam 4X4Auto - 4H - 4L to będzie w tym samym miejscu?

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: Shift motor

2011-12-05, 23:08

tak tylko jak pisałem troszkę wieksze, i milion kabelków :-D
3 albo 4 wtyczki po długim boku i jedna wtyczka po krótkim, ale on nie ma przycisku diagnostycznego :-(
Załączniki
komuterek.jpg
komuterek.jpg (142.42 KiB) Przejrzano 5440 razy
Ostatnio zmieniony 2011-12-05, 23:11 przez fotomysz, łącznie zmieniany 1 raz.
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Shift motor

2011-12-05, 23:10

ehhh no to chyba nie ma sensu żebym sie do niego dobierał... co?

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Shift motor

2011-12-05, 23:11

diagnostycznego nie a przycisk RESET to ten sam?

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: Shift motor

2011-12-05, 23:12

tean przycisk to nie reset, tylko testuje układy i mówi czy jest ok , czu do wywalenia
ale u nas tego nie ma
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: Shift motor

2011-12-05, 23:15

zdejmij shift motor i zobacz czy keci w obie strony. jeśli nie kręci to wina shifta, jeśli kręci to reduktor do rozbebeszenia.
poza tym jak zdejmisz shift motor to mozesz paluszkali przekręcić czpien w reduktorze ma L i zobaczyć czy działa redukcja.
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Shift motor

2011-12-05, 23:16

wypowiedź Jankesa a w sumie część: "(...) Możesz ewentualnie przycisnąć czerwony przycisk "RESET" na module - wystartuje wtedy na nowo i wszystkie błędy będą wykasowane.(...)" ale jak już mnie uświadomiłeś u nas tego nie ma... :/

Czyli nie wiem co zrobić, chyba shift będę musiał zdjąć... wrrr :/

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: Shift motor

2011-12-05, 23:21

poczytaj dalej to maniuś wyjaśnia, że jak nacisniesz ten przycisk to system się testuje i nie pamietam już ale chyba dioda powinna mrugać to jest ok
ale niestety to tyczy się EXI
musisz jak pisałem obadać czy shift obraca się (mozesz go zdemontować, a ktoś niech przełącza napędy) i jeśli działa to ręcznie zapiąć napędy na reduktorze na L i wyjechać na test. jak nie działa to reduktor do rozebrania
acha i czpień powinien obracać się nie więcej niż 270 stopni
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

Tomasz1103

Re: Shift motor

2011-12-05, 23:24

zdejmij shift motor i zobacz czy keci w obie strony. jeśli nie kręci to wina shifta, jeśli kręci to reduktor do rozbebeszenia.
poza tym jak zdejmisz shift motor to mozesz paluszkali przekręcić czpien w reduktorze ma L i zobaczyć czy działa redukcja.
poruszaj troche tylnim walem w lewi i w prawo jak bedziesz wkladal L bo palcami mozesz nie dac rady na sucho, a najwygodniej bedzie jak odkrecisz tylni wal od reduktora, wtedy lapiesz za flansze i krecisz ile chcesz ;)

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Shift motor

2011-12-05, 23:25

trzpień obraca się tylko od godz 12:00 do powiedzmy 09:00 gdzie sprężynuje w momencie przekręcania tzn jak np z 4L w kierunku N napręża się po czym odpuszcza (przy samym końcu) i wskakuje na miejsce więc myślę że to nie wina reduktora, bardziej przekaźniki lub sam shift...

Tomasz1103

Re: Shift motor

2011-12-05, 23:30

trzpień obraca się tylko od godz 12:00 do powiedzmy 09:00 gdzie sprężynuje w momencie przekręcania tzn jak np z 4L w kierunku N napręża się po czym odpuszcza (przy samym końcu) i wskakuje na miejsce więc myślę że to nie wina reduktora, bardziej przekaźniki lub sam shift...
zaloz szifta- odpal samochod-zapnij mu 4x4L -zgas samochod -zdejmij szifta i bedziesz wiedzial czy przekreca trzpien jak nalezy.

Wróć do „WARSZTAT”