Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
frankotech
Posty: 306
Rejestracja: 2010-06-20, 21:10
Lokalizacja: zach-pom

Re: temperatury EXI

2012-11-16, 07:56

Kamień rozpuści na pewno...:)

Awatar użytkownika
Klubowicz lekwp
Klubowicz
Posty: 1412
Rejestracja: 2007-08-19, 09:23
Lokalizacja: Częstochowa
Model Explorera: Ex I 1993 ,1994

Re: temperatury EXI

2012-11-16, 23:00

Jak nie grzeje to na kotłować octu i pojeździć kilka dni w 100% działa. :-D
Poważnie ?
Waldemar

Awatar użytkownika
Robert Kamyk
Posty: 3073
Rejestracja: 2009-04-10, 20:07
Lokalizacja: Warka
Model Explorera: BRAK

Re: temperatury EXI

2012-11-17, 06:59

zadziała... zadziała... :-)
Za późno...
Obrazek
... jest dopiero po śmierci...

Fon: 508212090
Robert

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: temperatury EXI

2012-11-17, 10:45

no więc tak :)
nagrzewnica jest wstawiona nówka sztuka - jakiś zamiennik, bo nie przechodzi metalowymi przewodami do komory silnika, tylko wisi na gumowych wężach, ale jest szczelna, wydajna, nie idzie jej dotknąć jak się nagrzeje.

Powodem jest wiskoza, po zablokowaniu auto bez problemu wskoczyło na połowę skali temperatury, a w środku zrobiło się cieplutko :)

Tylko co jest z tym wisko nie tak ? Kręci się swobodnie bez odpalonego auta, daje się zablokować bez problemu przy odpalonym aucie (wystarczyło delikatnie przesunąć obudowę wiatraka, tak żeby zblokowała śmigło i już stał. Natomiast przy odblokowanym śmigle i odpalonym silniku wisko napiera non stop wychładzając w ten sposób silnik i układ. Przecież tam jest tylko olej, który to spina i tyle. Wiskoza do wymiany ?
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
atosal
Posty: 326
Rejestracja: 2010-03-17, 22:56
Lokalizacja: Rzeszów

Re: temperatury EXI

2012-11-17, 10:50

a nie dałoby się wiskozy jakoś na zimę zatrzymać :?:

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: temperatury EXI

2012-11-17, 10:52

a nie dałoby się wiskozy jakoś na zimę zatrzymać :?:
dać by się dało... ale co na to powie uszczelka pod głowicą :D albo sama głowica we wrażliwych jedynkach :P
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Klubowicz Speedo
Klubowicz
Posty: 1109
Rejestracja: 2010-05-16, 15:05
Lokalizacja: lubuskie
Model Explorera: 2001 Sport Trac

Re: temperatury EXI

2012-11-17, 12:46

pisalem o tym na 1 str tego tematu, na zime wywalic wiskoze i wstawic elepstryczny od czegos + czujnik na wezu, albo nawet dwa bo tej wiskozy nie przeskoczysz
Pozdrawiam
Speedo

Obrazek

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: temperatury EXI

2012-11-17, 12:52

Ale to co? Zbyt wydajna jest? Ale w innych jedynkach zima dziala ok... moze olej spierdzielil i sie zapina na stale?
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Klubowicz Speedo
Klubowicz
Posty: 1109
Rejestracja: 2010-05-16, 15:05
Lokalizacja: lubuskie
Model Explorera: 2001 Sport Trac

Re: temperatury EXI

2012-11-17, 13:12

zwykle jak olej spierdziela to wcale nie zapina, zasadniczo so 2 opcie: wymiana na nowa ktora ma mniejsza bezwladnosc lozyska albo proby kombinacji z ta mala sprezynka zamontowana na czubku wiskozy, znaczy naciagniecie jej o 1 obrot

operacja nr 2 na wlasne rydzyko ;)
Ostatnio zmieniony 2012-11-17, 13:20 przez Speedo, łącznie zmieniany 2 razy.
Pozdrawiam
Speedo

Obrazek

Awatar użytkownika
kra
Posty: 1143
Rejestracja: 2007-07-26, 21:06
Lokalizacja: /'\dln.śl./'\
Kontakt: Strona WWW

Re: temperatury EXI

2012-11-17, 16:19

Ale to co? Zbyt wydajna jest? Ale w innych jedynkach zima dziala ok... moze olej spierdzielil i sie zapina na stale?
Radek, ja do I zamontowałem wiatrak z sohc, jest to samo, dalej słabo grzeje, temp. ledwo przekracza dolną kreskę zimą z zasłoniętą chłodnicą. Natomiast latem z zasłoniętą chłodnicą nie da rady jeździć, wskaźnik temp. idzie w górę mocno za połowę, z ogrzewania bucha wtedy ciepło. W takiej sytuacji wyjęcie wycieraczki z pomiędzy chłodnic od razu powoduje schłodzenie temp. do pierwszej kreski. Ten cały układ chyba jest źle zaprojektowany. I chyba najlepszym rozwiązaniem jest zamontowanie wiatraka elektrycznego i ustawienie temperatury załączania wg. potrzeb jak Speedo sugeruje.
Ale szukaj, szukaj, może coś wynajdziesz jeszcze ;) .

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: temperatury EXI

2012-11-17, 19:57

A u mnie czy lato czy zima, wskaźnik jest na 1/4 skali, ale ogrzewanie w zimie mam zawsze. Nawet jak przy ostrym starcie wiskoza wychłodzi silnik tak że wskaźnik spada do minimum. Myślę że problem z ogrzewaniem to jednak nie wiskoza...
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Awatar użytkownika
Klubowicz tomgrodzisk
Klubowicz
Posty: 187
Rejestracja: 2011-03-22, 17:23
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Model Explorera: ford explorer 4.0 1999r.

Re: temperatury EXI

2012-11-17, 20:21

Temperaturę silnika(wody) utrzymuje termostat,jeśli jest sprawny ,niezależnie od temperatury w chłodnicy,i jak jedziemy to i tak woda w chłodnicy będzie zimna niezależnie od działającego wentylatora.U mnie wskazówka jest na około 1/3 i z dmuchawy leci "żar". Dodam jeszcze ,że wskazówka ładnie sobie pracuje ,dochodzi do tej 1/3 lub nieznacznie wyżej i później sobie opada do drugiej kreski i znowu idzie do góry itd... :-)
fanexplor tel.668357337

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: temperatury EXI

2012-11-17, 21:05

A u mnie czy lato czy zima, wskaźnik jest na 1/4 skali, ale ogrzewanie w zimie mam zawsze. Nawet jak przy ostrym starcie wiskoza wychłodzi silnik tak że wskaźnik spada do minimum. Myślę że problem z ogrzewaniem to jednak nie wiskoza...
Rafał, a zatem co w takim razie ? ;-)
Termostat jest sprawny, nagrzewnica grzeje przy zatrzymanym wiatraku. Myślę, że przez to, że w aucie jest jednoroczna chłodnica, jednoroczna nagrzewnica, układ czysty, nie jest nigdzie przytkany ani zamulony i jest po prostu hiperwydajny :) do tego dochodzi wiskoza, która skutecznie schładza chłodnicę i jest efekt końcowy - strzałka temp na poziomie początku skali.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: temperatury EXI

2012-11-17, 21:23

Radek, ale u mnie też wskazówka podnosi sie i opada prawie do min a nagrzewanie jest bardzo wydajne. Nie wydaje mi się żeby nawet super przepustowy układ tak schłodził silnik, żeby nie grzała nagrzewnica...
Może trzeba by wpiąć w układ dodatkowy czujnuk temperatury i sprawdzić twoją teorię, ewentualnie podmienić wisko z mojego :mrgreen:
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: temperatury EXI

2012-11-17, 21:29

jeżeli tak to bym jednak podejżewał ten termostat no chyba że coś jest nie tak podłączone zamienione węże czy jak ;-)

Wróć do „WARSZTAT”